تمیز کردن پشت قابلمه مسی و چدن

چگونه می توانم چربی سوخته و علائم سوختگی را در پشت قابلمه ها تمیز کنم؟

این سوالی است خیلی ها با آن روبرو می شوند. بهتر است بعد از پختن و سرخ کردن غذا حتما تابه یا قابلمه تان را بشویید زیرا این سوختگی و روغن های اطراف آن می سوزند و سرسخت تر می شوند.

 

از ما خواسته شده است که بارها و بارها توضیح بدهیم که چگونه پشت قابلمه ها را تمیز کنیم. واقعیت این است که، ما تحقیقات زیادی انجام داده ایم تا موفق به کشف آن شدیم. آنچه ما انجام داده ایم، در مورد 3 روش رایج برای تمیز کردن سوختگی پشت قابلمه ها بررسی شده و آنها را آزمایش کرده ایم.

 

دو روشی که ما برای استفاده از آنها انتخاب نکردیم عبارتند از: تمیز کردن با تمیز کننده اجاق گاز (می تواند ضمانت تابه شما را باطل کند و معمولاً بسیار خشن است و با سایر محصولات نیز می توان نتیجه مشابهی کسب کرد) و روش دوم خیساندن در نوشابه است. ما این را امتحان کردیم و نتایج به هیچ وجه جالب نبود، بنابراین ما تصمیم به حذف آن گرفتیم.

 

 

آنچه ما انجام دادیم، با سس قرمز ، کرم تارتار، جوش شیرین بود. ما از دو نوع قابلمه و تابه استفاده استفاده کردیم تا یک مرور کلی در مورد نحوه کار همه چیز به شما ارائه دهیم. من از تابه های استیل ضد زنگ و قابلمه های لعابی چدن استفاده کردم. این روش ها روی هر نوع تابه ای کار می دهد، قابلمه های تفلون حساس هستند بنابراین با احتیاط اینکار را انجام بدهید. همچنین، لطفاً از قرار دادن قابلمه های خود در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. این کار می تواند آنها را به خوبی، به ویژه چدن و ​​تابه های تفلون را خراب کند. برای این کار همیشه از اسفنج نرم استفاده کنید، مخصوصاً روی قابلمه های چدن و ​​تفلون!

 

سس گوجه

سس کچاپ را در کف قابلمه ها استفاده کردم و حدود 10 دقیقه آن را رها کردم. ظاهراً این کار روی قابلمه های مسی بسیار کار می دهد و می توان از رب گوجه فرنگی نیز استفاده کرد (استفاده عالی برای باقیمانده). بعد از 10 دقیقه با اسفنج نرم کشیدم و نتایج هر دو قابلمه اصلاً خوب نبود. علائم سوختگی هنوز هم وجود داشت، اگرچه استیل ضد زنگ کمی روشن تر شده بود. چدن در مقابل تمیز کردن با سس کچاپ غیرقابل نفوذ بود.

 

تمیز کردن پشت قابلمه,نکاتی برای تمیز کردن پشت قابلمه

از بین بردن سوختگی پشت قابلمه

 

کرم تارتار

خمیری با پودر کرم تارتار درست کردم به این صورت که 3 قسمت کرم تارتار با 1 قسمت آب مخلوط کردم. خمیر را به بخش هایی از ماهیتابه آغشته کرده (می توانید پودر را روی قابلمه بریزید و سپس یه اندازه ی 1/3 آب روی آن بریزید) و به مدت 10 دقیقه گذاشتم بماند. سپس آن را با یک اسفنج مرطوب و نرم کشیدم. اما سوختگی ها و لکه ها هنوز هم زیاد بودند.

 

جوش شیرین

بنابراین باید جوش شیرین را آزمایش کنیم و جای تعجب برای شما نباشد. من خمیری با جوش شیرین آماده کردم به این صورت که سه قسمت جوش شیرین را به یک قسمت آب ریختم (می توانید مانند روش قبل ابتدا جوش شیرین را روی قابلمه یا تابه بریزید و بعد آب روی آن بریزید) و حدود 10 دقیقه آن را در کف قابلمه قرار دادم، سپس با یک اسفنج نرم تمیز کردم. بیشتر علائم از بین رفت و مقداری کم چربی در آن باقی مانده بود، اما نتایج بدست آمده در هر دو قسمت از جنس استیل ضدزنگ و تابه چدن خوب بود. من همانطور که با کرم تارتار و کچاپ انجام دادم، تأثیر جوش شیرین بهتر از همه بود.

 

راههای تمیز کردن پشت انواع قابلمه,راه و روش تمیزکردن پشت قابلمه

تمیز کردن پشت انواع قابلمه

 

برای از بین بردن چربی های کف قابلمه های تفلون، مقداری جوش شیرین پشت قابلمه بریزید و مقداری سرکه سفید روی آن بریزید اجازه بدهید 10-15 دقیقه باقی بماند و بعد با اسکاج آن را تمیز کنید.