مشاور حقوقی خوب چه کسی است؟

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی کسی است که به واسطه‌ی دانش خود نسبت به قوانین،اصول و خدمات حقوقی می‌تواند به شرکت‌ها و افراد در زمینه‌های حقوقی مانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد. در زمینه مسائل حقوقی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی مشورت با یک مشاوره حقوقی امری ضروری است. چنین فردی با تسلط به قوانین و تجربه‌ای که دارد کمک می‌کند تا افراد انتخاب‌های درستی داشته باشند و از ورود خسارت به آن‌ها جلوگیری می‌کند. گروه وکلای اریا با ارائه مشاوره حقوقی آنلاین ، تلفنی و حضوری هر لحظه پاسخگوی سوالات شما هستند.

برای مشاوره با بهترین وکلای مشهد کلیک کنید.

وظایف مشاور حقوقی

مشاور حقوقی وظایف مختلفی دارد.

وظیفه‌ی اصلی او ارائه مشاوره و راهنمایی های حقوقی است.

او باید اطلاعات حقوقی مورد نیاز را در اختیار اشخاص قرار دهد، متن قراردادها را تنظیم کند و بر روند عقد آن‌ها نظارت داشته باشد. در هر مساله‌ای مشاوره حقوقی موظف به جمع آوری اطلاعات دقیق درباره ی موضوع و استفاده صحیح از قوانین است. مشاوره حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مربوط به روابط خصوصی اشخاص نقش مهمی ایفا می‌کند.

چنین فردی می‌تواند در امور کاری و اداری، امور مربوط به مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی و سایر امور حقوقی به اشخاص کمک کند.

وظایف مشاور حقوقی

1. امور مربوط به معاملات و قراردادها

مشاور حقوقی باید پیش نویس و متن قراردادها را تنظیم کند و بر روند عقد آن و مواد ذکر شده در آن نظارت کند. در صورت نیاز باید افراد را از شرایط و اثرات هر یک از بند های قرارداد آگاه کند تا کسی متحمل ضرر نشود. مشاوره حقوقی می‌تواند در معاملات ملکی، خرید و فروش، رهن، وکالت و همچنین موضوعات مربوط به امور خانواده مانند طلاق، حضانت، نفقه و مهریه به افراد کمک کند.

2. امور مربوط به دعاوی و امور کیفری

مشاور حقوقی می‌تواند لوایح مورد نیاز را تنظیم کند و به افراد در پیگیری دعاوی کمک کند و به آن‌ها مشاوره دهد. در صورتیکه پروانه وکالت داشته باشد می تواند شخصا به طور مستقیم پرونده را در دست بگیرد. مشاور در امور کیفری مانند قتل، اختلاس، کلاهبرداری، خیانت در امانت، صدور چک بلامحل و سایر موضوعات نقش مهمی ایفا می کند و بعد از مشاوره حقوقی با توجه به مشکل موکل به یک وکیل ارجاع داده می‌شود. به طور مثال اگر خواهان مشاوره در رابطه با مسائل و مشکلات چک هستید، وکیل چک کمک به حل این مسئله خواهد کرد، اگر به دام کلاهبردان افتاده اید، وکیل کلاهبرداری و …

مشاور حقوقی من در چه زمینه هایی می تواند مشاوره بدهد؟

مشاوره حقوقی صرفا شامل امور مالی نمی شود. یک مشاوره حقوقی مناسب با دانش و تجربه کافی می تواند در زمینه های مختلف مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی، طلاق، امور ملکی سایر امور به شما کمک کند.

این امور شامل موارد زیر می شود:

  • معاملات و قراردادها
  • دعاوی و امور کیفری
  • مسائل حقوقی

از طرفی در بسیاری از موارد افراد تمایل دارند، قبل از طرح شکایت به دادگاه با یک مشاور صحبت کنند و نتیجه عملکرد خود را بسنجند. از آنجایی که طرح هر شکایت فقط یکبار در دادگاه مطرح می شود، بنابراین مشورت با یک مشاور خبره بسیار مهم است.