تمریناتی برای کاهش وزن

کاهش وزن با تمرینات قدرتی

کاهش وزن سریع, کاهش وزن, راههای کاهش وزن

 

فزایش عضله و کاهش وزن

 

محققان و وزنه برداران به شدت از تئوری استفاده از وزنه های نسبتاً سنگین به همراه تکرارهای پایین به منظور افزایش عضله و قدرت، حمایت می‌کنند. هر چند، اگر قصد دارید که عضلات بزرگتری بسازید به جای آن که دیگران را در سالن وزنه برداری با مقدار وزنه ای که بلند می‌کنید تحت تأثیر قرار دهید، پس شاید بهتر است که کمی از تعداد وزنه‌ها کم کنید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

اغلب افراد گمان می کنند فقط زمانی می توانند بدن خوش فرم و عضله ای بسازند که با بالا رفتن آمادگی جسمانیشان قادر باشند وزنه سنگین تری بلند کنند، اما یافته های جدید تحقیقاتی نشان می دهد که تمام افراد می توانند حتی با وزنه های سبک نیز تمرین انجام دهند و عضله های خوش فرمی بسازنند.

تمرینات قدرتی یکی از روشهای کاهش وزن است و باعث کنترل وزن می شود. وقتی شما عضله می سازید، میزان سوخت و ساز شما به طور قابل توجهی بالا می رود، زیرا عضلات بزرگتر کالری بیشتری می سوزانند، حتی هنگامی که شما در خواب هستید. با تمرینات قدرتی منظم می توانید به سوخت و ساز پایین خود کمک زیادی کنید و باعث کاهش وزن شوید.

 

زمانی که با وزنه های سبک تمرین انجام می دهید، باید دقت داشته باشید که از برنامه درست و دقیقی پیروی کنید.

 

ترکیب کردن تمرینات با تکرارهای بالا و تعداد دفعات کم، باعث افزایش رشد عضلات می‌شود. “یا سخت تمرین کن یا برو خونه !” تکیه کلام وزنه برداران جان سختی است که به خوبی کنار می‌آیند با آن هایی که در سنگر نبردهای آهنین غرق شده اند و با آن‌هایی که در بالاترین درجات برج‌های آکادمیک قرار دارند.

 

وزنه سنگین‌تر یا “بار”، معمولاً به عنوان درصدی از قدرت یک فرد برای یک بیشینه تکرار (1RM)، بیان می‌شود. اصولاً وزنه‌های سنگین‌تر برای بزرگ‌تر کردن عضلات سودمندتر شناخته شده اند از آنجایی که آن‌ها قادر به جذب بیشتر و متعاقباً فعال کردن سهم بیشتر از فیبرهای عضلانی نوع دوم هستند که دارای افزایش رشد بیشتری نسبت به همتایان نوع اول خود هستند.

 

بر خلاف اعتقاداتی که از قدیم الایام وجود داشته است، علوم پایه اظهار دارد که تمرین با تکرار بالا به همراه وزنه های سبک‌تر، می‌تواند منجر به جذب مقدار قابل توجهی فیبر عضلانی و هیپتروفی شود.

 

در حقیقت، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تمرین کردن با وزنه های سبک تر با حدود بیش از ۳۰ مرتبه تکرار، به همان اندازه‌ی تمرین کردن با وزنه‌های سنگین‌تر و تکرارهای کم‌تر، مؤثر است.

 

کاهش وزن سریع, کاهش وزن, راههای کاهش وزنانتخاب وزنه سبک تر با تکرار بیشتر دو امتیاز به دنبال دارد:

با انتخاب وزنه سبک تر می توانید روی فرم صحیح تمرینات تمرکز کنید و حرکات را به درستی انجام دهید. این یکی از امتیازات شروع تمرینات با وزنه سبک تر و تکرارهای بیشتر است.

علاوه بر آن با تغییر تکرارها به جای سنگین تر کردن وزنه، دستتان برای تغییر سیستم تمرینی در هنگام رسیدن به فلات بازتر است.

 

تمرینات قدرتی را چند بار در هفته باید انجام داد؟ 

تمرینات قدرتی را سه یا چهار دفعه در هفته انجام دهید. نباید آن ها را نزدیک به هم انجام دهید ، به ویژه اگر یک روتین تمرینی کامل دارید همیشه یک روز را به خود استراحت بدهید تا عضلات ریکاوری شوند و رشد کنند.

 

تکاهش وزن سریع, کاهش وزن, راههای کاهش وزنکاهش وزن با تمرینات قدرتی