رشته تحصیلی دیجیتال مارکتینگ

دانشگاه‌ های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

 
دانشگاه‌ های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، تبلیغ مارک‌ها یا محصولات از طریق یک یا چند شکل از رسانه‌های دیجیتال است. شاید در نگاه اول امری ساده و سرسری به نظر بیاید، اما امروزه با توجه به روند روز افزون استفاده از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ علاوه بر تخصصی بودن، در آمد بسیار خوبی هم دارد. بسیاری از کشورهای دنیا برای رشته دیجیتال مارکتینگ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تخصصی احداث کرده‌اند که فقط و فقط برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ است.

رشته دیجیتال مارکتینگ

ظهور تلفن‌های هوشمند، برنامه‌ها و سایر اشکال “رسانه‌های جدید” در دهه گذشته به این معنی است که بازاریابان دیجیتال باید بتوانند از طریق دستگاه‌های مختلف و سیستم عامل‌های دیجیتال، از جمله رسانه‌های اجتماعی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند. بازاریابی دیجیتال خلاقیت ایجاد روش‌های جدید و جالب برای انتقال پیام‌های بازاریابی را با جنبه فنی پیگیری داده‌ها، مهندسی دیجیتال و تجزیه و تحلیل ترکیب می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ با نام های مختلفی شناخته می شود ازجمله: بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی و غیره. اما به هر عنوان، بدون شک یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی است و مدارک رشته دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال شما را برای بسیاری از نقش‌های هیجان انگیز و در حال رشد آماده می‌کند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

ساختار رشته دیجیتال مارکتینگ

چارچوب و محتوای هر برنامه دیجیتال مارکتینگ متفاوت خواهد بود، بنابراین مهم است که دقیقاً به هر یک نگاه کنید تا یکی از مواردی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

برخی از برنامه‌ها ممکن است عناصر بازاریابی سنتی بیشتری داشته باشند و برخی از دوره‌ها همراه با موضوع دیگری مانند تبلیغات ارائه می‌شوند.

در اینجا برخی از موضوعات و ماژول‌هایی که می‌توانید در یک درجه بازاریابی دیجیتال پوشش دهید فهرست شده است:

  • اصول بازاریابی
  • تحلیل داده‌ها
  • ایجاد محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • تحقیقات مخاطب
  • اصول تبلیغات
  • رفتار مصرف کننده

دوره‌های رشته دیجیتال مارکتینگ

در مقطع کارشناسی، بسته به کشوری که در آن تحصیل می‌کنید، یک دوره ممکن است بیش از سه یا چهار سال ادامه یابد. برخی از دوره‌ها یک سال تجربه‌ی فعالیت در صنعت را به شما می‌دهد، به این معنی که می‌توانید یک سال را در یک تیم بازاریابی دیجیتال سپری کنید.

دوره کارشناسی ارشد در دوره‌های بازاریابی دیجیتال به طور معمول یک یا دو سال است و می‌تواند به عنوان مدارک کارشناسی ارشد هنر (MA)، کارشناسی ارشد (MSc) یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) ارائه شود. مدارک کارشناسی ارشد به طور خلاقانه بیشتر به جنبه خلاقانه بازاریابی دیجیتال متمرکز هستند، در حالی که (MBA) بیشتر تمرکز شرکتی دارد و برنامه‌های کارشناسی ارشد بیشتر تحلیلی هستند.

برخی از دانشگاه‌ها، مانند دانشگاه ساوت ولز انگلستان، هر دو کارشناسی ارشد و (MA) را در دیجیتال مارکتینگ با ماژول‌های مختلف ارائه می‌دهند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد استراتژی طراحی و کارآفرینی را مطالعه می‌کنند، در حالی که دانشجویان کارشناسی ارشد بازاریابی استراتژیک، حسابداری و کنترل مالی را مطالعه می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ماژول‌های متداول دوره کارشناسی ارشد در بازاریابی دیجیتال، روی برگه بعدی کلیک کنید

روش‌های ارزیابی متفاوت خواهد بود، اما معمولاً شامل طیف وسیعی از تکالیف درسی، کار گروهی، گزارش‌های موردی و امتحانات است. تکلیف نهایی شما آنچه را که در قالب یک رساله، پروژه تحقیقاتی یا پیشنهاد توسعه تجارت آموخته‌اید، گرد هم خواهد آورد.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

شرایط ورود

بسیاری از دانشگاه‌ها فارغ التحصیلان هر رشته را می‌پذیرند، در حالی که دیگران درخواست می‌کنند که شما یک موضوع مرتبط را در سطح کارشناسی مانند بازاریابی، مطالعات بازرگانی یا رسانه و ارتباطات خوانده باشید. اگر تجربه کاری مربوطه را به پایان برسانید، احتمالاً به درخواست شما کمک می‌کند.

مهارت‌های کلیدی رشته دیجیتال مارکتینگ

  1. مهارت‌های رایج که با رشته دیجیتال مارکتینگ به دست می‌آید:
  2. مهارت‌های عددی عمومی، از جمله توانایی تجزیه و تحلیل داده‌های ریاضی و آماری
  3. مهارت‌های ارتباطی گفتاری و نوشتاری و توانایی برقراری ارتباط
  4.  توانایی برنامه ریزی از قبل
  5. توانایی تفکر استراتژیک دانش استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی و بهترین روش‌ها خلاقیت و تفکر مستقل مهارت‌های IT، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی
  6. مهارت آگاهی یافتن  از کسب و کار
  7. مهارت‌های ارتباط کلامی

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

دانشگاه‌ های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

  •  دانشگاه جنوب کالیفرنیا

مکان: لس آنجلس، آمریکا

مطالعات ارتباطات و رسانه یکی از رشته‌های برنامه ارتباطات و روزنامه نگاری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.

مدارک رشته دیجیتال مارکتینگ موجود در دانشگاه جنوب کالیفرنیا (USC)

  1. لیسانس دیجیتال مارکتینگ و روزنامه نگاری
  2. مدرک کارشناسی ارشد در رشته دیجیتال مارکتینگ و روزنامه نگاری
  3. درجه دکترای ارتباطات و روزنامه نگاری
  4. کارشناسی ارشد در علوم داده ارتباطات
  5. کارشناسی ارشد روابط عمومی و تبلیغات
  6. کارشناسی ارشد در مدیریت ارتباطات (MCG)
  7.  کارشناسی ارشد روزنامه نگاری تخصصی
  8. کارشناسی ارشد در رسانه‌های اجتماعی دیجیتال

دانشگاه جنوب کالیفرنیا (USC) که در رتبه بندی اخیر نشریۀ کالج فکتویال برای رشته دیجیتال مارکتینگ، در رتبه 21 جهان قرار دارد. همچنین در کالیفرنیا رتبه 2 را دارد.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

  •  دانشگاه گلداسمیت لندن

  1. مکان: لندن، انگلستان

این دانشگاه، یک دانشگاه علوم اجتماعی و هنری معروف در جنوب شرقی لندن است. این دانشگاه در سال 1891 تأسیس شد و در سال 1904 بخشی از دانشگاه لندن شد و در حال حاضر حدود 8000 دانشجو از بیش از 100 کشور جهان در آن مشغول به تحصیل اند.

گروه انسان شناسی اغلب به عنوان یکی از بهترین‌ها در اروپا و بخش هنر به عنوان یکی از معتبرترین‌ها در انگلیس شناخته می‌شود. دانشگاه گلداسمیت لندن اغلب در میان پنج گروه برتر در انگلستان در میان تمام گروه‌های هنری قرار دارد.

هفت دانشجوی این دانشگاه تابه‌حال برنده جایزه معتبر ترنر شده‌اند و این دانشگاه نقطه آغاز جنبش هنرمندان جوان بریتانیایی در دهه 1990 بود. فارغ التحصیلان دانشگاه گلداسمیت را می‌توان در تمام جنبه‌های رسانه‌ها و هنرها، از موسیقی گرفته تا نویسندگی، مانند (Blur) و (Damien Hirst) یافت.

  • دانشگاه استنفورد آمریکا

رتبه جهانی: شماره 2

استنفورد سه نوع برنامه، دکترا دیجیتال مارکتینگ، کارشناسی ارشد و کارشناسی رسانه و ارتباطات را ارائه می‌دهد. مدرک کارشناسی ارشد (Coterminal) در رشته رسانه و ارتباطات برای دانشجویان مقطع کارشناسی است که به دنبال کارشناسی ارشد در مطالعات رسانه‌ای یا روزنامه نگاری به طور همزمان هستند. همچنین، استنفورد یکی از برترین دانشگاه‌های روزنامه نگاری در جهان است و کارشناسی ارشد آن در روزنامه نگاری بسیار مورد توجه است.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

  •  دانشگاه تگزاس در آستین، ایالات متحده آمریکا

  1. رتبه جهانی: شماره 71
  2. هزینه تحصیل در این دانشگاه: حدود 20000 دلار در سال
  3. مهلت درخواست برای پاییز 2021 در تاریخ 1 دسامبر سال 2020 است.

دانشگاه تگزاس در آستین یک مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از سه طریق حرفه‌ای، ترکیبی و تحقیق و تئوری ارائه می‌دهد. با دوره‌هایی مانند قانون رسانه، دیجیتال مارکتینگ، روزنامه نگاری تصویری و تجارت و نوآوری، دانشجویانی که این رشته را دنبال می‌کنند آموزش همه جانبه پیدا می‌کنند. علاوه بر این، کلیه دانشجویان ثبت نام شده واجد شرایط  (TA) و کمک هزینه تحصیلی هستند.

  • دانشگاه آمستردام، هلند

  1. رتبه جهانی: شماره 61
  2. هزینه تحصیل: 15000 دلار در سال

دانشگاه آمستردام هلند با کسب رتبه 61 در جهان، برنامه‌های کارشناسی برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در رسانه‌های جدید و فرهنگ طراحی، مطالعات فیلم، تلویزیون و فرهنگ بین رسانه‌ای را ارائه می‌دهد. آن‌ها همچنین برنامه‌های کارشناسی ارشد دوگانه و تحقیقاتی تخصصی را در مطالعات رسانه‌ای به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

  • دانشگاه زوریخ، سوئیس

  1. رتبه جهانی: شماره 69
  2. هزینه تحصیل: حدود 1600 دلار در سال
  •  دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، آلمان

  1. رتبه جهانی: 63
  2. هزینه تحصیل: فقط 52 یورو برای ثبت نام هر ترم

(LMU) یکی از مؤسسات تحصیلی برجسته آلمان است و به دلیل تحصیلات بسیار تخصصی و میان رشته‌ای شناخته شده است. برنامه اصلی آن در مقطع رسانه و ارتباطات است.  نکته جالب در این دانشگاه این است که هزینه تحصیل در آن تقریباً صفر است.

  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، انگلستان

  1. رتبه جهانی: شماره 49
  2. هزینه تحصیل: 30،000 دلار در سال

(LSE) بهترین آموزش علوم اجتماعی را در انگلستان ارائه می‌دهد و به دلیل مدرک رشته دیجیتال مارکتینگ خود در سطح جهانی شناخته شده است. آن‌ها 13 برنامه تحصیلات تکمیلی را با تخصص در حوزه رسانه و ارتباطات ارائه می‌دهند. در اینجا موارد برتر آورده شده است:

  1. کارشناسی ارشد رسانه و ارتباطات
  2. کارشناسی ارشد  رسانه و فرهنگ
  3. کارشناسی ارشد رسانه و حاکمیت ارتباطات
  4. کارشناسی ارشد ارتباطات استراتژیک
  5. کارشناس ارشد رسانه جهانی

(LSE) همچنین یک برنامه تحصیل در خارج از کشور را ارائه می‌دهد که می‌توانید یک سال در دانشگاه آنها و سال دوم را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بگذرانید.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

  •  دانشگاه مک گیل کانادا

  1. رتبه جهانی: 31
  2. مهلت درخواست تا 15 ژانویه 2021 است.

مک گیل بین المللی ترین دانشگاه کانادا است که بیش از 23٪ دانشجو از سراسر جهان وارد آن می‌شوند. مدارک کارشناسی ارشد و دکترا برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ زبان‌زد است. رشته دیجیتال مارکتینگ این دانشگاه بر روی زمینه‌های مختلف از جمله: فیلم، مطالعات صدا، سیاست‌های عمومی و رسانه‌های دارای فناوری تمرکز دارد.

  • دانشگاه فنی کوئینزلند، استرالیا

  1. رتبه جهانی: شماره 217
  2. مدت زمان: 2 سال تمام وقت یا 4 سال پاره وقت
  3. هزینه تحصیل: 20،800 دلار در سال

با دیجیتالی شدن کل دنیا، فضای رسانه‌ای و ارتباطی باید راهی برای ادامه این روند پیدا کنند. این مفهومی است که پشت برنامه کارشناسی ارشد (QUT) در ارتباطات دیجیتال قرار دارد. این دانشگاه آینده محور است و برای درک صنعت رسانه بر تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و تجسم داده‌ها تأکید دارد.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

ما در زیر برخی از رایج‌ترین اسنادی را که باید در طول مراحل درخواست ارائه کنید، ذکر کرده‌ایم. برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها به مدارک بیشتری نیاز دارند و بعضی داشکده ها مدارک کمتری می‌خواهند، به عنوان مثال، همه دانشگاه‌ها از دانشجویان نمی‌خواهند که برای کارشناسی ارشد در مطالعات رسانه تجربه کار داشته باشند.

  • مدرک مقطع قبلی «ترجمه به زبان رسمی انگلیسی»
  • حداقل نمرات آزمون زبان انگلیسی: (IELTS) 6.0 یا  (TOEFL) 70 «برای ثبت نام در مقطع کارشناسی دیجیتال مارکتینگ»
  • ریز نمرات دانشگاهی «برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد»
  • حداقل معدل لازم «بر طبق معیار های قبولی دانشگاه مورد نظر»
  • بیانیه شخصی
  • حداقل نمرات آزمون زبان انگلیسی: (IELTS) 6.5 یا  (TOEFL) 85 «برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ»
  • حداقل معدل «معمولاً 3.0» «برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ»
  • توصیه نامه ها
  • سابقه کار«1-3 سال»  «برای تمام دانشگاه ها الزامی نیست»
  • رزومه  «برای تمام دانشگاه ها الزامی نیست»

دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی دیجیتال مارکتینگ

بیشترین شهریه مربوط به آمریکای شمالی «ایالات متحده، کانادا» و استرالیا است. در حالی که می‌توانید برخی از مقاطع تحصیلی رشته دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید که هزینه آنها زیر 10،000 یورو(EUR) در سال است، هزینه‌های تحصیلات به طور متوسط حدود 20،000 EUR در سال است. بعضی از برنامه‌های کارشناسی ارشد سالانه 48000 یورو طلب می‌کنند.

شما می‌توانید در کشورهای اروپایی دانشگاه‌های مقرون به صرفه «زیر 3000 یورو در سال» یا حتی دانشگاه‌های رایگان پیدا کنید، مانند:

  • آلمان
  • اتریش
  • هلند
  • فنلاند
  • به خاطر داشته باشید که در اکثر کشورها برنامه‌های رایگان رسانه فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا (EEA) در دسترس است.

مدارک آنلاین رشته دیجیتال مارکتینگ

ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم، بنابراین جای تعجب نیست که شما گزینه تحصیل آنلاین لیسانس یا کارشناسی ارشد در رشته دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید.
اگر شما علاقه مند به مدرک آنلاین بازاریابی دیجیتال هستید، بیشتر آنها توسط دانشگاه‌های زیر ارائه می‌شوند:

مدرک لیسانس آنلاین

  • ایالات متحده
  • استرالیا

مدرک کارشناسی ارشد آنلاین

  • ایالات متحده
  • انگلستان

جمع بندی

ما در دنیایی غنی از اطلاعات زندگی می‌کنیم. تقریباً هر کس می‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد بنویسد یا منتشر کند. از یک طرف، این امر به مردم امکان می‌دهد آزادانه ابراز وجود کنند و افکار خود را در مورد رویدادها، مشکلات و برنامه‌های جهان به اشتراک بگذارند.
در رشته دیجیتال مارکتینگ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه قدرت رسانه‌های ارتباطی را تجزیه و تحلیل کنید، تولید کنید و از آن استفاده نمایید.

در دانشگاه‌ های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ شما نحوه‌ی تولید ارتباطات در تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی و زندگی سازمانی و نحوه‌ی تفسیر آن توسط افراد در دنیای اجتماعی را مطالعه خواهید کرد. شما خواهید دید که چگونه رسانه‌ها جامعه را ایجاد می‌کنند و تغییرات اجتماعی را پیش می‌برند. این موضوع دیدگاه مهمی در زمینه سیاست و فرهنگ و نحوه فعالیت تجارت و مدیریت ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید اپلای گرفتن از یک دانشگاه خوب برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ  بسیار پیچیده است. دانشگاه‌ های برتر برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ  شرایط سختی را برای دانشجویان قائل شده اند، اما این بدین معنی نیست که شما هرگز نتوانید از دانشگاه های برتر پذیرش بگیرید فقط باید یک نکته مهم را رعایت کنید: بدون کمک از تجربیات یک مشاور زبده مهاجرتی هیچ اقدامی نکنید و هیچ گامی برندارید، در واقع اولین گام شما به سوی آرزوهایتان مشورت با یک وکیل یا مشاور با تجربه باید باشد.