آشنایی با چشم سوم

چشم سوم یکی از هفت چاکرای اصلی در بدن است

چشم سوم بدون شک واقعی است ولی نمیتوان آن را کامل درک کرد یا بهتر است بگوییم هر کسی چشم سوم باز ندارد. درک برای داشتن چشم سوم ارتباطی است بین بدن و روحمان که نیاز به قدرتی خاص دارد. زمانی که تفکر پایداری داشته باشیم چشم سوم باد می شود و هدایتگر داخلی قوی تر خواهد شد.

آجنا یا چشم سوم گورو چاکرا یا چاکرای چشم سوم، ششمین چاکرا اولیه بدن طبق سنت هندو است. ظاهراً بخشی از مغز است که می تواند از طریق مدیتیشن، یوگا و سایر اعمال معنوی قدرتمندتر شود. دقیقاً به همان اندازه که یک ماهیچه است. در سنت هندو، ذهن ناخودآگاه، ارتباط مستقیم با برهمن را نشان می دهد.

 

در حالی که دو نگاه فرد دنیای جسمی را مشاهده می کند، اعتقاد بر این است که چشم سوم بینشهایی را درباره آینده نشان می دهد. گفته می شود چاکرای چشم سوم، مردم را به شهود خود متصل می کند، به آنها توانایی برقراری ارتباط با جهان را می دهد، یا به آنها کمک می کند تا پیام هایی از گذشته و آینده دریافت کنند.

 

چشم سوم چیست؟

چشم سوم یکی از هفت چاکرای اصلی در بدن است، یعنی چاکرای ششم. از چشم سر برای دید عادی استفاده می شود و از چشم سوم برای بیداری معنوی و ارتباط با کائنات استفاده می شود. رنگ این چاکرا، نیلی رنگ می باشد و در فاصله بین دو ابرو و کمی بالاتر قرار دارد. در حین انجام مراقبه نیز از این چاکرای چشم سوم  برای تمرکز استفاده می شود.

 

همچنین برای تصویرسازی و تجسم اهداف نیز چشم سوم مورد استفاده قرار می گیرد. چشم سوم مرکز اتصال سه کانال انرژی آیدا، پینگالا، سوشومنا می باشد که با ادغام انرژی کیهانی و قمری و خورشیدی در فرد بیداری روحی ایجاد می کند و در هنگام بیداری این فرد، قدرت روشن بینی، روشن شنوی، تله پاتی و پیشگویی پدیدار می گردد.

 

چاکرای ششم یا چشم سوم را به نام های آجنا چاکرا ، چاکرای پیشانی، چاکرای نور، چاکرای بصیرت، چشم دل، چشم درون ،دیده ی دریا و…. می نامند. چشم سوم در کالبد اثیری ما قرار دارد و نسبت به کالبد فیزیکی لطیف تر و رقیق تر می باشد. چشم سوم وجود خارجی دارد، اما فیزیکی و مادی نیست، بلکه متافیزیکی و اثری می باشد ، پس نمی توان گفت چون کیفیت فیزیکی ندارد، پس وجود هم ندارد.

 

چاکرای چشم سوم مرکز فرماندهی بر دیگر چاکراها و مسئول نظارت بر ذهن است. این چاکرا پل ارتباطی بین بعد فیزیکی و متافیزکی انسان است. شناخت چشم سوم از دیرباز در میان اقوام مرسوم بوده است، و در برخی از مذاهب مثل هندوها، جزیی از آیین مذهبی شان به شمار می رود که روزانه حداقل یکبار پودری نیلی رنگ را به صورت نقطه ای برای فعال سازی و تحریک چشم سوم در این قسمت می گذاشتند.

 

مسلمانان نیز در هر شبانه روز 17 رکعت نماز بجا می آورند و در هر رکعت دوبار پیشانی را به سجده می گذارند و چشم سوم را تحریک و فعال می کند. در اسلام خواندن نماز معراج مؤمن و سجده یعنی عروج به عالم معنا می باشد. پس مطمئناً فعال سازی این چاکرا بسیار ارزشمند و مهم بوده است و خداوندی که همه انسان ها را دوست دارد، این اعمال عبادی را توصیه کرده است تا به این وسیله انسان تعالی یابد و به بصیرت و آگاهی معنوی دست پیدا کند.

 

پیامبر اکرم  (ص) می فرماید: آن گاه که خداوند خیر بنده اش را بخواهد، چشم دل بنده اش را می گشاید تا ببینید آن چه که با چشم سر نمی توان دید و غایب است.

 

کاربرد چشم سوم چیست؟

آجنا یا چشم سوم یا چشم شهود و عقل به حساب می آید. انسان بلافاصله بعد از باز شدن چشم سوم خود، شروع به صحبت با روح خود می کند و می تواند با جهان ماورائی ارتباط برقرار سازد. البته این نیاز به تمرین های مخصوصی دارد تا چشم سوم تحریک شده و شروع به کار کند و در نهایت قدرتش افزایش یابد!

 

شاید از خود بپرسید که اصلا کاربرد چاکرای چشم سوم چیست و یا چشم سوم چه کاربردی دارد؟

چشم سوم وسیله ای است برای پیش بینی، آینده نگری، روشن بینی، پیشگویی و … که بدون استفاده از دو چشم جسم انجام می شود. روشن بینی به معنای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدون استفاده از چشم جسمی می باشد.

 

در طول تاریخ افراد زیادی ادعا کرده اند که چشم سومشان باز است و مردم را مشغول به خرافات چشم سوم کرده اند که هیچ کدام واقعیت نداشته و تنها همان (ادعا) باقی مانده اند!

 

همانطور که هندوها معتقدند انرژی معنوی ناشی از محیط از طریق چاکرای Ajna وارد بدن آنها می شود، آنها بسیار مراقب هستند تا با نیروهای معنوی مثبت و محافظت از آن محافظت کنند. به عنوان مثال علائم مختلف مذهبی در پیشانی هندوها، هدایای معنوی اشکال مربوط به خدایان هندو هستند.

 

به طور مستقیم در بالا Ajna چاکرای جزئی شناخته شده به نام Manas است. این چاکرا وظیفه ارسال ادراکات حساس به چاکراهای بالاتر را دارد. ماناس شش گلبرگ دارد ، یکی برای هر یک از حواس پنجگانه و دیگری برای خواب. این گلبرگ ها معمولاً سفید هستند اما هنگام فعال شدن توسط آنها حس حواس را به خود می گیرند و در هنگام خواب سیاه می شوند. این بیماری با چشم جداری یک گاو نر نوجوان همراه است.

 

چشم سوم,چشم سوم چیست

با باز شدن چشم سوم، شما شروع به صحبت کردن با روح خود می کنید

 

نکاتی برای باز شدن چشم سوم:

با باز شدن چشم سوم شما شروع به صحبت کردن با روح خود می کنید و به مرحله ای عالی از تفکر و تمرکز می رسید. بیشتر شدن حافظه و گسترش بصیرت است از دیگر مزایای باز شدن چشم سوم است.

 

برای اینکه چشم سوم را باز کنیم چه اقداماتی لازم است؟

حالا می خواهیم به شما بگوییم که برای باز کردن چشم سوم می توانید چه کارهایی انجام دهید. با ما همراه باشید.

 

بهترین روش برای باز شدن چشم سوم:

حرکت دادن انگشت در چشم سوم

در این روش باید انگشت اشاره ی خود را بر خلاف جهت عقربه های ساعت دور چشم سوم حرکت دهید. بازه ی زمانی مناسب 5 الی 10 دقیقه است. سپس چشم های خود را بسته و چشم دیگری را بین دو ابروی خود تجسم کنید. حال در همین حالت چشم سوم خود را تکان داده و پلک بزنید.

 

با این کار می توانید چشم سوم خود را به باز شدن تحریک کنید. برای اینکه چشم سوم شما تقویت شود و با وضوح بیشتری اجسام ماورائی را ببیند، باید این تمرین را روزانه انجام دهید. پس از حدود یک هفته می توانید برای تست چشم سوم خود سراغ اشیا تاریخی بروید. وقتی که به آن ها نگاه می کنید، سرگذشت آن ها را متوجه شوید.

 

تفکر بیشتر و عمیق تر

استفاده نکردن از شکر و لبنیات در حد ممکن.

 

خوردن میوه و سبزیجات

نوشیدنی های گیاهی و میوه هایی بخورید که نیلی رنگ و یا آبی و بنفش هستند. سبزی رنگین کمان را نیز استفاده کنید. مثل: کشمش سیاه، بلوبری، بلک بری، بادمجان، آلو برقان و چغندر.

 

فکر کردن در محیط باز به خصوص در حالت نشسته روی چمن

قدم زدن در طبیعت

پوشیدن لباس هایی به رنگ پر طاووسی، نیلی و بنفش

انجام دادن کارهای ظریف مثل نقاشی و رنگ آمیزی و فعالیت های هنری با دقت بالا

 

استفاده از تکنیک تنفس 478

برای استفاده از این روش باید ابتدا در یک مکان دنج قرار بگیرید. یعنی جایی که هیچ صدا و هیچ چیزی مزاحم شما نشود. در این روش باید 4 ثانیه از بینی خود نفس را به درون ریه ها ببرید، سپس تا 7 ثانیه آن را نگه دارید و به مدت 8 ثانیه از راه دهان هوا را خارج کنید. در این حالت زبان باید پشت دندان ها قرار بگیرد.

 

با تکرار این کار، کم کم به حالت دیگری وارد می شوید. جایی که انگار به چشم سوم خود خیره هستید. وقتی کنترل تنفس خود را به عهده بگیرید، می توانید نگاه خود را به چشم سوم را نیز کنترل کنید.

 

استفاده از رنگ

چاکرای ششم در بین ابروهای ما رنگ نیلی دارد. برای اینکه چاکرا و حس ششم خود را تقویت کنید، وسایل خانه و رنگ دیوارهای خانه های خود را به نیلی تغییر رنگ دهید. همچنین می توانید از سنگ های درخشان نیلی رنگ در وسایل خود استفاده کنید.

 

از بوی خوش استفاده کنید

روغن های معطر می توانند چشم سوم ما را تقویت کند. می توانید از روغن صندل، بابونه ی رومی یا آلمانی، گریپ فروت و جوز هندی استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از این روغن ها می تواند به پاک شدن بدن از سموم نیز کمک کند.

 

یوگا برای تقویت

یوگا ورزش بسیار مفیدی به منظور آزاد کردن انرژی های نهفته در بدن است. اعمالی نظیر تنفس، تمرکز، کشش و نرمش هنگام استفاده همزمان می توانند بدن را پاک و چشم سوم را تقویت نمایند.

 

به منظور باز کردن سوم سوم خود با کمک یوگا باید از حرکات، قهرمان نشسته، ایستاده و خم شدن تا نصفه به سمت جلو، وضعیت بچه، وضعیت حالت سگی و صورت رو به پایین و ایستادن بر شانه استفاده کنید.

 

بهترین روش باز شدن چشم سوم, نشانه های باز شدن چشم سوم

افرادی که چشم سوم دارند به فردی دوراندیش تبدیل می شوند

 

نشانه های باز شدن چشم سوم چیست؟

احساس خستگی و فشار بین دو ابرو دارید:

از آنجایی که چشم سوم (آجنا) بین دو ابرو قرار دارد، هنگامی که چاکرای ششمتان درحال باز شدن باشد، احساس فشار و درد و یا حتی خستگی در این ناحیه خواهید داشت. حتی ممکن است گاهی اوقات در این ناحیه احساس گرمای شدیدی داشته باشید.

 

به فردی دوراندیش تبدیل می شوید:

با باز شدن و فعال شدن چشم سوم، شما قدرت دوراندیشی زیادی خواهید داشت. از اتفاقات آینده باخبر خواهید شد و می توانید آنان را تجزیه و تحلیل نمایید. همچنین قبل از به وجود آمدن مشکلات از آنان با خبر می شوید و قادر هستید چیز هایی را ببینید که هرکسی قادر به دیدنشان نیست!

می توانید از تجربیات قبلی تان بهترین استفاده را ببرید و از آنان جهت حل مشکلات خود استفاده نمایید.

 

حساسیتتان نسبت به نور بیشتر می شود:

اگر چشم سوم فعالی داشته باشید، توانایی درک نور ها در شما تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت و شما می توانید رنگ هارا تا عمق بیشتری ببینید. رنگ ها را به شکل ستاره و یا مدور خواهید دید و حتی می توانید نور را در پشت ابر نیز ببینید!

 

داشتن احساسی متفاوت:

با باز شدن چشم سوم خود، قدرت تفکر و اندیشه تان نیز افزایش یافته است و ممکن است تغییراتی در اخلاق و رفتار و یا حتی خلق و خوی شما ایجاد شود. مثلا ممکن است قبلا از دیدن و تجربه کردن چیزی لذت برده باشید ولی الان آن یک چیز معمولی برایتان باشد. یا ممکن است غذایی که قبلا دوست داشتید برایتان دیگر لذت بخش نباشد.

 

هیچ کس دلیل این تغییرات را نمیداند اما چیزی که می دانیم این است که در هر صورت تغییراتی در ویژگی های روحی افراد رخ می دهد و این بخشی از ویژگی های چشم سوم (آجنا) است.

 

افزایش و بیشتر شدن سردرد:

این یک تجربه سخت است. کسی که قبلا آجنا (چشم سوم) را تجربه نکرده و اقدامی هم برای باز کردن چشم سوم انجام نداده باشد، در ابتدای راه سردردی شدید خواهد داشت که به مروز زمان برطرف خواهد شد. دلیل سردرد هم فشاری است که چاکرای ششم بین دو ابرو ایجاد کرده است.

 

قادر هستید ذهن مردم را بخوانید:

در گذشته شما قادر بودید فقط ظاهر آدم ها را ببینید، اما الان می توانید به صورت باطنی نیز افراد را مشاهده کنید و افرادی که به ظاهر خوب و با ایمان هستند را شناسایی کرده و نقاب آنان را بردارید.

حتی می توانید قبل از اینکه کسی از شما سوالی کند، جواب آن را حدس بزنید و او را به حیرت آورید!

 

رژیم غذایی تان تغییر خواهد کرد:

بعد از باز شدن چشم سوم، هوش و تفکر شما بسیار گسترش یافته است و شما نسبت به چیزی که می خورید کاملا آگاهید. مغز شما هنگام تغذیه به شما هشدار می دهد که آیا این غذا مفید است یا مضر؟ خوب است یا بد؟

شما اطلاعات کاملی در مورد بدن خود دارید و می دانید چه سمومی در جسم تان وجود دارد و سعی می کنید به صورت کاملا سالم تغذیه کنید و جسم خود را در سلامت کامل نگه دارید.