جدید ترین تکنولوژی های جهان

جدید ترین تکنولوژی های جدید جهان

تکنولوژی جدید یعنی واقعی شدن تمام رویاهایی که تا قبل از این تنها یک خیال شیرین بوده است. چه باور کنید چه نه، آینده ی جهان با  تکنولوژی های جدید دگرگون خواهد شد.

ممکن است در کودکی به روزی فکر می‌کردید که با یک سفینه به مریخ سفر می‌کنید یا با ضربه یک چوب جادویی آرزوهایتان را برآورده می‌کنید. باید گفت آن روز خیلی دیر نیست.

در اینجا  چند نمومه از این تکنولوژی ها اشنا میشویم

1دوقلوهای دیجیتالی، همزاد هوشمند در دنیای آینده

دوقلوهای دیجیتالی آزمایشات را آسان تر می کنند

یک دوقلوی دیجیتال یک نسخه دیجیتالی از یک جسم، محصول، فرآیند یا اکوسیستم واقعی است. این تکنولوژی جدید به ما امکان می‌دهد تغییرات و تنظیماتی را  که ممکن است  روی جسم واقعی بسیار گران یا پرمخاطره باشد، به راحتی آزمایش کنیم. علاوه بر این باعث تحول و دست یابی به نتایج بسیار جالبی در رابطه با انسان و سایر پدیده‌ها خواهدشد. نتایجی که تا پیش از این به دلیل پرمخاطره بودن آزمایش‌ها امکان تست کردن آن‌ها وجود نداشته است.

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در صدر جدول تکنولوژی آینده

نقش هوش مصنوعی در تکنولوژی آینده

هوش مصنوعی (AI) به شبیه سازی هوش انسان در ماشین‌هایی گفته می‌شود که برنامه‌ریزی شده‌اند مانند انسان فکر کنند و کارهای او را تقلید می‌کنند. مثال ساده‌ی هوش مصنوعی ربات‌ها هستند که هرروز باهوش‌تر و نزدیک‌تر به انسان‌ها می‌شوند. هوش مصنوعی ممکن است در مورد هر ماشینی که از ویژگی‌های مرتبط با ذهن انسان مانند یادگیری و حل مسئله برخوردار است، استفاده شود.

ماشین لرنینگ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی و از تکنولوژی‌های جدید است. این تکنولوژی به ماشین‌ها اجازه می‌دهد به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هرروز به دانش و علم خود اضافه کنند، قسمت شگفت‌انگیز ماشین لرنینگ افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامه‌ریزی انسان است. یادگیری ماشینی بر توسعه برنامه‌های رایانه‌ای متمرکز است که می توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. داده‌ها و اطلاعاتی که می‌تواند تصمیم‌گیری، نوآوری، کسب و کار و به طور کلی جهان را دگرگون کند.

قابلیت‌های ماشین لرنینگ روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در حقیقت هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ مانند یک کودک نوپا هرروز بیش‌تر از قبل یاد می‌گیرند. افزایش یادگیری و توانایی این تکنولوژی جدید، جهان را دگرگون می‌کند. علاوه بر این ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی مثل یک موتور محرک برای پیشرفت سایر تکنولوژی‌ها هستند.

۳. از لباس های هوشمند تا ساخت انسان فرامرزی، تکنولوژی جدید به همه جا نفوذ خواهد کرد

تکنولوژی جدید لباس هوشمند و تاثیر آن در آینده جهان

آنچه در ابتدا به عنوان ردیاب و استفاده از تکنولوژی برای تناسب اندام آغاز شد، اکنون تمام صنعت مد و پوشاک را احاطه کرده است. آینده پژوهی صنعت مد فرضیه‌ای را در این باره مطرح کرده است که در حال حاضر فاصله‌ی چندانی با واقعیت ندارد: در آینده نزدیک لباس‌ها به بهبود عملکرد انسان و  زندگی سالم‌تر ، ایمن‌تر و کارآمدتر کمک می‌کنند.

اما این همه‌ی دست آورد تکنولوژی جدید نیست. پیشرفت تکنولوژی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که بشر با ادغام ژن‌ها و ترکیب انسان‌ها بتواند موجودات جدیدی خلق کند. موجوداتی که ممکن است در آینده به اسم انسان‌های عظیم و یا انسان فرامرزی بشناسیم.

۴. بیگ دیتا و آنالیز پیشرفته اطلاعات

تکنولوژی بیگ دیتا و انفجار اطلاعات در جهان آینده

تکنولوژی بیگ دیتا توضیح یک وضعیت است، حالتی که یک حجم باورنکردنی و متنوع از داده (با ساختار و بدون ساختار) با سرعت زیاد در حال رشد است.  اما این داده‌ها چگونه به پیشرفت تکنولوژی، هوش تجاری و تکنولوژی آینده کمک می‌کنند؟

به کمک آنالیز داده‌ها (تجزیه و تحلیل داده‌های بسیار پیشرفته، که اغلب با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تقویت می‌شود) ما می‌توانیم داده‌های بدون ساختار و پیچیده و بسیاری از مسائل غیر ممکن را درک کرده و حل کنیم. علاوه بر این از آنالیز داده های کلان  می توان برای  تصمیم گیری بهتر و حرکت های استراتژیک تجاری استفاده کرد.

۵. بلاکچین و تحول در تجارت آینده

فناوری بلاکچین و قابلیت تجارت ایمن و مطمئن

تعریف بلاکچین به زبان ساده را می توان در یک جمله خلاصه کرد:  بلاکچین ثبت دیجیتالی معاملات تجاری است. این تکنولوژی جدید در حال حاضر برای ثبت معاملات انجام شده با ارزهای اینترنتی مانند بیت کوین استفاده می شود، البته کاربرد های تجاری بلاکچین بسیار زیاد است. در واقع  آینده تجارت جهان تا حدود زیادی به این تکنولوژی وابسته است.

علاوه براین تکنولوژی جدید بلاکچین یک روش فوق‌العاده برای ذخیره ایمن، احراز هویت و محافظت از داده‌ها است. فناوری که می‌تواند بسیاری از جنبه‌های تجارت را متحول کند. علاوه بر این آینده اقتصاد به لطف بلاکچین بسیار قابل اعتماد است. این تکنولوژی معاملات تجاری را تا حد زیادی مورد