مدارک و شرایط عمو‌می ‌لازم جهت مهاجرت به ترکیه

افراد جهت مهاجرت به ترکیه، مدارک و شرایط لازم را باید مهیا سازند تا امکان رفتن به این کشور را داشته باشند و از خدمات گسترده آن بهره مند شوند. از این‌رو برخی از این مدارک و شرایط لازم جهت دریافت اجازه مهاجرت به ترکیه را ‌می‌توان این طور بیان کرد:

  • ارائه پاسپورت معتبر که از اعتبار آن یک سال و نیم باقیمانده است.
  • ارائه دو قطعه عکس از متقاضی در ابعداد 4*3
  • پرداخت هزینه ویزای مورد نظر جهت مهاجرت
  • ارائه برگه رزرو هتل
  • ارائه فرم مشخصات فردی

هزینه‌های مهاجرت به ترکیه

رفتن و مهاجرت به ترکیه هزینه‌هایی دارد اما این هزینه‌ها برای یک فرد بالغ و کودک متفاوت خواهد بود، به‌طوری که برای کودکان هزینه اقامت در این کشور کمتر از افراد بزرگسال است. زمانی که مهاجران جهت اقامت و اخذ تابعیت ترکیه، درخواستی ارائه ‌می‌دهند، باید هزینه‌هایی را به اداره مهاجرت این کشور پرداخت کنند که این هزینه‌ها در فرم ثبت نام اجازه اقامت او چاپ ‌می‌گردد. از مهمترین این هزینه‌ها ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه کارت

تما‌می ‌افراد با هر ملیتی که خواهان مهاجرت به ترکیه هستند باید هزینه‌ای که در سال 2022 برابر با 55000000 است به اداره مهاجرت این کشور پرداخت کنند.

نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت

هزینه مجوز اقامت

این هزینه بستگی زیادی به ملیت افراد دارد و شهروندان برخی از کشورها نیاز به پرداخت این هزینه ندارند. ایران از آن دسته از کشورهایی محسوب ‌می‌شود که شهروندانش از دادن این هزینه معاف هستند.

هزینه ویزای یکبار ورود

مهاجرانی که بدون هیچ گونه ویزا اما تحت قوانین خاص به کشور ترکیه وارد ‌می‌شوند، باید هزینه ویزای یکبار ورود را بپردازند، هر چند امکان پرداخت این هزینه با گذشت مدت زمان و طی شدن جلسات نیز وجود دارد. میزان این هزینه با توجه به ملیت و شرایط اقامتی افراد متفاوت خواهد بود. مثلا شهروندان ایرانی که پاسپورت دارند، هزینه زیادی بابت این ویزا پرداخت نخواهند کرد.

مهاجرت

نتیجه گیری

ترکیه از جمله کشورهای مهاجرپذیر است و به همین دلیل سالانه افراد بسیار زیادی خواهان سفر به این کشور هستند. معمولا این افراد با اهداف گوناگونی به این کشور سفر ‌می‌کنند که از جمله ‌می‌توان به مهاجرت تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و … اشاره کرد. ما در این مقاله به بررسی شرایط، مدارک و هزینه‌های مهاجرت به ترکیه پرداختیم تا افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، با این موارد آشنا شوند.