بیوگرافی کامل ریحانا خواننده معروف

ریحانا اولین خوانندهٔ زن اهل باربادوس و دومین هنرمند باربادوسی ست که موفق به دریافت جایزه گرمی شده است. اولین آلبوم ریحانا در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد.

 

 بیوگرافی ریحانا :

نام اصلی: روبین ریانا فنتی

نام مستعار: ریحانا

تاریخ تولد: 20 فوریه 1988 باربادوس

تحصیلات: مدرسه کامبرمر

ملیت: سنت مایکل، باربادوس

سبک ها: پاپ، ریتم و بلوز

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۳-کنون

قد : 173 سانتیمتر

ریحانا با نام اصلی روبین ریانا فنتی متولد ۲۰ فوریه ۱۹۸۸ در شهر سنت مایکل در کشور باربادوس است. ریحانا خواننده، بازیگر و طراح لباس و دارای برند ارایشی معروف fenty beauty و دیپلمات اهل باربادوس است. مادرش «مونیکا» یک حسابدار بازنشسته و پدرش «رونالد» سرپرست یک انبار بود دو برادر به نام‌های «روری» و «راژاد» و همچنین دو خواهر ناتنی و یک برادر ناتنی دیگر از طرف پدرش دارد.

ریحانا در یک خانه ۳ اتاقه به همراه خانواده‌اش در شهر بریج‌تاون زندگی می‌کرده و معمولاً روزها به همراه پدرش در یکی از خیابان‌های شهر مشغول فروش لباس می‌بود.علاقه ریحانا به موسیقی از دوران کودکی شروع شد و از همان دوران به موسیقی «رگی» علاقه مند شد و در هفت سالگی خوانندگی نیز می‌کرد.

ریحانا برای فرار از مشکلات خانه به خوانندگی روی آورد. او با دو تن از همکلاسی‌هایش یک گروه دخترانه را تشکیل داد و زمانی که ۱۵ سال داشتند در مقابل تولیدکننده موسیقی، ایوان راجرز که به همراه همسر باربادوسی اش به آن جزیره آمده بود، تست دادند. راجرز از استعداد ریحانا شگفت‌زده شد.

کمتر از یک سال بعد ریحانا باربادوس را ترک کرد و به همراه راجرز و همسرش به کنتیکت نقل‌مکان کرد تا بر روی آلبوم نمایشی‌اش کار کند.

اولین آلبوم ریحانا در سال 2005 به بازار آمد. او آلبوم دوم خود را در سال 2006 با نام دختری مثل من را عرضه کرد. سال 2007 نیز با آلبوم دختر خوب بد شد منتقدان را متعجب کرد و در همین زمان بود که به شهرت و محبوبیت رسید.

آلبوم چهارم ریحانا در سال 2009 با نام درجه آر منتشر شد که رولت روسی یکی از بهترین آهنگ های این آلبوم بود. در بهار 2010 نسخه این آلبوم روانه بازار شد. در تابستان 2010 ریحانا با همکاری‌ امینم آهنگ عاشق دروغ گفتن‌هاتم را ضبط و منتشر کرد.

 

برند لوازم آرایش :

ریحانا در شهریور ماه 1396 از لوازم آرایشی خود به نام فنتی بیوتی رونمایی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او همچنین برند عطری با نام خود را دارد.

ریحانا در دبیرستان نه تنها در جشنواره زیبایی شرکت کرده، بلکه در مدرسه افسری نیز نام نویسی کرده و دوره های ارتش را پشت سر نهاده است. اما بعد از ورود به هنر آنرا ادامه نداد.

 

روابط عاشقانه ریحانا :

ریحانا هنوز ازدواج رسمی نداشته است.

آلبوم‌های ریحانا :

موسیقی خورشید (۲۰۰۵)

دختری مثل من (۲۰۰۶)

دختر خوب بد شد (۲۰۰۷)

درجه آر (۲۰۰۹)

بلند (۲۰۱۰)

تاک دت تاک (۲۰۱۱)

غیرقابل بخشش (۲۰۱۲)