مهاجرت بدون پول به بهترین کشورها

به‌ طور قطع، می‌توانیم بگوییم مهاجرت بدون پول امری غیرممکن است. اگر شخص یا شرکتی چنین ادعایی داشت، قطعا در حال فریب‌ دادن شماست. اما روش‌های مهاجرت مختلفی مانند: مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، از طریق ازدواج، تولد و پناهندگی وجود دارند که مهاجرت از طریق آن‌ها با توجه به شرایط مختلف هر فرد و شرایط  و قوانین پذیرش کشورهای مقصد تقریبا رایگان یا بدون صرف هزینه زیاد تخمین زده می‌شود.
از آنجایی که مهاجرت امری مهم و تاثیرگذار در آینده هر فرد به شمار می‌رود بهتر است قبل از تصمیم‌گیری به طور کامل تمام جوانب کار را سنجیده و در ابتدا شرایط خود را به طور واضح مشخص کنید.
شرایط اولیه مهاجرت به سن، تعداد اعضای خانواده، تجربه کاری، دانش زبان، مدرک تحصیلی، سرمایه و مواردی از این قبیل بستگی دارد.
در مرحله بعد باید با توجه به شرایط خود برای مهاجرت و با رعایت و آگاهی از موارد که در ادامه بیان می‌کنیم، بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید:

  1. مسافت با کشور مادری و زمان رفت و آمد به آن
  2. زمان مورد نیاز برای گرفتن اقامت و تابعیت کشور مقصد
  3. مدت زمان انجام پروسه مهاجرت و دریافت ویزا
  4. زبان کشور مقصد و توانایی شما برای یادگیری هر چه سریع‌تر و تسلط به آن
  5. آگاهی از قوانین اقامتی، امنیت، نظام مستقل آزاد قضایی – آگاهی از اوضاع اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی کشور مقصد – آگاهی از میزان مهاجر پذیر بودن مردم و دولت کشور مقصد

عموما مهم ترین دغدغه فکری افراد برای مهاجرت، هزینه‌های آن است. در ابتدا بهتر است با توجه به مقصد خود، حدود هزینه‌های مهاجرت به آن را برای خود تخمین بزنید.
به طور کلی هزینه‌های مهاجرت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

میزان هزینه‌های زندگی در کشور مقصد

شما باید قبل از مهاجرت هزینه‌های زندگی در کشور مقصد را بررسی و با شرایط کاری و وضعیت مالی خود مقایسه کنید. برخی افراد به این موضوع فکر می کنند که در کشورهای خارجی به مهاجران مبلغی به عنوان کمک هزینه اقامتی داده می‌شود. اما اگر به دنبال یک مسیر موفق و مطمئن برای مهاجرت هستید این فکر را از ذهن خود خارج کرده و در همان ابتدا سرمایه خود را طبق هزینه‌های موجود در کشور مقصد تعریف کنید.

هزینه‌های مهاجرت به کشور مقصد

 این هزینه‌ها شامل مواردی  که در مسیر مهاجرت چه قبل و چه بعد از آن،  با آن‌ها برخورد خواهید داشت که شامل: گرفتن مشاور، گرفتن وکیل، بیومتریک، ترجمه مدارک، مکاتبه و .. می‌شود. البته مقدار هزینه های برآورد شده در این مرحله با توجه به روش مهاجرتی مورد نظر و کشور مقصد شما متفاوت خواهد بود.
به طور کلی مهاجرت تحصیلی به عنوان ارزان‌ترین و سرمایه‌گذاری به عنوان گران‌ترین روش مهاجرتی در بین عموم افراد شناخته می‌شود.

شرایط و راه‌های مهاجرت بدون پول چیست؟

همانطور که گفته شد مطلقا چیزی به اسم مهاجرت بدون پول وجود ندارد اما از بین رو‌ش‌ های متنوع مهاجرت، راه‌هایی هستند که به عنوان کم‌ هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت‌ برای متقاضیان شناخته می‌شوند.
این روش‌ها عبارت اند از:

مهاجرت از طریق ازدواج

این روش مسیری آسان و کم‌هزینه برای مهاجرت به کشورهای اروپایی است. برای اخذ این ویزا باید ازدواج شما با شخص موردنظرتان که ساکن کشور مقصد است به‌ صورت رسمی ثبت شده باشد. در روز مصاحبه نیز سؤالاتی درباره نحوه و زمان آشنایی، وضعیت زندگی و سطح درآمدی از شما و همسرتان پرسیده می‌شود و در نهایت ویزای ۱ ساله برای شما صادر می‌شوددر صورت پایداری ازدواج بعد از یکسال، می‌توانید برای تمدید اقامت یا اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت از طریق تولد

سازوکار تابعیت کشورها بر اساس خاک یا خون است.
«خاک» یعنی حداقل یکی از والدین نوزاد متولد شده تابعیت آن کشور را داشته باشد.
«خون» به‌ معنی این است که نوزاد در آن کشور به دنیا آمده باشد. در این صورت، تابعیت پدر و مادر او مهم نیست.
برای مهاجرت کم‌هزینه می‌توان در کشورهایی که تابع سیستم خون‌ اند اقدام به فرزند‌آوری کرد. عموما پدر و مادر فرزند به دنیا آمده در آن کشور هم میتوانند اقامت و در نهایت تابعیت آن کشور را دریافت کنند.

مهاجرت از طریق کاریابی

برای مهاجرت کاری کم‌هزینه کافی است از کارفرمایی معتبر پیشنهاد کاری داشته باشید. بعد از پذیرش پیشنهاد کاری، کارفرما بقیه کارهای اداری مهاجرت شما را انجام می‌دهد. چند ماه بعد از اینکه مشغول به کار شدید، می‌توانید برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کنیدفرزندانتان نیز می‌توانند در مدارس کشور مقصد مشغول به تحصیل شوند.
در صورت داشتن پیشنهاد کاری در اروپا، «کارت آبی» به شما تعلق می‌گیرد و مهاجرت کاری به اروپا ساده می‌شود. اعتبار این کارت آبی بستگی به قرارداد شما دارد، که از ۶ ماه تا ۴ سال متغیر است.

کارت آبی اتحادیه اروپا یا (Blue Card) به افرادی داده می‌شود که شهروند کشوری از اتحادیه اروپا نیستند اما مهارت‌های شغلی یا مدارک دانشگاهی بالا یا قرارداد و پیشنهاد کاری با حقوق بالاتر از حقوق متوسط کشورهای اروپایی را دارند. این افراد به واسطه این کارت می‌توانند در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا کار و زندگی کنند. همه‌ کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز بریتانیا، دانمارک و ایرلند این کارت را صادر می‌کنند. دارندگان کارت آبی اروپا از تسهیلات و امکانات یکسانی با شهروندین اروپایی نظیر: شرایط کار ، آموزش حرفه‌ای ، برابرسازی دیپلم و مدارک تحصیلی ، تامین اجتماعی و دسترسی به کالا و خدمات  آن کشور بهره می‌برند.
در فرانسه این کارت آبی با نام کارت استعداد یا (Passeport Talent)  شناخته شده می‌شود.

مهاجرت از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به حساب می‌آید. با این ویزا متقاضیان می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کرده و از امکانات آموزشی آنجا بهره‌مند شوند. علاوه بر استفاده از امکانات و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، امکان جذب این افراد به بازار کار و اخذ اقامت دائم نیز وجود دارد.
برای مهاجرت تحصیلی کم هزینه و دریافت فاند و بورسیه، باید ابتدا به سایت دانشگاه موردنظرتان در کشور مقصد مراجعه کرده و شرایط پذیرش آن را بررسی کنید. سپس، مدارک لازم را جمع‌آوری کرده و برای دانشگاه بفرستید. در نهایت، باید منتظر اعلام فهرست پذیرفته شدگان از طرف سفارت باشید. روز مصاحبه هم باید مدارک لازم را به دانشگاه ارائه دهید. آنها با بررسی مدارک، ویزای تحصیلی شما را صادر می‌کند. اعتبار این ویزا به مدت‌ زمان آموزش شما بستگی دارد.
اگر بعد از تحصیل جذب بازار کار آن کشور شوید، می‌توانید درخواست ویزای کاری کنید.
از مهم‌ترین نکات در انتخاب کشور مقصد برای ویزای تحصیلی توجه به شرایط گپ تحصیلی است؛ مثلا در کشورهای آلمان، انگلیس یا کانادا نباید بیشتر از ۳ سال از پایان تحصیلات شما گذشته باشد، ولی در دانمارک و اتریش و هلند فاصله تحصیلی اهمیت زیادی ندارد.

بهترین کشورها برای مهاجرت رایگان کدام‌اند؟

کشورهای اروپایی یکی از مقاصدی هستند که مردم بسیاری از کشورها از نقاط مختلف جهان آن‌ها را به عنوان مقصد خود مهاجرت انتخاب می‌کنند. از جمله دلایلی که باعث جذب افراد به اروپا می‌شود میتوان به: تحصیل رایگان یا نیمه رایگان، نرخ بیکاری پایین، شرایط اقتصادی مطلوب، بیمه‌های پزشکی با پوشش بالا ، امکانات رفاهی و.. اشاره کرد.
در ادامه به بررسی پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت بدون پول یا در بیان بهتر کم‌هزینه می‌پردازیم.

 مهاجرت بدون پول به ترکیه

ترکیه کشوری وسیع و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد است، چون نیمی از این کشور در آسیا و نیم دیگر آن در اروپا قرار دارد. به همین دلیل از ترکیه به‌ عنوان پل ارتباطی بین دو قاره آسیا و اروپا یاد شده و همه ساله مهاجران زیادی را از هر دو سمت جذب می‌کند. یکی دیگر از دلایل جذابیت ترکیه برای مهاجرت وجود دانشگاه‌های معتبر در این کشور است.
متقاضیان مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط و موقعیت خود می‌توانند از طریق روش‌های مختلف مهاجرتی مانند: ویزای کاری و تحصیلی، بدون پول و با هزینه‌ کم به این کشور مهاجرت کنند.

مهاجرت بدون پول به آمریکا

آمریکا کشوری ثروتمند و از لحاظ اقتصادی قوی و پایدار است. نرخ بیکاری در آمریکا همواره در حال کاهش بوده و به‌ دلایل دیگری مانند: پیشرفت اقتصادی مستمر، حقوق بالای کارگران ، سطح بالای رفاه اجتماعی و.. هدف مهاجرت مهاجرین از کشورهای مختلف بوده و سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین آمریکا دارای دانشگاه‌هایی با رنکینگ برتر جهانی است.
متقاضیان مهاجرت به آمریکا می‌توانند با توجه به شرایط خود از طریق ویزای ازدواج، تولد، کار و تحصیل با کمترین هزینه به آمریکا مهاجرت کنند.
در آمریکا دو نوع ویزای ازدواج ارائه می‌شود: ۱.ویزای نامزدی و ۲.ویزای ازدواج، که در هر دو باید دائمی و واقعی بودن آن ازدواج به دولت و سفارت آمریکا اثبات شود.
ویزای تولد در آمریکا بر اساس خاک (حداقل یکی از والدین نوزاد متولدشده تابعیت آن کشور را داشته باشد) است.
از طرف دیگر دانش‌آموزان رتبه برتر و ورزشکاران مدال‌آور جهانی می‌توانند از طریق «ویزای نخبگان» برای مهاجرت اقدام کنند.

مهاجرت بدون پول به کانادا

کانادا کشوری سردسیر، پهناور و کم‌جمعیت است که شرایط و امکانات زندگی خوبی را برای مهاجران فراهم کرده است. کانادا از جمله مهاجرپذیرترین کشورهای جهان بوده و هر سال جمعیت زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که از جمله کم‌هزینه ترین آن‌ها می‌توان به ویزای تحصیلی و کاری اشاره کرد.
جذب نیروهای متخصص از جمله روش‌های پرطرفدار مهاجرپذیری در کانادا است. افراد واجد شرایط می‌توانند در استان‌ها و ایالت‌های مختلف مشغول به کار شده و اقامت دائم بگیرند. اگر واجد شرایط نیروی متخصص نیستید، می‌توانید از طریق برنامه کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. امتیازات متقاضیان بر اساس ملاک‌هایی مانند: سن، مدرک تحصیلی، دانش زبان و سابقه کار سنجیده می‌شود.
ویزای تولد کانادا بر اساس خاک (حداقل یکی از والدین نوزاد متولدشده تابعیت آن کشور را داشته باشد)  است.
برای دریافت ویزای ازدواج کانادا لازم است ازدواج حداقل ۶ ماه ادامه داشته باشد.
جالب است بدانید قانون در کانادا به شکل Commom Law  بررسی می‌شود، یعنی در شرایط خاص قاضی می‌تواند خلاف قانون این کشور حکم دهد که این موضوع کانادا را به کشوری راحت برای زندگی تبدیل کرده است.

مهاجرت بدون پول به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان به نسبت بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. به‌ دلیل زمان‌بر و طولانی بودن روند این تقاضا، بهتر است از مشاور یا وکیلی خوب کمک بگیرید. هنگام انتخاب روش مهاجرتی مناسب به کشور آلمان، باید با آگاهی از انواع روش‌های مهاجرتی به این کشور و قانون و مقررات آن و همچنین با در نظر گرفتن شرایط مالی و اقتصادی و انگیزه اصلی خود، اقدام به درخواست برای مهاجرت به آلمان کنید تا با توجه به شرایط و روش مناسب خودتان درصد موفقیت را افزایش دهید.
از بهترین روش‌های مهاجرت بدون پول به کشور آلمان میتوان به ویزای کاری یا تحصیلی اشاره کرد.
ویزای تولد آلمان نیز بر اساس خون (نوزاد در آن کشور به دنیا آمده باشد) است.

مهاجرت بدون پول به اتریش

این کشور زیبا، مدرن و آلمانی‌زبان(اتریشی‌ آلمانی) با وجود اقتصاد غنی، امکانات تحصیلی رایگان، دریافت اقامت کم‌هزینه، موقعیت مناسب آن در اروپا، شرایط سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب‌وکار می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای مهاجران باشد. ویزای کاری اتریش بر اساس پیشنهاد کاری یا جست‌ و جوی کار است. همچنین به دلیل همسایگی با کشورهایی چون: آلمان، سوئیس، ایتالیا، جمهوری چک، مجارستان و اسلوونی شرایط از لحاظ موقعیت شغلی غنی است.
ویزای تولد این کشور نیز بر اساس خاک (حداقل یکی از والدین نوزاد متولدشده تابعیت آن کشور را داشته باشد) است.