طرز تهیه ماکارونی

مواد لازم برای پخت ماکارونی با گوشت :

 

 

 ماکارونی یک بسته (700 گرمی)
گوشت چرخکرده 400 گرم
 پیاز بزرگ 1 عدد
رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
 دارچین به مقدار لازم

 

طرز تهیه ماکارونی با گوشت:

ابتدا پیاز را خرد کنید و داخل روغن تفت بدهید زمانی که رنگ آن تغییر کرد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید تفت بدهید سپس رب گوجه و ادویه ها را اضافه کنید وقتی تفت دادید که رب گوجه فرنگی رنگ بیاندازد به اندازه 1-2 لیوان آب به مواد اضافه کنید و اجازه بدهید تا مواد و رب گوجه تان بپزند و طعم همه مواد به خورد هم بروند. زمانی که آب سس تان تمام شد آن را خاموش کنید بهتر است سس تان زیاد سفت نشود.

 

در زمان آماده شدن سس قابلمه ای را آب کنید و روی گاز قرار بدهید زمانی که جوش آمد ماکارونی که را به سلیقه خود به دو نیم یا سه قسمت یا کامل به آب اضافه کنید و به آن نمک و روغن بیافزایید. آب آن را بچشید باید با نمک باشد. آن را هم بزنید تا ماکارونی ها به هم نچسبند.

 

بعد از اینکه ماکارونی ها نرم شدند آنها را آبکشی کنید و روی همه قسمت های ماکارونی آب بریزید این کار باعث می شود هنگام دم کشیدن، ماکارونی ها به هم نچسبند.

 

داخل قابلمه کمی روغن بریزید و اجازه بدهید داغ شود با سلیقه خود کف آن را ته دیگ بیاندازید. بعد از قرار دادن ته دیگ یک لایه ماکارونی بریزید و یک لایه سس و باز یک لایه ماکارونی و یک لایه سس این کار را تا زمانی که موادتان تمام شود ادامه بدهید و در آخر چند سوراخ روی آن بزنید و مقدار خیلی کم آب داخل تابه سستان بریزید و بعد روی ماکارونی ها بریزید و در قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید بخار کند و زیر آن را کم کنید.

 

و بعد از دم کشیدن نوش جان کنید.

 

طرز تهیه ماکارونی با سویا,روش های پخت انواع ماکارونی