طرز تهیه آلبالو پلو

مواد لازم برای تهیه ی آلبالو پلو :

آلبالو 500 گرم
شکر 200 گرم
برنج 4 پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار لازم
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه ی آلبالو پلو :

برای پخت آلبالو پلو، ابتدا هسته ی آلبالوها را جدا کنید و شکر را روی آن ها بریزید و روی شعله ی گاز قرار بدهید تا حدود 20 دقیقه بجوشد مراقب باشید رنگ آن تغییر نکند.

 

برنج را از قبل خیس کنید. گوشت چرخکرده و یک عدد پیاز رنده شده و نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب ورز بدهید سپس آن ها را قلقلی کرده و داخل تابه ای با روغن بریزید و درب تابه را بگذارید تا با شعله ی ملایم بپزد اگر آب نینداخت مقداری آب بریزید تا گوشت مغز پخت شود زمانی که آب آن تمام شد با روغن سرخ کنید.

 

سپس داخل قابلمه برای برنج آب بریزید، زمانی که جوش آمد آب برنج را خالی کنید و برنج را داخل قابلمه بریزید مقداری نمک هم بریزید و اجازه بدهید بجوشد تا زمانی که اطراف برنج نرم و وسط آن سفت تر باشد. زمان آبکش کردن آن است. برای طرز تهیه انواع پلو همین کار را انجام دهید برنج هایی که ساده نیستند را کمی زنده تر بردارید.

آن را آبکشی کنید و کف قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ مورد نظرتان را روی آن بچینید سپس آلبالوها را از آب آن ها جدا کنید و داخل قابلمه یک لایه برنج و یک لایه آلبالو بریزید.

و روی آن زعفران دم کرده بریزید و آن را دم کنید.

زمانی که دم کشید آن را در دیس بکشید و گوشت های قلقلی و خلال پسته روی آن را تزیین کنید.

 

طرز تهیه آلبالو پلو،گیلاس پلو

نکاتی برای طرزتهیه آلبالوپلو :

برای طرز تهیه آلبالو پلو ترش، شکر را حذف کنید و آلبالوها را با کمی آب بجوشانید تا نرم تر شوند.

برای پخت آلبالو پلو شیرین، میزان شکر را بیشتر کنید.

برای درست کردن آلبالو پلو ملس، میزان شکر را کمی کمتر کنید.

 

برای دم کردن آلبالو پلو شربت آلبالو را روی آن نریزید به علت شیرین بودن، باعث چسبیدن برنج می شود.

 

برای طرز تهیه ی گیلاس پلو، مانند آلبالو پلو عمل کنید اما به دلیل شیرین بودن گیلاس ها شکر کمتری بریزید. برای طرز پخت گیلاس پلو ، مانند آلبالو پلو می توان هم از گوشت و هم از مرغ استفاده کرد.

 

برای تزیین آلبالو پلو می توانید شربت آلبالو را بگذارید بجوشد تا غلیظ تر شود، سپس مقداری از برنج ساده ی دم کشیده را با شربت آلبالو مخلوط کنید تا برنج کمی قرمز شود و مقداری از برنج ساده را با زعفران دم کرده مخلوط کنید و آن را تزیین کنید.

 

این غذا را می توانید با مرغ به صورت ریش شده یا تکه های مرغ تهیه کنید.