تاثیر زنجبیل بر رشد مو

تاثیر زنجبیل بر رشد و تقویت مو

زنجبیل یکی از گیاهان درمانی رایج در طب سنتی آسیای شرقی  است
که برای تقویت رشد مو از آن استفاده میشود.
استفاده از زنجبیل یکی از موثر ترین درمان های گیاهی برای تقویت رشد مو و افزایش سرعت رشد موها است.
زنجبیل برای درمان های گیاهی رفع التهاب و بیماری های گوارشی و سلامت پوست و مو در طب سنتی استفاده میشود.
از آن جا که زنجبیل خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارد به عنوان داروی ضد التهای برای پوست سر تجویز میشود. استفاده از زنجبیل کمک میکند که باکتری ها و آلودگی های پوست سر از بین رفته و رشد موها بهبود پیدا کند.
در طب سنتی برای رشد و تقویت موها از زنجبیل فقط به صورت  موضعی استفاده میشود و مصرف خوراکی آن تاثیر خاصی برای رشد مو نخواهد داشت.
یکی از مهم ترین خواص شناخته شده زنجبیل افزایش سرعت رشد موها است شما میتوانید با استفاده از ماسک مو زنجبیل به تقویت و رشد موهایتان کمک کنید.
ماسک مو زنجبیل برای درمان ریزش مو, پیشگیری از ریزش مو با زنجبیل, زنجبیل و رشد مو

خواص زنجبیل برای تقویت رشد مو

خواص زنجبیل و رشد مو
زنجبیل از قدیم درطب سنتی هند مورد استفاده بوده است ویکی از بهترین ترکیبات گیاهی برای تقویت رشد مو به حساب می آید. زنجبیل میتواند از جهات مختلف به رشد موها کمک کند از جمله :
پیشگیری از ریزش مو : زنجبیل حاوی مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم و فسفر است که این مواد با تغذیه فولیکول های مو باعث تقویت ریشه مو ها و درمان ریزش مو میشوند.
درمان شوره سر : یکی از عوامل موثر بر ریزش مو، شوره سر است، سلو لهای مرده پوست با مسدود کردن منافذ پوست سر باعث ریزش مو میشوند. شوره به دلیل باکتری و قارچ ایجاد میشود و زنجبیل با خواص ضد میکروبی قوی ای که دارد میتوند شوره سر را درمان کرده و باعث بهبود رشد موها شود. میتوانید هفته ای 2 بار از روغن زنجبیل برای درمان شوره سر استفاده کنید و روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید.
درمان خشکی مو : خشکی موها باعث شکنندگی و ریزش مو میشود. زنجبیل یک آبرسان طبیعی است که با بازگرداندن رطوبت به موها از خشکی آن ها جلوگیری میکند.
افزایش گردش خون : چینجرول، ترکیب فعال موجود در زنجبیل باعث انبساط عروق و بهبود گردش خون در پوست سر و طراف فولیکول های مو و در نتیجه تغذیه بهتر موها میشود و باعث رشد سریع موها خواهد شد.
تغذیه موها : وجود اسید لینولئیک، منیزیم، پتایسم، فسفر و یتامین های مختلف در  زنجبیل به تغذیه و حفظ سلامت و استحکام و تقویت موها کمک میکند.

 

نحوه استفاده از زنجبیل برای رشد مو
این روزها در صفحات مختلف وب دستورالعمل های مختلفی برای نحوه استفاده از زنجبیل جهت رشد مو وجود دارد و ما در اینجا قصد داریم چند روشی که تست شده و نتیجه بخش بوده را به اشتراک بگذاریم.
آب زنجبیل
آب زنجبیل مستقیما از ریشه زنجبیل درست می شود. شما می توانید لبه یک ریشه تازه را بریده و مستقیما آن را روی پوست سر خود مالیده و ماساژ دهید. روش دیگر این است که ریشه را در مخلوط کن پوره کرده و روی تمام موها و کف سر خود بمالید.
ماسک مو زنجبیل
جهت تهیه ماسک موی زنجبیل، ابتدا آب زنجبیل به همراه روغن نارگیل یا آرگان ترکیب شده و سپس آن را روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید به طوری که موها به طور یکنواخت با ماسک پوشانده شوند، در نهایت یک کلاه روی موهای خود بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپوی مناسب موهایتان بشورید.
مکمل های غذایی حاوی زنجبیل
مکمل های زنجبیل به صورت کپسول و قرص در داروخانه ها موجود است. هنگام مصرف زنجبیل به صورت خوراکی حتما تمامی دستورالعمل های درج شده روی محصول را با دقت مطالعه کنید و در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی در دستگاه گوارش، مصرف آن را قطع کنید.
فراموش نکنید که قبل از مصرف هر نوع مکمل غذایی بهتر است با پزشک مشورت کنید.