طبیعت روستای زیبا و ییلاقی جاغرق در مشهد

تور مشهد از جمله سفرهایی است که اغلب ایرانیان برای شرکت در آن لحظه شماری می کنند و تمایل دارند برای یک بار هم که شده به این سفر سیاحتی و زیارتی بروند . در مشهد علاوه بر اماکن متبرکه و زیارتی ، جاذبه های دیگری نیز به چشم می خورند که بازدید از ان ها به لذت بخش تر شدن سفر کمک می کند روستای زیبا و ییلاقی جاغرق در مشهد از جمله این موارد است که امروزه با آب و هوایی مناسب ، چشم اندازهایی فوق العاده و طبیعتی زیبا از دیدنی های مشهد به شمار می آید . برای آشنایی بیشتر با این روستای توریستی با سفر آفرین همراه باشید.

روستای ییلاقی جاغرق

 

مشهد شهری است با انواع جاذبه های زیارتی ، طبیعی ، تاریخی و مدرن ، که دیدن هر کدام از این اماکن خالی از لطف نیست و برای هر گردشگری جذاب خواهد بود . روستای زیبا و ییلاقی جاغرق در مشهد یکی از روستاهای خوش اب و هوای این شهر است که با مناظری فوق العاده و چشم اندازهایی خیره کننده طرفداران بسیاری دارد طبیعت این روستا بسیار زیبا و سرسبز است و به دلیل داشتن آب و هوای معتدل در طی فصول گرم مورد توجه مردم بومی و گردشگران تور مشهد واقع شده است . روستای جاغرق علاوه بر زیبائی های طبیعی ، دارای ارزش تاریخی نیز می باشد و با امکانات رفاهی متعددی که در ان گنجانده شده امروزه از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می آید سالانه افراد بسیاری به منظور تفریح ، گردش و همچنین استفاده از محیط روح بخش به این روستا سر می زنند .

اطلاعاتی در مورد روستای جاغرق مشهد

 

روستای زیبا و ییلاقی جاغرق در مشهد توسط روستاهای عنبران ، طرقبه ، کردینه ، تغاره و شاندیز احاطه شده و در 21 کیلومتری شمال غربی مشهد و در فاصله 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است . جالب است بدانید که بنا بر گفته ها و شنیده ها قدمت این روستای زیبا به پیش از اسلام می رسد و در آن چندین اثر تاریخی به چشم می خورد . آب و هوای روستای جاغرق مشهد معتدل کوهستانی است به گونه ای که دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل می باشد وجود باغات میوه ، ارتفاعات و دره های پوشیده از گیاه و چشم اندازهای زیبا جذابیت خاصی به این روستای ییلاقی بخشیده است که برای هر مسافری جذاب و دلربا خواهد بود .

از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به درخت 700 ساله چنار این روستا اشاره نمود که مورد توجه گردشگران و اهالی واقع شده است همچنین قبرستان تاریخی جاغرق که مربوط به اواخر دوره تیموریان تا دوره قاجار است از دیگر جاذبه های گردشگری این روستای ییلاقی می باشد این قبرستان در تاریخ 5 تیر 1384 با شماره ثبت 11941 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

روستای جاغرق علاوه بر رودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات ، یک چشمه و آبشارهای متعدد است که در حاشیه آن رستوران ها و اقامتگاه هایی موقت برای استراحت گردشگران ایجاد شده است . ارتفاع این منطقه از سطح دریا 1500 متر می باشد و بلندی های آن مناسب صعود برای تیم های کوهنوردی است . این روستا در فصل تابستان محلی مناسب برای استراحت و تفریح گردشگران و دوستداران طبیعت می باشد اگر شما نیز در این فصل به مشهد سفر کردید حتما زمانی را برای بازدید از روستای جاغرق اختصاص دهید .