لاغری وکاهش وزن

حذف وعده های غذایی لاغرتان نمی کند:

یکی از روش های نادرستی که مردم برای کاهش وزن انتخاب می کنند و از آن کمک می گیرند، حذف وعده های غذایی است. بعضی صبحانه را کنار می گذارند و تعداد کمی هم ناهار نمی خورند. خیلی هم با حذف شام می خواهند به این هدف برسند. در صورتی که حذف وعده های اصلی و کاهش تعداد آنها به یک یا دو وعده در طول روز به هیچ عنوان نمی تواند شما را به این هدف برساند.

دکتر زراتی در این باره توضیح می دهد: با خوردن هر وعده غذایی، بدن برای هضم و جذب آن انرژی صرف می کند که همین مساله باعث می شود ذخایر انرژی در بدن که به صورت چربی وجود دارد، بسوزد. در نتیجه همین مساله نمی گذارد، وزن فرد افزایش پیدا کند. در حالی که اگر شخص فقط یک بار در طول روز غذایی با حجم زیاد مصرف کند، چنین اتفاقی برایش نخواهد افتاد.

این متخصص تغذیه ضمن تاکید بر این که حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و فقط باوری اشتباه است، می گوید: توصیه می شود در طول روز نه تنها سه وعده که شش وعده غذای کم حجم مصرف کنید تا وزن تان کاهش یابد.

ورزش کنید، اما آهسته و پیوسته

کم نیستند کسانی که برای کاهش وزن یا افزایش قدرت جسمی به ورزش روی می آورند و از فعالیت های شدید شروع می کنند تا زودتر به نتیجه دلخواه برسند؛ البته کاملا درست است که رژیم غذایی همراه با فعالیت بدنی، نتیجه بهتری دارد، ولی آن طور که دکتر زراتی می گوید شدت و مدت ورزش هم نکته مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت.

متأسفانه افراد زیادی از ورزش های شدید و سنگین کمک می گیرند تا زودتر لاغر شوند و ناگهان مدت زمانی طولانی مشغول ورزش می شوند.

مراقب رژیم های اینترنتی باشید

این روزها تعداد زیادی از افراد با مراجعه به اینترنت، از رژیم های متعدد و متفاوتی که برای کاهش وزن وجود دارد، استفاده می کنند. در حالی که به گفته دکتر زراتی هیچ یک از این رژیم ها پایه و اساس علمی ندارد و نمی تواند برای کاهش وزن به فرد کمک کند.

علاوه بر این که چنین رژیم هایی در کاهش وزن موثر نیست، عوارض و مشکلاتی نیز می تواند برای فرد ایجاد کند.

وی با اشاره به این که هیچ گاه نباید از رژیم های اینترنتی استفاده شود، یادآور می شود: برنامه های غذایی که بدون مشاوره فردی و بدون نظر متخصص تنظیم می شود، پایه و اساس علمی ندارد و نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.