فواید رابطه زناشویی با کیفیت

فواید رابطه زناشویی با کیفیت و چگونگی داشتن رابطه زناشویی با کیفیت

 

فواید رابطه زناشویی, مزایا و فواید رابطه جنسی و زناشوییمزایا و فواید رابطه جنسی و زناشویی

 

افرادی که رابطه جنسی دارند حس خوبی در مورد خویش دارند. مطالعه ای که در ارشیو رفتار های جنسی منتشر گردید نشان داد بشر به دلایل زيادي بهتر است رابطه جنسی داشته باشد و معلوم گردید یکی از شایع ترین عوامل تحریک کننده افزایش اعتماد به نفس، داشتن رابطه جنسی است.

واضح و روشن است روابط جنسی فواید بسياري برای سلامتی دارد. رابطه جنسی میتواند به شما کمک کند حس شادتری داشته باشید، سالم تر باشید، و عمر طولانی تری داشته باشید.

تجربه مرتب رابطه جنسی، در کنار مزایایی که بر سلامت شخصی به جا می گذارد، بر بهبود رابطه زناشویی هم تاثیر گذار می باشد. میتوان گفت فواید رابطه جنسی، سوخت رابطه زناشویی محسوب می شود. چنانچه از همسرانی که میانشان رابطه جنسی قدرتمند و موفقی برقرار است بپرسید ، قطعاً یکی از علل پایداری رابطه زناشویی خویش را هم، نقش پررنگ رابطه جنسیشان می دانند. دربرابر رابطه جنسی مقاومت نداشته باشید و با انجامش، اجازه دهید تاثیراتش به روی زندگی مشترکتان، شما را شگفت‌زده کند.

 

در این مقاله بعضی از فواید ديگر که داشتن رابطه جنسی میتواند در بر داشته باشد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

فواید رابطه زناشویی, مزایا و فواید رابطه جنسی و زناشوییفواید رابطه زناشویی

 

فواید ديگر که داشتن رابطه جنسی

 

رابطه جنسی و خواب بهتر

خواب ارام پس از رابطه جنسی میتواند خود یکی از فواید رابطه جنسی باشد. ترشح اندروفین در بدن شما میتواند باعث ارامش شما و خواب آرام تان باشد. همچنين در حین رابطه جنسی هورمون پرولاکتین منتشر شده و خواب راحت تری برای تان ایجاد می کند. علاوه براین بخش دیگری از این هورمون در زمان خواب تولید می شود که ميزان آن به کیفیت رابطه جنسی شما بستگی دارید. این روند در پایان  انرژی بیشتر و بهتری به شما می دهد.

 

قلب سالم یکی ديگر از فواید رابطه جنسی

رابطه جنسی میتواند باعث سوزانیدن کالری بیشتر شده و حتی گفته می شود که یک بار رابطه جنسی برابر با یک تمرین متوسط روی تردمیل است. موقع رابطه عضلات شکم، ران و لب شما درگیر می شود که میتواند باعث عرق ریختن شما در رختخواب شده و در پایان قلب سلامت تری به شما ارزانی می دارد.

 

رابطه جنسی اضطراب را کاهش میدهد

رابطه جنسی می تواند سطح استرس شما را کاهش دهد. در پژوهشی که در مجله چشم انداز بیولوژیکی منتشر شد از شرکت کنندگان خواسته شد در یک فعالیت پر استرس مانند ارائه سخنرانی و یا مسابقه پیچیده ریاضی شرکت کنند. شرکت کنندگانی که پیش از کار استرس زا، رابطه جنسی واژینال داشتند در قیاس با افرادی که هیچگونه رابطه جنسی نداشتند، سطوح پائین تری از اضطراب و فشار خون پائین تری را نشان دادند.

 

اعتماد بیشتر به یکدیگر

با تجربه ارگاسم و لذتی که در زمان یک رابطه جنسی به دست می آید، بدنمان آغاز به ترشح هورمون اکسی توسین می کند. از آنجا که نقش این هورمون ایجاد احساسات عاشقانه و حمایت کننده نسبت به یکدیگر است، همسران را هرچه بیشتر به هم نزدیک، صمیمی و قابل اعتماد می کند.

 

پس از تجربه جاری شدن این هورمون در بدن، ديگر نمی توانید به هر بهانه ای از هم انتقاد کنید و غر زدن به هم و سخت گیری نسبت به هم را از یاد می برید. بهم اعتماد می کنید، جسارت اطمینان داشتن به یکدیگر و به رابطه خوبتان، در شما بیشتر می شود و قوت قلب پیدا می کنید تا در کنار هم زندگی زناشوییتان را هرچه بیشتر لذتبخش و رویایی کنید. شاید به جرأت بتوان گفت بدون رابطه جنسی یا با وجود رابطه جنسی ضعیف و بی کیفیت، اعتماد و نزدیک شدن احساسات همسران به یکدیگر، به سختی اتفاق می افتد.

 

جوان و شاداب ماندن

در یک مطالعه از بعضی اشخاص خواسته شد که بنشینند و با نگاه کردن به چهره عده ای سن آنها را حدس بزنند. نتیجه مطالعات نشان داد که افردی که بطور متوسط چهار بار در هفته رابطه جنسی دارند تا ۱۲ سال کم تر از سن خودشان بنظر می آمدند. یکی از فواید رابطه جنسی ترشح هورمون هایی مانند استروژن و تستوسترون است که می تواند باعث جوانی و شادابی آنها شود. استروژن پوست و موی شما را در شرایط بهتری قرار خواهد داد و در مجموع ظاهر جوان تر و سرزنده تری خواهید داشت.

 

پشت سر گذاشتن افسرده خویی

به دلیل های زیاد و گوناگونی، همسران در طول دوران زناشویی خویش امکان دارد به افسرده خویی و کم حوصلگی دچار شوند، درصورتی که برای غلبه بر این چنین احساسات دست بکار نشوند به آسانی درگیر این احساسات باقی مانده و شاید برای از بین بردن آن، زمان را از دست بدهند. بعضی ترسیده و به داروهای آرامبخش پناه می برند. هرچند راهکارهای متنوعی برای رفع افسرده خویی وجود دارد ولی در خصوص روابط زناشویی و بعنوان ساده ترین و کم هزینه ترین راه حل ممکن که در عین حال بيش ترین تأثير مثبت را هم دارد، برقراری رابطه جنسی پیشنهاد می شود.

 

رابطه جنسی خوب و پی در پی، ترشح هورمون سرتونین در بدن را بالا برده و از آنجا که این هورمون بعنوان هورمون نشاط آور شناخته شده ، میتوان به راحتی ارتباط بین رابطه جنسی و بهبود خلق وخو را درک کرد. بنابراین هرچه بیشتر با همسر خویش رابطه جنسی برقرار کنید، ارامش بیشتری داشته، شادتر بوده و لذت بردن از رابطه زناشویی، برایتان ساده تر خواهد بود و به این ترتیب افسرده خویی را شکست می دهید.

 

فواید رابطه زناشویی, مزایا و فواید رابطه جنسی و زناشوییفواید داشتن رابطه جنسی

 

بالا بردن کیفیت رابطه جنسی با این روشها 

– برای بهتر کردن کیفیت رابطه جنسی یادگیری فعالانه مسایل جنسی، شناخت اندام های جنسی و کارکرد آن و ترجیحاتتان در نحوه رابطه از آنجا که بسياري از تصورات و توقعاتی که ما از رابطه جنسی داریم طبق اطلاعاتی است که بصورت غیرفعال به ما میرسد ، به عنوان مثال با دیدن فیلم ها، خواندن مطالب، صبحت با دوستان و… بنابراین برای این که انتظارات واقع گرایانه و مشخصی داشته باشیم باید روند کسب اطلاعات را بصورت فعال و خودآگاه در آوریم.

 

– تمرین در مورد این که چطور خواسته ها و ترجیحات جنسی خویش را با طرف مقابلتان مطرح کنید.داشتن رفتار جراتمندانه را باید از موقعیت های ساده تر، تمرین کرد. به عنوان مثال در خصوص خوردن و آشامیدن! آیا میتوانید چیزی را که میخواهید بخورید و چیزی که نمی خواهید نخورید؟ یا برای نشان دادن این که همراه خوبی هستید بقیه غذایی که هست را می خورید یا چیزی را می نوشید که بعدا ممکن است حتی پشیمان هم بشوید؟ تمرین ابراز وجود در این حالت های ساده و مهارت نه گفتن، حتماً در خصوص رابطه جنسی تان هم به کارتان خواهد آمد. البته درباره‌ی اشخاص کمرو و مبتلا به استرس اجتماعی شاید لازم باشد که چند جلسه با روانپزشک یا روان شناس در زمینه رفتار جراتمندانه کار کنند.

 

– اجرایی کردن اطلاعات پس از این که مرحله یک و دو را با موفقیت پشت سر گذاشتید نوبت اجرایی کردن این یادگیری هاست.