زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 کی است؟

نتایج کنکور سراسری طی دو مرحله اولیه و نهایی از طریق سایت sanjesh.org اعلام می شود. افرادی که در کنکور سراسری شرکت کردند، زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۰ با داشتن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند نسبت به مشاهده جواب خود اقدام نمایند. زمان اعلام نتایج ولیه کنکور ۱۴۰۰ دهه اول مرداد ماه در نظر گرفته شده بود. کارنامه ای که در این تاریخ منتشر شد حاوی اطلاعات ثبت نامی، درصد دروس امتحانی و رتبه و تراز اکتسابی داوطلب می باشد. هر داوطلب پس از بررسی کارنامه کنکور سراسری خود وارد مرحله دوم که مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته کنکور سراسری است، می شود.

می شود. پس از اتمام این مرحله داوطلبان شاهد اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری خواهند بود که در هفته اول مهر ماه صورت می گیرد. لذا با توجه به موارد فوق، نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1400 در هفته اول مهرماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1400
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1400

چرا در اعلام نتایج کنکور تاخیر ایجاد شده است: 

به اطلاع متقاضیان آزمون سراسری می رساند، باتوجه به شرایط فراگیر کرونا در کشور و تعطیلی چندروزه مصوب ستاد ملی کرونا در اوائل شهریور ماه، و ایجاد محدودیت برای تردد بین شهرها و استانها برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی و انجام مصاحبه برای متقاضیان رشته های دارای شرایط خاص (شامل: دانشگاههاي شهيد مطهري، شاهد، علوم قضايي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، علوم‌پزشكي بقيه‌الله (عج)، علوم پزشكي ارتش، رشته دكتري پيوسته بيوتكنولوژي دانشگاه تهران، رشته مديريت بيمه اكو دانشگاه علامه‌طباطبائي، دانشكده غيرانتفاعي رفاه، غير انتفاعي امام رضا (ع)- مشهد، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، رشته هاي تحصيلي كارداني و کارشناسی فوريتهای پزشكي پیش بیمارستانی دانشگاههاي علوم پزشكي و كدرشته‌هاي تحصيلي‌ دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيدرجايي –تهران) طبق برنامه ریزی این سازمان در زمان مقرر برگزار نگردید که این موضوع باعث تاخیر در ارسال نتایج به این سازمان شده است.

دوران پسا کنکور:

برخی از افراد که زحمت زیادی کشیده‌اند، هر روز، ساعت و دقیقه بعد از کنکور برایشان سرشار از استرس اعلام نتایج اولیه و رتبه‌ای است که کسب می‌کنند. در مقابل، دسته‌ای که چندان خود را به آب و آتش نزده‌اند، در این دوران هم نگران نخواهند بود. می‌گویند: هر چه شد، شد! لذا، جنس دانشگاه، کدام دانشگاه و کدام شهر چندان برایشان اهمیت ندارد. اما این زمان برای آنهایی که قبل از کنکور بسیار تلاش کرده اند متفاوت است.

پساکنکور هم مانند بسیاری دیگر از ایام زندگی مختصات ویژه خود را دارد،احساسی آمیخته از فشار، هیجان، اشتیاق، ترس (برای برخی) بی‌برنامه بودن، بدون هدف بودن، حوصله سَربَر و مانند اینها. قبل از این که کنکور را بدهید هزار برنامه ریز و درشت ردیف می‌کنیم. از برنامه‌های ورزشی گرفته تا مسافرت و تفریح و مانند آن. شاید همین مسائل پیش افتاده در دوران پساکنکور هرگز تکرار نشود و روزی به خاطراتی فراموش نشدنی که بعد‌ها از آن‌ها بسیار یاد کنید، تبدیل شوند.