طرز تهیه میگو سوخاری

 

برای پخت میگو می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید حتی می توانید آن را در پخت پلو، خورش و خوراک و سوپ استفاده کنید. در ادامه 3 روش پخت میگو را برای شما آورده ایم.

طرز تهیه میگو سوخاری :

میگو سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفداری است که با میگو تهیه می شود. این غذا با دیگر غذاهای سوخاری مانند مرغ سوخاری و قارچ سوخاری کمی متفاوت تر است و به عنوان یک غذای دریایی محسوب می شود که کمتر می توانیم آنرا در فست فودها تهیه کنیم. در این آموزش بهترین روش طرز تهیه میگو سوخاری در منزل را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر میگو سوخاری تهیه نمایید.

مواد لازم میگو سوخاری :

میگو  1 کیلوگرم 
 آبلیمو 3 قاشق غذاخوری 
تخم مرغ   1 عدد
 سیر 5 حبه 
 آرد سفید 1 لیوان
 آرد سوخاری 1 لیوان 
 روغن سرخ کردنی  به میزان لازم
نمک و فلفل  به میزان لازم 

 

طرز تهیه میگو سوخاری :

ابتدا میگوها را تمیز کنید و درون یک ظرف مناسب بریزید. برای طعم دار کردن میگوها، آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل به میگوها اضافه کنید. پس از این کار سیرها را رنده کنید و به میگوها اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید به صورتی که مواد به تمام قسمت های میگوها برسد. سپس یک سلفون روی ظرف بکشید و آنرا برای مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا مواد طعم دهنده جذب میگوها شوند و میگوها طعم دار شوند.

پس از اینکه میگوها طعم دار شدند آنها را از یخچال خارج کنید. حالا درون ۳ کاسه مجزا آرد سفید، آرد سوخاری و تخم مرغ را بریزید. تخم مرغ را کمی هم بزنید تا بافت آن از هم جدا شود. یک تابه گود روی حرارت قرار بدهید.

مقداری روغن داخل تابه بریزید و اجازه بدهید روغن کاملا داغ شود، سپس میگوها را به ترتیب در آرد سفید، تخم مرغ و آرد سوخاری بزنید و در تابه قرار بدهید تا سرخ شوند. پس از اینکه میگوها طلایی شدند از روغن خارج کنید.

و درون یک صافی فلزی قرار بدهید تا روغن اضافی میگوها خارج شود. به همین ترتیب تمام میگوها را سوخاری کنید. در کنار میگو سوخاری می توانید از پیش غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و سالاد فصل استفاده کنید.

طرز پخت میگو کبابی

طرز تهیه میگو,طرز تهیه میگو سوخاری

درست کردن میگو کبابی

مواد لازم برای پخت میگو کبابی :

‌ميگو   1 كيلو
 جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری 
 آبليمو  4 قاشق غذاخوری
 کره 50 گرم
روغن زيتون 3 قاشق غذاخوری
  زعفران  2 قاشق غذاخوری
 سیر 3 حبه 
 نمك و فلفل به مقدار لازم 

 

طرز تهیه میگو کبابی :

میگوها را بشوئید و درون کاسه ای بریزید. سپس آبلیمو، جعفری خرد شده، سیر رنده شده، زعفران، نمک و فلفل را اضافه کنید. تمام مواد را با قاشق مخلوط کنید، روی کاسه را بپوشانید و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار بدهید تا طعم مواد جذب میگوها شود.

پس از مدت زمان لازم میگوها را از یخچال خارج کنید. سیخ های چوبی یا فلزی را آماده کنید و میگوها را به سیخ ها بکشید. کره را آب کرده سپس با روغن زیتون مخلوط کنید و با قلمو از مخلوط روغن ها روی میگوها بکشید تا خوب چرب شوند.

کباب پز را آماده کنید و میگوهای سیخ کشیده شده را روی آن قرار بدهید. در زمان کباب شدن چند بار با قلمو روی میگوها را چرب کنید تا میگوها ترد باشند و خشک نشوند ؛ پس از آماده شدن میگوها را درون ظرف قرار داده و همراه با سالاد و سس دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه میگو پفکی :

روش های پخت میگو سوخاری, طرز پخت میگو پفکی

نحوه ی پخت میگو پفکی

مواد لازم برای تهیه میگو پفکی :

 میگو  400 گرم
تخم مرغ  2 عدد 
 دلستر گندم (دلستر ساده)  1/3 لیوان
 آرد  6 قاشق غذاخوری
 بکینگ پودر  1/2 قاشق چایخوری
 پودر پاپریکا  1/2 قاشق مرباخوری
 زعفران به مقدار لازم 
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه  به مقدار لازم 
پودر فلفل قرمز در صورت تمایل به مقدار لازم

 

مراحل تهیه میگو پفکی :

ابتدا تخم مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه، پودر پاپریکا، زعفران دم کرده و در صورت تمایل پودر فلفل قرمز را خوب با هم مخلوط کنید.

حالا 4 قاشق از کل مقدار آرد را اضافه کرده و باز مخلوط را هم بزیند. بعد از اینکه آرد و مایع تخم مرغ مخلوط و یکدست شد، دلستر را اضافه کرده خوب مواد را هم بزنید.

2 قاشق باقیمانده آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و به مایع اضافه کیند و باز خوب با هم مخلوط کنید.

حالا مایعی که باید میگو را داخل آن بخوابانیم آماده است. میگوها را داخل مواد ریخته و کامل به مواد آغشته کنید و برای 5 دقیقه بگذارید تا داخل مواد بمانند.

داخل یک ماهیتابه روغن بریزید و وقتی روغن داغ شد، میگوها را یکی یکی داخل روغن بچینید تا یک طرف آن سرخ و طلایی شود. با شعله متوسط حدودا 10 دقیقه زمان می برد. (احتیاجی نیست در ماهیتابه را ببندید)

وقتی یکی از میگوها را تست کردید و دیدید که سرخ شده و پخته است همه میگوها را برگردانید تا طرف دیگر آن ها هم طلایی شود. حدود 10 دقیقه برای طلایی شدن طرف دیگر میگوها هم کافی است. (باز هم احتیاجی نیست در ماهیتابه بسته باشد)

زمانی که هر دو طرف میگوها طلایی شدند و میگو پخت، آن ها را از روغن بیرون بیاورید و آن ها را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن ها کشیده شود. حالا میگوهای ترد و پفکی شما آماده سرو هستند و می توانید با لیموترش تازه همراه نان یا برنج آن را میل کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه انواع میگو, نحوه درست کردن میگو

روش های پخت میگو

نکاتی برای انواع پخت میگو :

برای این که میگو در هنگام پخت شکل حلزونی به خود نگیرد  پس از تمیز کردن با چاقوی تیز 4 برش در بند پشت میگو به عمق نیم سانتیمتر ایجاد کنید.

 حتما رگ پشت میگو را جدا کنید این رگ باعث تلخی میگو می شود.

 مدت پخت میگو سه دقیقه است اگر مدت پخت کمی زیاد شوند میگوها سفت می شود.

 میگوی پفکی و سوخاری را می توانید با سس قرمز، سس فلفل یا سس مخصوص میگو سرو کنید.

 برای کباب کردن میگوها می توانید بین میگوها فلفل دلمه ای قرار بدهید و با هم کباب کنید.

 این غذا را می توانید با روغن داخل ماهیتابه سرخ کنید.