سوهان کشی صحیح ناخن

آموزش مرحله به مرحله سوهان کشیدن ناخن

سوهان کشی ناخن

سوهان کشیدن ناخن که زیبایی دست‌ و ناخن‌هایتان را دوچندان خواهد کرد؛ یکی از مراحل مانیکور است که نیاز به دانش و اطلاعاتی دارد. شما می‌توانید با مطالعه‌ی این مقاله به سادگی روش صحیح سوهان کشیدن ناخن را بیاموزید و ناخن‌هایی زیبا و خوش‌فرم داشته باشید. در این مقاله ما هرآنچه که در رابطه با آموزش سوهان کشیدن ناخن است؛ از انواع فرم ناخن گرفته تا ویژگی‌های بهترین سوهان ناخن و از همه مهم‌تر به آموزش مرحله به مرحله ایجاد فرم‌های مختلف در ناخن، مفصلا پرداخته‌ایم تا شما را در ایجاد فرم مطلوب در ناخن‌هایتان کمک کنیم؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

انواع سوهان کشی ناخن:

قبل از اینکه اقدام به سوهان کشیدن ناخن‌ کنید؛ بهتر است فرم دلخواه ناخن‌هایتان را با توجه به فرم انگشتان و سلیقه‌ی خودتان، انتخاب کنید. فرم‌های مختلف ناخن عبارتند از :

  • مربعی
  • مربعی گرد
  • گرد
  • بیضی
  • بادامی
  • نوک تیز
  • تابوتی
  • داشتن یک سوهان مناسب برای سوهان کشیدن هرچه بهتر ناخن‌ها، فاکتور بسیار مهمی است.

انواع سوهان کشی ناخن

انواع سوهان ناخن برای مصارف خانگی:

  • سوهان ناخن سمباده‌ای:

این نوع از سوهان ناخن از ورقه‌های سمباده‌ای ساخته شده و کارایی بسیار مطلوبی دارد.

سوهان ناخن سمباده‌ای

 

  • سوهان ناخن فلزی:

این نوع از سوهان ناخن که از سنگ سمباده ساخته شده است؛ دوام خیلی بیشتری در مقایسه با سوهان‌های مقوایی دارد. اما نکته‌ی مهم در رابطه با این نوع سوهان، این است که نباید از این سوهان‌ها برای ناخن‌های ضعیف و شکننده استفاده کنید.

سوهان ناخن فلزی

 

  • سوهان ناخن شیشه‌ای:

این نوع از سوهان که از جنس شیشه ساخته شده است؛ قیمت بالاتری نسبت به دو نوع قبلی دارد. این نوع سوهان به سبب داشتن سطحی نرم‌تر از دو مدل قبلی، دارای مزایایی نظیر جلوگیری از ترک خوردن حین سوهان کشیدن ناخن‌ها و پوسته پوسته نکردن ناخن‌ها می‌باشد.

سوهان ناخن شیشه‌ای

 

گریت یا درجه زبری در سوهان:

گریت یا درجه زبری در سوهان‌ها، در واقع برابر است با تعداد ذرات ساینده‌ی سوهان در هر سانتی‌متر، که بیانگر میزان زبری سوهان است. هرچه این عدد بزرگتر باشد؛ یعنی سوهان نرم و لطیف‌تر است و در مقابل هرچه این عدد کوچکتر باشد؛ سوهان زبرتر است. نکته‌ای که در رابطه با زبری سوهان‌ها لازم است بدانید؛ این است که از سوهان‌های زبر با گریت 60 تا 180 اغلب برای ناخن‌های پا یا ناخن‌های کاشت آکلریلیک استفاده می‌شود و اگر برای ناخن‌های طبیعی به دنبال سوهان مناسبی هستید؛ باید یک سوهان با درجه زبری 200 تا 400 تهیه کنید. سوهان‌های با گریت 1000 به بالا هم بسیار نرم بوده و تنها برای برق انداختن سطح ناخن و ایجاد یکدستی کاربرد دارند.

 

آماده‌سازی قبل از سوهان کشیدن ناخن:

مرحله‌ی اول : شستن دست‌ها با صابون و تمیز کردن دست و زیر ناخن‌ها.

مرحله دوم : دست‌ها را به خوبی خشک کنید تا ناخن‌ها هیچ رطوبتی نداشته باشند.

مرحله سوم : کوتاه کردن ناخن‌ها به اندازه‌ی دلخواه؛ اگر ناخن‌ها بیش از اندازه بلند هستند یا در اندازه‌های یکسان نیستند؛ لازم است قبل از سوهان کشیدن، همه‌ی ناخن‌ها به یک اندازه کوتاه شوند.

آموزش مرحله به مرحله روش صحیح سوهان کشیدن ناخن:

  • طریقه سوهان کشیدن ناخن به فرم بیضی :

1) سوهان را از کناره‌ی ناخن به سمت سر ناخن حرکت دهید. برای این کار سوهان را اندکی زاویه‌دار و به سمت بالا در دستانتان بگیرید.

2) سمت دیگر ناخن را هم به همان شکل سوهان بکشید. توجه داشته باشید که سوهان را تنها در یک جهت حرکت دهید.

3) حالا سعی کنید با قسمت نرم سوهان، سر ناخن را به حالت گرد درآورید. برای این کار بهتر است از زیر ناخن، سوهان را به صورت افقی حرکت دهید.

4) در این مرحله سوهان را به صورت عمود بر ناخن گرفته و شروع به خراشیدن زبری‌های بخش‌های سوهان کشیده کنید.

سوهان کشیدن ناخن به فرم بیضی

 

  • نحوه‌ی سوهان کشیدن ناخن به فرم مربعی:

1) برای ایجاد فرم مربعی در ناخن‌ها، باید ابتدا سوهان را به صورت موازی با ناخن گرفته و سر ناخن را کاملا صاف کنید.

2) حالا کناره‌های ناخن را هم به صورت موازی با کناره‌ی ناخن، صاف کنید.

3) در این مرحله تیزی رئوس مربع را به آرامی از بین ببرید.

 

جالب است بدانید تفاوت سوهان کشیدن ناخن به فرم مربعی و مربعی گرد در مرحله‌ی آخر است. به این صورت که اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان را به فرم مربعی گرد درآورید؛ باید رئوس مربع را بیشتر سوهان کشیده و گرد کنید.

سوهان کشیدن ناخن به فرم مربعی

 

  • طرز سوهان کشیدن ناخن به فرم بادامی:

1) برای سوهان کشیدن ناخن به فرم بادامی، تنها لازم است سوهان را کناره‌های ناخن، یعنی دقیقا جایی که ناخن از پوست جداشده، تا مرکز ناخن، به صورت عمود بر ناخن حرکت دهید.

2) از بقل به کناره‌های ناخن نگاه کنید و اگر برآمدگی دارد آن را برطرف کنید.

3) حالا به آرامی سر ناخن را به صورت بادامی شکل درآورید.

نکته‌ای که در اینجا اشاره به آن خالی از لطف نیست، این است که شما برای سوهان کشیدن ناخن به فرم تابوتی تنها لازم است در مرحله‌ی آخر سوهان کشیدن ناخن به فرم بادامی، سر ناخن را کمی صاف کرده و به صورت موازی با ناخن سوهان بکشید.

سوهان کشیدن ناخن به فرم بادامی

در آخر استفاده از بافر را فراموش نکنید.

بافرها که ابزاری بسیار نرم‌تر و لطیف‌تر از سوهان‌های ناخن هستند؛ با اسفنج ساخته شده‌اند. بافرها در صیقلی کردن سطح ناخن و ایجاد درخشندگی در ناخن‌ها بسیار مؤثرند.

 

استفاده از بافر در سوهان کشیدن ناخن

نکات مربوط به سوهان کشیدن ناخن:

  • از سمت نرم سوهان برای سوهان کشیدن سر ناخن‌ها استفاده کنید؛ چراکه سر ناخن‌ها نازک‌تر و شکننده‌تر هستند.
  • هرگز ناخن‌هایتان را در دو جهت و به صورت رفت و برگشتی سوهان نکشید؛ این کار باعث آسیب دیدن و پوسته پوسته شدن ناخن‌هایتان خواهد شد. بنابراین سوهان را تنها در یک جهت حرکت دهید.
  • حتی زمانی که عجله دارید هم، ناخن‌هایتان را جداگانه سوهان بکشید.
  • همیشه برای دیدن نتیجه‌ی سوهان کشیدن ناخن‌ها، از سمت کف دست به ناخن‌ها نگاه کنید.
  • سعی کنید تا جایی که می‌توانید از سوهان‌های فلزی برای سوهان کشیدن ناخن‌ها استفاده نکنید؛ چراکه این نوع از سوهان به ناخن‌ها آسیب وارد می‌کند.