تپه های مغناطیسی در هند

«تپه جاذبه» هند

تپه های مغناطیسی هند واقع در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر له و در نزدیکی بزرگراه له –کارگیل (the Leh-Kargil) قرار گرفته است. در این بزرگراه جاده ای کوچک است که پدیده گرانش را به شکل دیگه ای نشان می دهد.

تپه های مغناطیسی (Magnetic Hills) یا شیب‌های با جاذبه معکوس، سراشیبی‌هایی هستند که درک ما از جاذبه زمین را به چالش می‌کشند. در این مناطق عجیب و اسرارآمیز خودروهایی که در وضعیت خلاص قرار دارند، در کمال تعجب به جای حرکت به سمت پایین سراشیبی، به بالا حرکت می‌کنند.

 

این اتفاق های عجیب و غریب که در بزرگراه له -کارل نام بردیم، توسط تمام گردشگرانی که از سراسر جهان به این منطقه سفر کرده اند امتحان شده است. بنابراین افراد بسیاری را می توان پیدا کرد که وجود چنین خصوصیتی را در تپه های مغناطیسی هند شهادت بدهند.

 

تپه های مغناطسی هند,جاذبه های گردشگری هند,سفر به هندعلت جاذبه تپه‌های شهر له

علت جاذبه تپه‌های شهر له، از خرافه تا نظریه‌های علمی

روستاییان ساکن لاداخ معتقدند که زمانی در گذشته، جاده ای وجود داشته است که مردم را به سمت بهشت راهنمایی می کرد و می برد. کسانی که به درستی سزاوار بودند و به نیک سیرت بودند، در این جاده مستقیم به سمت بهشت هدایت می شدند و حرکت می کردند. اما کسانی که درست کردار یا درست سیرت نبودند، هرگز نمی توانستند این کار را انجام دهند.

بعدها یک نظریه معقول گفته شد. این تئوری بیان می کند که یک نیروی مغناطیسی قوی وجود دارد که از سمت تپه ها می آید. همین نیوری مغناطیسی قوی باعث می شود که وسایل نقلیه ای را که در محدوده آن قرار می گیرند به سمت آن جذب و کشیده شوند.

 

تپه های مغناطسی شهر له,تپه جاذبه هند,عجایب گردشگریتپه های مغناطسی له، از خرافه تا واقعیت

 

یکی دیگر از نظریه هایی که در رابطه با تپه های مغناطیسی هند در منطقه لاداخ و شهر له عنوان شده است به نظریه خطای چشم معروف است. که می گوید این تپه ها هیچ منبع نیروی مغناطیسی ندارند؛

بلکه فقط یک توهم ایجاد شده از انعکاس نور است که باعث می شود جاده ای که به سمت تپه های مغناطیسی هند پایین می رود را شیب دار نبینید. همین شیب هم باعث حرکت اجسامی مانند وسایل نقلیه به سمت کوه های مغناطیسی لاداخ می شود.

این نظریه عنوان می کند که شیب این جاده ها منفی است اما به چشم ما انسان ها، دارای شیبی مثبت و به سمت بالا دیده می شوند. بنابراین، هنگامی که وسیله نقلیه ای را در حال حرکت به سمت بالا در این جاده می بینید، در واقع آن ماشین به سمت پایین در حال حرکت است.

تابلو علامت زرد رنگی که چند متر دورتر از تپه های مغناطیسی هند در کنار این جاده نصب شده است، راهنمایی های لازم را به مسافران و گردشگران می کند. گردشگران می‌توانند وسیله نقلیه خود را روی دنده خلاص در این ناحیه پارک کرده و شاهد حرکت ماشین‌ها در جاده باشند.

 

تپه های مغناطسی هند,جاذبه های گردشگری هند,عجایب هندتپه جاذبه شهر له در هند

خطوط هوایی

به عنوان یک حقیقت و اتفاق در این باره همچنین می بایست به خطوط هوایی هندوستان رجوع کرد. نیروی هوایی هند به خاطر اینکه به دلیل تداخل های مغناطیسی در این منطقه هواپیماهایش انحراف پیدا می کرد یا به مشکل برمی خورد، دستور داده است که از روی این ناحیه به هیچ عنوان پرواز نداشته باشند.

بسیاری از هواپیماهایی که در گذشته از بالای تپه های مغناطیسی می گذشتند دچار اختلالات مغناطیسی در رادار خود شده و تحت تاثیر نیروی مغناطیسی تپه ها قرار می گرفتند.