تقویت مو با برنج

آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می شود.

آب برنج، همان آب نشاسته‌ی حاصل از برنج پخته شده و یا برنج خیس خورده شده است. تصور برخی این است که آب برنج موها را صاف و براق می کند و به رشد سریع تر آن نیز کمک می‌کند.

آیا آب برنج برای مو خوب است ؟  

چه چیزی در آن وجود دارد که باعث این اتفاق می شود؟ مطالعات نشان می دهد که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند.آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می شود.آب برنج برای موهای شما بسیار مناسب است. بی خطر و طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد و این وضعیت موهای شما را به نحو سالم بهبود می بخشد.

 

وقتی در آشپزخانه برنج دم می کنید، آب حاصل از آن را دور نریزید زیرا آب برنج سرشار از مواد مغذی است که هم برای پوست و هم برای مو فواید و خواص بسیار دارند.

آب برنج می تواند رشد مو را تحریک کند، تارهای مو را تقویت کند، و سلامت پوست سر را بهبود ببخشد. افزون بر این، آب برنج ریشه های مو را تقویت می کند، در شرایطی که حجم و درخشش بیشتری به آن می بخشد.

سیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می شناسند‎

طرفداران استفاده از آب برنج برای مو، عقیده دارند این ماده: 

موها را صاف می‌کند

موها را نرم می‌کند

درخشندگی مو را افزایش می‌دهد

ریشهٔ مو را تقویت می‌کند

و به رشد بیشتر مو کمک می‌کند.

 

روش های درست کردن آب برنج

چندین روش برای درست کردن آب برنج وجود دارد، از جمله:

۱. خیساندن

خیساندن سریع‌ترین راه برای درست کردن آب برنج است.

برای استفاده از این روش: 

یک‌دوم پیمانه برنج خام آماده کنید؛

آن را به‌خوبی بشویید؛

دو سه پیمانه آب در کاسه‌ای ریخته و برنج را هم در آن بریزید؛

حدود ۳۰ دقیقه بگذارید برنج خیس بخورد؛

آب برنج را درون کاسهٔ تمیزی صاف کنید.

 

۲. تخمیر

بعضی از کسانی که آب برنج استفاده می‌کنند، عقیده دارند آب برنج تخمیرشده، نسبت به آب برنج معمولی، خواص بیشتری دارد.

 

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ حاکی از آن است که مخمرها، آنتی‌اکسیدان بیشتری دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها با آسیب به سلول‌های مو و پوست مقابله می‌کنند؛ به همین خاطر معمولا از مواد تشکیل‌دهندهٔ محصولات زیبایی هستند.

 

برای تخمیر آب برنج، همان مراحل ۱ تا ۴ در روش خیساندن را انجام بدهید، اما پیش از صاف کردن، بگذارید آب برنج تا ۲ روز در دمای معمول اتاق بماند تا تخمیر شود. سپس آب برنج را پیش از استفاده، در کاسهٔ تمیزی صاف کنید.

 

۳. جوشاندن

روش دیگر برای درست کردن آب برنج، جوشاندن برنج است.

 

یک‌دوم پیمانه برنج را با دو برابر آبی که معمولا برای پختن برنج استفاده می‌کنید، در ظرفی بریزید. برنج را در آب جوش بپزید و آب برنج را پیش از استفاده، در کاسهٔ تمیزی صاف کنید.

 

آب برنج برای رشد مو

آب برنج برای مو را به طور منظم به روتین شستشوی موهای خود اضافه کنید‎

 

شستن موها با آب برنج

موهای خود را مثل همیشه با شامپو بشویید. از آب گرم برای شستن استفاده کنید. سپس بلافاصله بعد از شامپو کردن از آب برنج برای شستن موهای خود استفاده کنید.

 

* اگر هر روز موهای خود را نمی شویید یا جنس موهایتان خشک است، بهتر است مرحله شامپو کردن را حذف کنید و مستقیما از آب برنج برای شستشوی روزانه استفاده کنید.

پس از شستشو موهای خود را با آب برنج خیس کنید. برای ریختن آب برنج روی موهایتان از یک پیمانه یا بطری اسپری استفاده کنید. از کف سر تا پایین موهایتان را با آب برنج خیس کنید.

 

اجازه دهید آب برنج به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه روی موهای شما بماند. این کار کمک می کند که آنزیم های داخل برنج هر تار مو را کاملا پوشش دهد. بعد از اینکه آب برنج را از روی موهای خود بشویید یک لایه نازک از آنزیم ها هر تار موی شما را پوشش می دهد و کمک می کند که مو آسیب نبیند و شکسته نشود. این کار از موخوره نیز جلوگیری می کند.

با استفاده از آب سرد، آب برنج را از روی موها بشویید. موهای خود را به آرامی شانه کرده یا برس بکشید تا گره های آن باز شود. حالا می توانید به موهای خود مدل بدهید.

شستن و شانه کردن موی سر 

آب برنج برای مو را به طور منظم به روتین شستشوی موهای خود اضافه کنید. شستشو با آب برنج را می توانید هر روز، هر چند روز یک بار یا یک بار در هفته انجام دهید. این زمان می تواند مطابق با نظر شخصی شما و نتایجی که می خواهید بدست آورید تغییر کند.