جراحی چال گونه

جراحی چال گونه

جراحی چال گونه : امروزه افرادی بسیاری خواهان چال خنده می باشد  و با انجام این جراحی می خواهند جذابیت چهره خود را دو چندان کنند، در زیر به بیان توضیحاتی در رابطه با نحوه انجام این جراحی و مراقبت های بعد از جراحی چال گونه پرداخته شده است .

مراقبت‌های قبل از جراحی چال گونه

پیش از جراحی  ، نکته های زیر را رعلایت کنید:

  • حداقل ۶ ساعت قبل از انجام جراحی چیزی نخورده یا ننوشید.
  • حداقل ۲ هفته قبل از عمل و ۲ هفته بعد از جراحی چال گونه از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • حداقل ۱ هفته قبل از عمل جراحی  مصرف الکل را قطع کنید.
  • در صورت وجود درد یا ناراحتی به هر علتی  قبل از عمل جراحی  از استامینوفن یا پاراستامول استفاده کنید.
  • صبح روز جراحی  و حتی قبل از عمل جراحی دوش بگیرید و کل بدن خود شستشو کنید .
  • در روز عمل جراحی از لنزهای چشمی، لاک ناخن، جواهرات و هیچ نوع لوازم آرایشی مصرف نکنید.
  • راهنمائی ها و دستورالعمل های دکتر خود درباره سلامت دهان را حداقل ۲ هفته قبل و ۲ هفته پس از جراحی چال گونه رعایت کنید.

 

نحوه انجام جراحی چال گونه

عمل جراحی چال گونه یک جراحی بسیار ساده ای است و تحت بی‌هوشی موضعی و به شکل سرپایی انجام می‌شود. در این حالت شما هنگام انجام عمل جراحی  بیدار هستید و احساس درد و ناراحتی ندارید. درصورتی‌که نیاز به بی‌هوشی عمومی در زمان جراحی چال گونه وجود داشته باشد، باید هماهنگی‌های لازم در این رابطه انجام شود.

نحوه انجام جراحی چال گونهجراحی ظرف چند دقیقه قابل انجام میباشد و بیمار می‌تواند بلافاصله پس از جراحی به خانه برگردد. همچنین فرد معمولاً می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را بلافاصله پس از عمل جراحی آغاز کند. در این حالت از پروتز استفاده نمی‌شود.

در جراحی چال لپ از چه ابزاری استفاده میشود ؟

در این نوع از جراحی ابزار نمونه‌برداری در ناحیه گونه (بافت داخلی گونه) وارد می‌شود و با حرکت چرخشی درناحیه بافت گونه، بافت چربی و عضله گونه برداشته می‌شود. بنابراین یک مقدار گرد از این بافت‌ها برداشته و بدون آسیب وارد شدن به پوست، یک سوراخ کم‌عمق در زیر پوست به وجود می آید.

بخیه جذبی برای جراحی

 این بخش برداشته‌شده در ادامه با استفاده از بخیه جذبی از داخل پوست گونه (عضله) از یک سمت شکاف بسته می‌شود و در ادامه توسط سیستم بدن بازسازی میشود. با استفاده از این عمل ، یک چال بر روی گونه شما ایجاد می‌شود که در بسیاری از مواقع حتی بدون لبخند زدن نیز برای دیگرانمشاهده خواهد شد.

 در هر صورت پوست شما در طول یک یا ۲ هفته مجدداً هموار می‌شود. در این حالت برش داخلی ایجادشده در عضله صورت می‌تواند یک چال در زمان لبخند زدن ایجاد کند. این نوع از عمل چال‌گونه برای انواع گونه ها قابل استفاده است. اما بهتر است گونه فرد در زمان استفاده از عمل جراحی چال‌گونه چاق و تپل نباشد.

برجستگی زیاد چال لپ

اگر بعضی افراد به دنبال چال‌هایی باشند که برجستگی زیاد داشته باشد، از یک نمونه‌برداری بزرگ‌تروسیع ترهمچون تزریق چربی و تزریق ژل می‌تواند شکل کلی استخوان‌های گونه را اصلاح کرده و با بالا کشیدن ناحیه میانی صورت، نقش موثر در بازیابی شادابی و بازیابی فرد داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از جراحی چال گونه

  • از مواد نوشیدنی یا غذای سرد یا گرم تا هنگامی که حالت بی‌هوشی موضعی شما به‌طور کامل رفع نشده، استفاده نکنید تا بعد از ریکاوری حس لامسه خود در دهان را مجددا به دست آورید و بتوانید از وارد شدن آسیب به‌واسطه مصرف غذاها و نوشیدنی‌های بسیار داغ یا سرد جلوگیری نمائید.مراقبت‌های بعد از جراحی چال گونهبهداشت دهان خود را برای حداقل ۱۵ روز بعد از عمل جراحی چال گونه به‌دقت رعایت کنید.
  • از دهان‌شویه «کلرهگزیدین» بعد از مصرف غذا یا نوشیدنی برای یک دوره ۱۵ روزه پس از عمل جراحی استفاده نمائید.
  • داروهای آنتی‌بیوتیک تجویزشده توسط پزشک را برای یک دوره کامل استفاده نمائید.
  • برای کنترل درد احتمالی شما می‌توانید پاراستامول مصرف کنید.  درصورتی‌که به‌این‌ترتیب نتوانستید درد خود را کنترل کنید، با متخصص خود تماس بگیرید .
  • اگر با افزایش ورم کبودی یا درد یا علائم نامطلوب دیگر پس از عمل چال‌خنده رو به رو شدید با پزشک متخصص تماس بگیرید. همچنین نیاز است در طول ۵ تا ۱۰ روز پس از جراحی برای کشیدن بخیه‌های احتمالی و معاینات موردنیاز با پزشک خود ملاقات کنید. عمل جراحی چال گونه یک راه ساده برای ایجاد چال بر روی گونه یا چانه میباشد که در حالت بی‌هوشی موضعی در یک روز برای افراد قابل انجام میباشد.

بهبودی بعد از جراحی چال گونه 

معمولا بعد از جراحی چال گونه مقداری ورم و کبودی در ناحیه صورت مشاهده می شود، مراقبت های بعد از این جراحی شامل مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، دهان شویی منظم و استفاده از کمپرس یخ می باشد.

بیمار می تواند روز بعد از انجام این جراحی به محل کار خود باز گردد اما از انجام دادن فعالیت های سنگین که ممکن است به صورت فشار وارد نماید باید پرهیز شود . بعد از گذشت ۷ تا ۱۰ روز می توان نتایج این جراحی را مشاهده نمایید.

عوارض جراحی چال گونه

مانند همه سایر جراحی ها، در عمل جراحی چال‌ گونه نیز احتمال ابتلای فرد به خون‌ریزی،عفونت، جراحت، ترمیم کمتر یا بیشتر از اندازه لازم، عمل جراحی ترمیمی و ضعیف شدن عضلات صورت وجود دارد، هرچند با تقبل هزینه جراحی چال گونه احتمال مشاهده این عوارض به شدت ناچیز و کم است.

عوارض جراحی چال گونه

 

در عمل چال گونه عوارض در سطح حداقل دیده خواهد شد وممکن است بیمار با کمی ورم و کبودی در صورت خود رو به رو شود. در روز پس از عمل شما باید بتوانید  فعالیت های روزانه خود را انجام دهید . در هر صورت، برخی از عوارضی که ممکن است هنگام انجام عمل چال گونه مشاهده شود میتواند عوامل زیر باشد:

    • ایجاد جال گونه بدن حرکت عضلات صورت
    • تأثیرات طولاتی مدت در این رابطه هنوز شناسایی نشده، زیرا ایجاد چال بر روی گونه یک عمل جراحی به نسبت جدید میباشد .
    • شکست در عمل جراحی به این معناست که چال ایجادشده بر روی گونه ممکن است به‌ صورت کامل از بین برود و در این حالت ممکن است نیاز به انجام عمل‌های جراحی ترمیمی وجود داشته باشد.
    • هرچند این موضوع خیلی کم و در کمتر از ۵ درصد موارد اتفاق خواهد افتاد، اگر چال ایجادشده بر روی گونه عمق کمی داشته باشد یا کاملاً برطرف شود، در آن صورت میتوان این جراحی را مجددا انجام داد.

 

جراحی چال گونه

هزینه جراحی چال گونه

هزینه  چال گونه مثل تمام عمل‌های زیبایی دیگر به دستمزد جراح خوب برای زیبایی صورت بستگی دارد و بیمارستان یا کلینیکی که در آن جراحی انجام میشود؛ ولی به‌ صورت میانگین ایجاد دو چال روی صورت از ٣ تا ٥میلیون تومان  متغیر میباشد.

حالا اگر این هزینه برای فردی زیاد بود و توانایی پرداخت آن را نداشته باشد چه میشود ؟ جواب دکتر برای این سوال هم مشخص میباشد: «خب می‌تونید با نصف هزینه یک چال گونه داشته باشید. تازه خیلی‌ها فکر می‌کنند اینطوری بهتره چون طبیعی‌تر به نظر میرسد و کسی متوجه نمیشود که جراخی شده باشد.

 

ماندگاری جراحی چال گونه

چالی که در گونه گداشته می شود تا مدتی چه در حالت ثابت و چه در حالت لبخند به یک شکل می باشد . به مرور این چاله از حالت استاتیک خارج شده و تنها در حالت خنده در خط خنده ایجاد می شود . معمولا ماندگاری این چال بین ۱ تا ۲ سال می باشد .

نتایج عمل چال گونه

چالی که توسط جراحی در خط خنده قرار می گیرد در ابتدا عمیق می باشد اما به تدریج در طول مدت ۶ ماه بعد از جراحی کم عمق می شود و در نهایت شکل چال طبیعی تبدیل می شود .

شاید بتوان گفت که یکی از بزرگ‌ترین مزایای عمل جراحی ایجاد چال گونه آن است که نتایجی ماندگار و دائمي  برای فرد دارد.شما می‌توانید چال گونه‌های جدید خود را بلافاصله بعد از آنکه این عمل به پایان می‌رسد، در صورت خود ببینید.

چال گونه‌های طبیعی معمولاً فقط هنگامی که شخص لبخند می‌زند یا احساساتی را با چهره خود بیان می‌کند، دیده می‌شوند. از آنجا که در عمل ایجاد چال گونه هم فرایندی کاملاً مشابه با چال گونه طبیعی طی می‌شود، بنابراین چال گونه‌های ایجاد شده فقط وقتی که لبخند می‌زنید، پدیدار می‌شوند.

شرایط انجام جراحی چال گونه

همه افراد می توانند این جراحی را انجام دهند ولی بهتر است گونه فردی که می خواهر این جراحی را انجام دهد  گوشتالود و پرحجم نباشد زیرا نتیجه جراحی رضایت بخش نخواهد بود .

آیا می توان بدون جراحی چال گونه ایجاد کرد؟

اگر شما از بدو تولد روی صورت خود چال گونه نداشته‌اید، غیر ممکن است که بتوانید با روشهایی مانند ورزش صورت، چال گونه ای که به مدت طولانی روی صورت باقی بماند ایجاد کنید. برخی افراد سعی می کنند بدون عمل جراحی فرورفتگی در گونه ایجاد کنند. متاسفانه نتایج این روشها محدود و متغیر است.

چه افرادی می توانند عمل چال گونه انجام دهند

ایجاد چال گونه بطور یکسان برای مردان و زنان موثر است. شما می‌توانید کاندید ایده‌آلی برای این روش باشید در صورتی که:

-شما می‌خواهید چال بر روی گونه یا چانه‌ی خود داشته باشید ( معمولاً رنان مایلند بر روی گونه‌ی خود چال داشته باشند در حالی که مردان این چال را بر روی چانه‌ی خود ترجیح می‌دهند.)
– سلامت عمومی خوبی دارید.
– انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این روش دارید.

 

روش انجام عمل چال گونه

این جراحی را می توان به دو روش انجام داد  و روش جراحی هر فرد می تواند با توجه به ظاهر صورت فرد مختلف باشد .

-در افرادی که پوست صورتی چاق داشته باشند و چربی  صورت آن ها به مقدار قابل ملاحظه ای باشد  برای ایجاد چال گونه پزشک باید چربی های قسمتی از صورات  را ساکشن کند در طی این روش یک فرو رفتگی بسیار کوچک در صورت ایجاد می گردد .

-در افراد با صورت های لاغر و استخوانی به دلیل عدم موجود چربی در زیر گونه ها روش جراحی متفاوت از روش قبل است . جراح  از داخل دهان محل مورد نظر برای ایجاد چال خنده را با کمک بخیه جمع می کند ، در نتیجه امر چال گونه در چهره ایجاد می گردد .

در بیشتر موارد جراحی  به صورت سرپایی انجام می شود. فرد بعد از جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد .

جراحی  جز جراحی های پر طرفدار در بین  بانوان می باشد ،باید گفت تقریبا تمامی جراحی های چال گونه با موفقیت انجام می شود ،در نتیجه جای نگرانی در این روش جراحی نمی باشد .

فرایند عمل چال گونه به چه شکلی صورت می گیرد؟

این عمل دریک طرف یا هر دو طرف صورت ایجاد می شود که برحسب میل شخصی فرد می باشد.جراحی اغلب با بی حسی موضعی صورت می گیرد و بیش از نیم ساعت بیشتر طول نمی کشد و سپس جراح دهان را باز می کند و بخش کوچکی از چربی را خارج می نماید و یک سوراخ در داخل دهان و پوست بیرونی ایجاد می کند، سپس بخیه می زند که در عرض چند روز جذب می شود.

به منظور تعیین قسمت مناسب در چهره فرد یک خط طولی از زیر چشم و یک خط عرضی از شکاف دهان تعیین می کنند، اغلب اوقات خود فرد تعیین کننده جای چال گونه است و جراح آن قسمت را برش می زند. به منظور کمتر شدن درد از داروهای ضد درد حین عمل استفاده می شود. بعد از عمل، فرد بلافاصله از مطب خارج شده و به امور روزمره زندگی خود رسیدگی می نماید.

دوره نقاهت این جراحی  دو روز بیشتر نیست. بعد از دو هفته به صورت واضح چال گونه در حین خندیدن مشخص می شود. این عمل هیچ گونه عوارض جانبی به همراه ندارد. فقط برای چند روزی ورم و کبودی حاصل از عمل ایجاد می شود که فرد در طی یک هفته کاملا بهبود می یابد.
بعد از عمل ، فرد باید از نوشیدنی های بسیار داغ اجتناب کند و به منظور جلوگیری از عفونت با تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف نماید و دهان را با دهان شویه های بهداشتی شستشو نماید.

نتیجه جراحی چال گونه

با استفاده از جراحی ،می توانید بر گونه های خود چال گونه ایجاد کنید .این چال گونه حتی بدون لبخند هم بر صورت شما نمایان می باشد . جراحی چال گونه محدودیتی ندارد و برای هر فردی قابل انجام می باشد اما در صورت امکان بهتر است که گونه افراد برای این جراحی بیش از اندازه چاق نباشد .