زمان بازگشایی دانشگاه ها مشخص شد

رییس سنجش آموزش پزشکی از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها، پایان ترم تحصیلی و زمان امتحان‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حیدرزاده رییس سنجش آموزش پزشکی  از زمان بازگشایی دانشگاه ها خبر داد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی بلافاصله بعد از یایان ماه مبارک رمضان در ۶ خرداد ماه بازگشایی می شوند.

حیدرزاده درباره زمان پایان نیم سال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ گفت: ترم تحصیلی جاری تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت و امتحانات پایان ترم هم از اول تا پانزدهم مرداد ماه ۹۹ برگزار می‌شوند.

 

تقویم جدید آزمون های علوم پزشکی اعلام شد

او به زمان تغییر آزمون‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در کشور منجر به لغو آزمون‌های علوم پزشکی در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ شده بود و تصمیمات جدید برای زمان آزمون‌ها گرفته شد.

 

حیدزاده گفت: بر اساس تصمیم گیری‌های جدید در وزارت بهداشت آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در ۵ تیرماه ۹۹ وآزمون غربالگری المپیاد علوم پزشکی به صورت الکترونیک در روز ۶ تیرماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

 

او گفت: آزمون فلوشیپ (تکمیلی تخصصی) در ۹ مرداد، همزمان با این آزمون آزمون ملی دندانپزشکی و آزمون ارتقا و ارزشیابی داروسازی نیز بصورت الکترونیک در ۹ مرداد برگزار خواهد شد.

 

حیدرزاده اظهار کرد: آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی در ۱۶ مردادماه بصورت الکترونیک برگزار خواهدشد و آزمون پذیرش دکتری تخصصی علوم پزشکی به صورت الکترونیک در روز‌های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی خبر داد و گفت: آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

 

حیدرزاده افزود: آزمون‌های پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی نیز در صبح و عصر روز ۲۰ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

 

او با اشاره به زمان آزمون‌های جامع داروسازی و علوم پایه دندانپزشکی گفت: این آزمون‌ها به صورت الکترونیک در روز ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود.

 

حیدرزاده ادامه داد: آزمون دانشنامه (بورد) و گواهینامه تخصصی بالینی پزشکی در روز‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۸ شهریورماه ۹۹ به صورت الکترونیک و همزمان و آزمون دانشنامه (بورد) فوق تخصصی بالینی پزشکی در ۲۹ شهریورماه ۹۹ به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، زمان آزمون دانشنامه (بورد) تخصصی بالینی دندانپزشکی هم در ۲۱ مهرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

 

واکنش وزارت علوم به بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از ماه رمضان

دکتر علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تا به امروز تصمیم جدیدی در مجموعه وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه های زیر مجموعه ما بعد از ماه مبارک رمضان گرفته نشده است و فعلا تصمیمات قبلی قابل اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هر گونه تصمیم گیری در خصوص آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیازمند تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و وزارت علوم در این زمینه تابع تصمیمات ستاد خواهد بود.

 

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: بازگشایی دانشگاه ها برای حضور در کلاس های رفع اشکال و دروس عملی هم نیازمند تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است. هر وقت ستاد اعلام کرد سلامت دانشجویان و اساتید با شروع کلاس های حضوری به خطر نخواهد افتاد ما آماده بازگشایی دانشگاهها هستیم.

 

دکتر خاکی صدیق تاکید کرد: یکی از مهم ترین نگرانی ما برای آغاز آموزش حضوری دانشجویان در دانشگاه ها بحث حضور فیزیکی دانشجویان در محیط دانشگاه، خوابگاه ها و تردد آنها از شهرهای مختلف به مراکز آموزشی است به همین جهت تامین سلامت دانشجویان اولویت اصلی تصمیم گیری ما خواهد بود.