درمان سرماخوردگی در یک روز

ا گلو درد بیدار می شوید. سپس با سرفه، عطسه و آبریزش همراه می شود . هیچ انکاری وجود ندارد، شما مریض هستید. متأسفانه، هیچ درمانی سریع برای سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود ندارد. اما می توانید با این حرکات هوشمندانه تسکین را سریعتر کنید.

درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علایم رایجی هستند که معمولاً تمامی ما در زمان سرماخوردگی از آن ها رنج می بریم، بدین ترتیب طبيعي است که تمامی ما از بیماری سرماخوردگی متنفریم. معمولاً درمان سرماخوردگی حدود پنج روز طول میکشد ولی در صورتی که ما رژیم غذایی و سبک زندگیمان را تغيير دهیم می توانیم سریعتر از دست این بیماري ویروسی خلاص شویم.

 

درمان سریع سرماخوردگی:

استراحت کنید:  وقتی بیمار هستید، بدن شما برای مقابله با آن عفونت سخت کار می کند. به انرژی بیشتری از حد معمول نیاز دارد. استراحت را در اولویت خود قرار دهید. از محل کار یا مدرسه مرخصی بگیرید و در خانه بمانید.

 

خوابیدن: دراز کشیدن روی مبل کمک می کند، اما تا دیر وقت مشغول تماشای تلویزیون  نباشید. کمبود خواب باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود و مبارزه با میکروب ها را سخت تر می کند. زود به رختخواب بروید و در طول روز چرت بزنید. آیا علائم شما شب ها افزایش پیدا می کند؟ برای کاهش علایم در شب سر خود را بالا ببرید، برای بالا بردن سر خود از بالش اضافی استفاده کنید. این می تواند فشار سینوس را کاهش داده و به شما در تنفس راحت تر کمک کند.

 

درمان سریع سرماخوردگی در منزل,قرص سرماخوردگی قویغرغره آب نمک یک راه خوب برای تسکین گلودرد است

 

نوشیدن مایعات: نوشیدن مایعات فراوان مخاط شما را رقیق و گرفتگی را درمان می کند. همچنین از سردرد و خستگی ناشی از کم آبی بدن جلوگیری می کند. از نوشابه های گازدار ، قهوه و الکل که می تواند بدن شما را کم آب کند خودداری کنید.

 

غرغره آب نمک: این یک راه خوب برای تسکین گلودرد است. آب نمک تورم را کاهش می دهد و مخاط را شل می کند. یک چهارم قاشق چایخوری نمک را داخل یک فنجان آب گرم بریزید تا حل شود و چند بار در روز غرغره کنید.

 

یک نوشیدنی گرم بخورید: با یک لیوان چای سرماخوردگی را تسکین دهید. بعلاوه، تحقیقات نشان می دهد که گرما می تواند علائم سرماخوردگی مانند گلودرد و خستگی را نیز کاهش دهد. چای گیاهی غیر کافئین دار ، آب لیمو یا مایعات گرم را امتحان کنید.

 

یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید: این ماده چسبنده می تواند سرفه را تسکین دهد. در یک مطالعه ، بچه هایی که در زمان خواب حدود نیمی از قاشق غذاخوری عسل می خورند، نسبت به افرادی که دارو استفاده می کردند ، کمتر سرفه کردند. آن را درون یک فنجان آب یا آب لیمو هم بزنید.

یک هشدار: به نوزادان زیر 1 سال عسل ندهید.

 

دوش بگیرید: تنفس در بخار می تواند گلو و بینی خشک را مرطوب کند و همچنین مخاط شما را شل کند. گرما همچنین می تواند به تسکین درد عضلات کمک کند.

 

درمان سریع سرماخوردگی در منزلتنفس در بخار می تواند گلو و بینی خشک را مرطوب کند

 

یک داروی بدون نسخه استفاده کنید: ممکن است با یکی از این داروها تسکین پیدا کنید. آنها را طبق دستورالعمل انجام دهید و بدون تأیید پزشک متخصص اطفال، آنها را به کودکان زیر 6 سال ندهید.

 

مسکن برای تب و درد: پزشکان معمولاً استامینوفن را توصیه می کنند.

 

قرص lozenge : آنها گیاهان دارویی و مواد دیگری دارند که می توانند گلودرد را تسکین دهند.

 

انتی هیستامین دکونژستان: این دارو رگ های خونی را در بینی شما کوچک می کند تا راه های هوایی شما باز شود. استفاده از اسپری های ضد احتقان زیاد آن می تواند باعث احتقان بیشتر شود ، بنابراین آنها را بیش از 3 روز استفاده نکنید.

 

اکسپکتورانت : این می تواند به شل شدن و تخلیه ترشحات غلیظ کمک کند.

 

آنتی هیستامین برای خشک کردن بینی: این دارو مواد شیمیایی موجود در بدن شما را که باعث ایجاد عطسه و آبریزش بینی می شود را، مسدود می کند.