افزایش قدرت مکش جارو برقی با چند راهکار ساده

پر بودن کیسه جاروبرقی

یکی از دلایل مهم کم شدن مکش جاروبرقی‌، پر شدن کیسه‌ی آن است! شما با خالی نمودن کیسه‌های جاروبرقی و پیشگیری از پر شدن آن‌ها، قدرت مکش جاروبرقی را بالا می‌ برید و به آسانی می‌توانید منزل یا محل کار خود را تمیز کنید. چنانچه فکر می‌کنید که کیسه پر نشده‌است، ولی قدرت مکش جاروبرقی کم شده است، حتما کیسه عوض کنید و کیسه را از نظر پارگی یا سوراخ‌های ریز چک کنید.

گرفتگی در دسته‌ی جاروبرقی

می‌دانید که کارکرد جاروبرقی به روشی است که با روشن شدن دستگاه جریان هوا به سوی بالا حرکت خواهد کرد. این جریان هوا که به سوی بالا در حال حرکت است، هر چیزی که در دسته و سرِ جاروبرقی قرار داشته باشد را با خود به طرف بالا می‌کشد.

چنانچه در این مسیر هر مانع و گرفتگی وجود داشته باشد، عادی است که برای رهاسازی لوله به قدرت مکش بیشتری احتیاج خواهید داشت و همین باعث افت مکش دستگاه می‌شود. برای اینکه از این نظر خیالتان راحت شود، می‌توانید لوله‌های تلسکوپی و خرطومی را چک کرده و در صورت گرفتگی آنها را رها سازید، تا قدرت مکش به وضعیت اولیه‌ی خود بازگردد.

 

عوض کردن و شستشوی فیلتر

جاروبرقی به علت اینکه کار اصلی آن جمع کردن گرد و غبار و زباله و … است، در محل خروجی هوا یک فیلتر تصفیه کننده‌ی هوا قرار داده شده است. این فیلتر قدرت جذب مناسبی دارد و بسته به نوع آن مقدار مشخصی از گرد و غبار را جذب می‌کند.

به تدریج و بر اثر استفاده‌ی طولانی مدت این فیلتر با جذب حجم زیادی از گرد و غبار، کثیف شده و قدرت جذب آن کم می شود. بنابراین حتماً هر چند وقت یکبار فیلتر را عوض کرده و یا آن را شسته و دوباره استفاده کنید. برای افزایش دادن قدرت مکش جاروبرقی باید حتماً فیلتر را عوض کرده و یا شستشو بدهید.

 

تنظیم کردن کفی جاروبرقی

چنانچه ارتفاع کفی جاروبرقی از سطح بالاتر باشد مکش جاروبرقی کم می شود. برای تمیز کردن سطوح سفت مانند سرامیک و چوب جاروبرقی باید در سطح پایین تری قرار گرفته باشد. برای تنظیم ارتفاع کفی می‌توانید از دکمه یا اهرمی که روی آن قرار گرفته استفاده کنید. دقت کنید که ارتفاع کفی را در کمترین حالت خود نگذارید چون امکان دارد موقع استفاده روی فرش باعث گیر کردن جاروبرقی شود.

تنظیم نبودن درست دستگاه جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل اصلی برای کم شدن قدرت مکش یک دستگاه جاروبرقی، تنظیم نبودن دستگاه است. تنظیمات مکش در حقیقت عبارت اند از ارتفاع دسته جاروبرقی، نوعی کفی انتخابی برای محل و… که باید آن‌ها را دقت کنید. شما با تنظیم اصولی تنظیمات مکش، می‌توانید افزایش قدرت مکش جاروبرقی خود را تجربه کنید و حتی کوچک ترین آشغال‌ها را از سطح زمین جمع آوری کنید.

 

تمیز کردن برس پارویی جاروبرقی

کار برس پارویی جمع کردن گرد و غبار از روی زمین می‌باشد. تمیز نبودن این قطعه سبب اختلال در کارکرد جاروبرقی در نهایت کم شدن قدرت مکش آن می‌باشد. برای بالا بردن کارایی برس پارویی لازم است آن را جدا نموده و تا حد امکان تمیز کنید و متوجه اثر آن در بالا رفتن مکش جاروبرقی شوید.