ورزش سالمندان در منزل

عالیت هایی مانند پیاده روی، شنا کردن و دوچرخه سواری. به این فعالیت ها یکسری تمرین هم اضافه می کنیم که به منظور افزایش قدرت، انعطاف پذیری و تعادل لحاظ میشوند

و در طول روز، در کنار فعالیت های یاد شده، باید مدت زمانی را هم به انجام این تمرینات اختصاص بدهید. اینها در کنار هم برنامه ای برای ورزش سالمندان را تشکیل می دهند.

 

محققان و دانشمندان با انجام آزمایشات گوناگون به این نتیجه رسیده اند که سالمندان در زمان پیری و میان سالی باید بطور مرتب اگر تمرینات حتی در خانه داشته باشند.

 

چگونه باید ورزش های مناسب در منزل را شروع کنید؟

قبل از هر ورزش، سالمندان باید به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنند، اهسته راه رفتن و نرمش های سبک هم برای گرم شدن و آماده شدن بدن برای انجام ورزش روزانه مناسب است.

 

چنانچه سالمندی تابحال ورزش نکرده است، بهتر است که ارام و اهسته ورزش کردن را شروع کند و اکثرا با ورزش هایی شروع کند که با انجام آن راحت تر است. ارام ورزش کردن باعث می شود که کم تر به خود اسیب بزند و در آغاز کار مانع از دردهای عضلانی و مفصل می شود. پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای شروع کار است و میتوان آهسته آهسته زمان و شدت آنرا بالا برد.

 

ورزشهای کششی

 

1. کشش گردن

این به کاهش فشار در قسمت پشت و گردن کمک می کند. بایستید و پاها را در عرض شانه نگه دارید. دست ها باید در دو طرف آرام باشند. سر را به آرامی به طرف راست بچرخانید بدون چرخاندن آن به عقب یا جلو. هنگامی که قدری کشش حس می شود توقف کنید و در این حالت برای 15- 30 ثانیه نگه دارید. اکنون سر خود را به طرف چپ ببرید و در این حالت برای 15- 30 ثانیه نگه دارید. 4- 5 تکرار انجام دهید

 

2. پشت را بالا ببرید

این یکی از تمرینات برای سالمندان است که به کاهش فشار در پشت و شانه کمک می کند. در یک صندلی نشسته و پاهای خویش را بر روی زمین در عرض شانه قرار دهید. دستان خویش را بیرون بکشید و در جلو در ارتفاع شانه ها بگذارید و کف دست ها به طرف بیرون بروند. بطوریکه پشت دست به هم فشار داده شوند.

 

به نوک انگشتان دست توجه کنید تا کشش حس شود. پشت خود را از پشت صندلی دور می کند. در این حالت برای 15- 30 ثانیه نگه دارید. 4- 5 تکرار انجام دهید.