فینگر فود های ساده و کم هزینه

فینگر فود ها یک انتخاب عالی و بصرفه برای مجالس

فینگر فودها می توانند یک گزینه بسیار خوب و ایده آل برای مهمانی ها و دورهمی ها باشن علاوه بر خوشمزگی و چشم نواز بودن فینگر فود ها سروشان هم بسیار راحت و سریع انجام می شود و می توان از قبل آماده کرد و نیازی نیست در روز مهمانی تایم زیادی برای تهیه آن صرف کرده و می توانید از دورهمی با   دوستان لذت کافی به برید.

این غذاها با توجه به نوع طعم و مزه‌ای که دارند گاه به صورت سرد و گاه به صورت گرم سرو می‌شوند.

از دو طریق این فینگر فودها را درست کنید. روش اول به این شکل است که از خوراکی های مختلف مانند جوجه، قارچ، گوجه گیلاسی و …. استفاده کنید و آنها را با استفاده از سیخ های چوبی سرخ کرده و به همان شکل در ظرف قرار دهید. شما می توانید برای تزیین کردن این فینگر فودها از میوه های فصل نیز استفاده کنید که باعث زیبایی چند برابری فینگر فود های شما می شود.

راتای کالباس

طرز تهیه فینگر فود با نان تست و کالباس است که برای درست کردن آن باید قسمت های برشته نان تست خود را جدا کنید، در ادامه کالباس و پنیر گودا خود را بر روی نان تست خود قرار دهید.

در ادامه می توانید مقداری زیتون و گوجه را نیز به صورت حلقه ای برش بزنید و بر روی مواد خود قرار دهید.

راتای کالباس
راتای کالباس

فینگر فود الویه

ابتدا مرغ را پخته و آن را ریز کنید، تخم مرغ را هم پخته و رنده نمایید.

در ادامه همه مواد را با هم مخلوط کرده و سس مایونز را بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

نان تست را با یک قالب گرد برش زده و کنار بگذارید. الویه را هم با همان قالب شکل داده و روی یک لایه نان تست قرار دهید و یک لایه دیگر نان روی آن بگذارید.

پنیر گودا را هم به همان اندازه برش زده و روی نان تست قرار دهید. هویج را حلقه ای نازک خرد کرده با یک قالب تزیینی مثل گلبرگ برش بزنید و با کمک یک خلال دندان روی فینگر فود محکم کنید و در نهایت یک عدد گوجه گیلاسی را از وسط برش زده و روی آن قرار دهید.

فینگر فود الویه
فینگر فود الویه
فینگر فود مرغ رولی

مرغ‌ها را تکه تکه کنید و درون ماهیتابه با زردچوبه و مقداری روغن و نمک و فلفل سرخ کنید. نان‌های ترتیلا را روی کاغذ شیرینی پزی پهن کنید و با پشت قاشق مقداری سس روی آن‌ها بمالید. تکه‌های مرغ پخته و مزه دار شده را روی نان بریزید. مقداری جعفری خرد شده و پنیر پیتزا را هم روی آن بریزید و بعد از آن شروع به رول کردن نان‌ها کنید. نان‌های رول شده را  داخل فر قرار دهید تا زمانی که پنیر‌ها آب شوند. بعد از آن فینگر فود مرغ رولی شما آماده است.

مرغ رولی
مرغ رولی

برای خواندن دستور پخت 5 شام رژیمی خوشمزه‌ و آسان کلیک کنید…