ایده جذاب برای چیدن سفره هفت سین

ایده های جذاب برای چیدن سفره هفت سین

هفت سین یکی از نماد ها و سنت های عید باستانی نوروز است که از قدیم بین ایرانیان رواج داشت و مورد توجه بوده است. چیدن سفره هفت سین برای خانمها اهمیت زیادی دارد و سعی می کنند تمام سلیقه خود را برای چیدن سفره هفت سین به کار ببرند ما هم به نوبه خود چند ایده و ترفند برای زیباتر چیدن سفره هفت سین برای شما ارائه می دهیم.

نمادهای هفت سین

هفت سین گردآوری هفت چیز است که با حرف س شروع می گردد که هر کدام نماد از بخشی های مختلف یک زندگی می باشد.

سنجد: سنجیده عمل کردن در سال جدید سیب: سلامتی و زیبایی سبزه: تولد دوباره انسان و رویش دوباره سمنو: نماد قدرت و سمبل خیر و برکت سیر: قناعت و سیر چشمی سرکه: پذیریش ناملایمات زندگی سماق: رنگ طلوع آفتابقرآن کریم به نشان مسلمانی و آینه سمبل صافی و ماهی قرمز که نمادی از سال نوی چینی در چیدن سفره هفت سین استفاده می شوند.

چند نکته برای محل چیدن سفره هفت سین

بهتر است سفره هفت سین را جایی پهن کنید که تا آخر تعطیلات دست نخورده باقی بماند. مثلا یک میز خاطره که در گوشه خانه قرار دارد یا میز نهار خوری که به طور معمول ازآن استفاده نمیکنید. محلی را انتخاب کنید که مجبور نباشید مدام جای آن را عوض کنید.

میزهای کنسول یا یا صندوقچه های قدیم خانه مادر بزگ هم گزینه خاص و زیبایی است و شکل سنتی به سفره هفت سین می دهد.

اگر دوست دارید مثل سنت های قدیمی سفره را روی زمین پهن کنید میتوانید بعد از سال تحویل آن را محل مناسبی که زیر دست و پا نباشد انتقال دهید.

برای چیدن سفره هفت سین بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید

برای چیدن سفره هفت ، سعی کنید در آن تنها از یک رنگ یا دو رنگ استفاده کنید تا مدرن تر جلوه کند. برخی از رنگ‌های مناسب سفره هفت‌سین شامل رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم و برخی از رنگ‌های سرد مثل سبز و آبی می‌شوند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های صورتی کم‌رنگ یا بژ استفاده کنید.

استفاده از پارچه مناسب برای زیر هفت سین

حتی اگر  هفت‌سین عید را روی میز می‌چینید، انداختن پارچه بر روی سطح میز، مهم است. بسته به اینکه تم هفت‌سین شما سنتی است یا مدرن، طرح پارچه متناسب را برای سطح میز انتخاب کنید.

استفاده از رنگهای طلایی یا نقره‌ای

برای مجلل‌تر کردن سفره هفت‌سین از رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید. رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای باعث می‌شوند که سفره هفت‌سین شما جلوه زیباتر و شیک‌تری داشته باشدمی توانید از ظروف طلایی یا نقره‌ای برای آیتم‌های هفت‌سین استفاده کنید.

استفاده از مروارید در چیدن سفره هفت سین

می‌توانید از ظرف‌های پایه‌بلند برای آیتم‌های هفت‌سین استفاده کنید. واز مروارید برای جذاب‌تر کردن آن استفاده کنید. مثلا می‌توانید در لبه‌های ظروف با استفاده از چسب حرارتی، مروارید بچسبانید. میتوانید از سنگ های تزیینی و یا صدف هم استفاده کنید.

 

استفاده از روبان در چیدن سفره هفت سین

می‌توانید دور ظروف، و سبزه روبان بپیچید. توجه داشته باشید که رنگ آن را در نظر بگیرید و رنگی را برای روبان در نظر بگیرید که با اجزای دیگر سفره هماهنگی داشته باشد.

استفاده از دیوان اشعار حافظ در چیدن سفره هفت سین

دیوان اشعار حافظ باعث می‌شود که سفره هفت‌سین اصیل‌تری داشته باشید و میتوانید از حافظ برای پیشگویی آینده خود در ارتباط با عشق یا هر موضوع دیگری کمک بگیرید.

سفره هفت‌سین را به‌صورت قرینه بچینید

فضای زیاد میز ممکن است شما را ترغیب کند که موارد زیادی را در سفره هفت‌سین بچینید. اما این کار موجب ب می‌شود که سفره بیش‌ازاندازه شلوغ شود . بین آیتم‌ها تعادل را رعایت کنید و تنها موارد ضروری را استفاده کنید و هر چه قرینه تر بچینید هفت‌سین شما جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد.

استفاده از حوض ماهی رزینی برای چیدن سفره هفت سین

از آنجایی که ماهی برای سفره هفت‌سین می‌تواند جان این ماهی‌ها را به خطر بیندازد، می توانید به‌جای آن از حوض ماهی رزینی استفاده کنید. تنها زمانی ماهی قرمز بخرید که مطمئن باشید اصول مراقبت از این ماهی‌ها را می‌دانید انواع  مختلف حوض ماهی رزینی در بازار وجود دارد که بسیار متنوع هستند و برای هر سفره هفت‌سینی مناسب‌اند. حتی میتوانید ماهی های پلاستیکی را درون تنگ آب بیاندازید.

قرار دادن هفت سین کنار پنجره

برای اینکه سفره هفت‌سین جلوه زیباتر و بهتری داشته باشد، هفت‌سین را در کنار پنجره قرار دهید. این ایده به‌خصوص زمانی جذاب است که پرده‌های خانه را کنار بزنید و بتوانید از پنجره، درختان زیبای بیرون را ببینید. در این صورت، حال و هوای بهاری را بیشتر به خانه خود می‌آورید و هفت‌سینتان نیز جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

استفاده از گلهای بهاری

در نهایت می توانید با استفاده از گلدان و گل های بهاری جلوه زیبا و زنده تری به هفت سین بدهید و سعی کنید از آیتمهای طبیعی استفاده کنید و از مواد پلاستیکی و مصنوعی برای آیتمهای هفت سین استفاده نکنید.