آیا شیر سرد برای نوزادان و کودکان مضر است ؟

چنانچه نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند به صورت منظم از شیر گرم استفاده کنند، امکان دارد از نوشیدن شیر سرد پرهیز کنند.

امکان دارد دادن شیر سرد به نوزادان نارس گزینه خوبی نباشد. پیش از دادن شیر به کودک باید آن را گرم کنید.

بعضی وقتها امکان دارد مخلوط کردن شیر سرد مادر درست انجام نگیرد و ابتدای شیر (فورمیلک) و انتهای شیر (هایندمیلک) به خوبی ترکیب نشوند و از هم جدا بمانند.

 

عوارض جدی دادن شیر سرد به نوزادان,دادن شیر سرد به نوزادان و کودکان,عوارض دادن شیر سرد به نوزادان و ایجاد ناراحتی معده

 

برطرف کردن دل درد 

یکی از بهترین شیوه هایی که مادرها می توانند در این مواقع برای بهتر شدن کارکرد اندام های داخلی بدن و تقویت انرژی های کودک انجام دهند ماساژ نقاط رفلکسولوژی در کف دست و پای کودک است.

هریک از نقاط کف دست و پای کودک به یکی از اندام های داخلی بدن مرتبط است که ماساژ نقش خیلی زیادی در تقویت انرژی آن عضو و و تقویت آن به کمک مریدین های مربوط به هر عضو دارد.

مثلا نقطه معده روی دست کودک زیر انگشت شست و نزدیک به مچ دست است که می توان آن را با کمک ماساژ فشاری تحریک کرد.

 

عوارض جدی دادن شیر سرد به نوزادان,دادن شیر سرد به نوزادان و کودکان,چرا شیر سرد برای کودک مضر است

 

شیر سرد یا ولرم

گروه دیگری از والدین هستند که بهتر می دانند برای آسودگی خود شیر سرد به نوزاد خود بدهند چون می گویند گرم کردن شیر در نصف شب کار دشواری است و نوزاد به خوردن شیر گرم عادت می کند.

بعضی مادرها از شیر خوردن کودکان خود گله می کنند و از این مسئله ناراحت هستند که به محض نوشیدن شیر نوزاد دچار مشکل می شود. یکی از اصلی ترین علت آن خوردن نوشیدنی های سرد مخصوصا شیر است زیرا با کاهش انرژی معده مانع هضم می شود.

خوب است بگوییم راهکار این مشکل به دست مادران است. چون هنگامی که مادرها شیر سرد را از یخچال بر می دارند و نوزاد آن را می نوشد مقدار بسیاری شیر وارد معده او می شود و پیش از آن که به وسیله معده جذب و هضم شود قسمت زیادی از انرژی آن از دست می رود پس انرژی اندکی برای هضم و جذب باقی می ماند.