چطوری رمز اینستاگرام غیر قابل هک بسازیم؟

آموزش ساخت رمز اینستاگرام سخت 

هر هفته، شما درباره یکی دیگر از هک و کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌شنوید. اغلب، هکرها توانسته‌اند به پسورد یک کاربر نفوذ کنند. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا معنی و مفهوم یک پسورد قوی را بفهمید. شما در آینده خواهید توانست پسوردی انتخاب کنید که به یاد سپاری آن برای شما آسان ولی برای دیگران (یا ماشین‌ها) سخت است.

این مسائل برای هر فردی حفظ حریم خصوصی اوست . اینستاگرام هم از این قاعده جدا نیست و انتخاب رمز اینستاگرام سخت یکی از این موارد است  و کاربران آن برای خود دارای حریم خصوصی هستند که اهمیت بسیاری برایشان دارد و حفظ و امنیت این فضا یکی از دغدغه های آنان است .

اکانت های شخصی و کاری بسیاری هستند که اصول امنیتی را رعایت نکرده و به راحتی توسط دیگر افراد هک میشنوند و صفحات خود را که بسیار برایش تلاش کرده اند از دست میدهند.

رمز عبور اینستاگرام

داشتن رمز اینستاگرام سخت چه الزامی دارد؟

در فضای مجازی انتخاب یک رمز عبور در جهت ایجاد یک ساختار امن و خصوصی بسیار حائز اهمیت می باشد . بطوری که دسترسی به رمز عبور اکانت اینستاگرام شما به معنای طی کردن حداقل 80% از فرایند رسیدن به حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه شما می باشد .

افراد زیادی بودند که سالها برای پیجشان زحمت کشیدند و هزینه های زیادی برای رشد اکانت خودصرف کردند اما بدلیل تداشتن رمز عبور قوی به راحتی اکانتشان توسط افراد سود جو هک شده و مورد استفاده یا سو استفاده این افراد قرار گرفته است .

بسیار مشاهده شده است که کاربران اینستاگرام در هنگام انتخاب یک پسوورد قوی اینستاگرام از اطلاعات شخصیتی خود استفاده می کنند که ردیابی و یا حدس زدن این اطلاعات توسط هکر ها و حتی افراد عادی بسیار آسان است چرا که اگر فرد از اشنایان و اطرافیان شما باشد اولین حدس او همین اطلاعات است .

انتخاب پسوورد هایی مانند ( کد ملی، اسم و فامیلی، شماره موبایل، عدد های رند و ساده مانند: 12345678، تاریخ تولد به شمسی یا میلادی) و هر رمز اینستاگرام که شخصیت و یا اطلاعات فردی شما در آن خلاصه شده باشد بسیار اشتباه است چرا که اولین قدم برای هکر ها در جهت نفوذ به حریم شخصی و یا پیدا کردن رمز عبور (Password) اکانت اینستاگرام شما ، استفاده ازهمین حدسیات است .

بسیاری از هکر ها با این روش اکانت های زیادی را هک کرده اند و البته! مطمئن هستیم که از هک کردن اینستاگرام شما که در حال مطالعه این مقاله هستید ناکام خواهند ماند.

چطور یک رمز قوی برای اینستاگرام انتخاب کنیم ؟

بالا بردن امنیت و حریم خصوصی پیج اینستاگرام کار سختی نیست بشرطی که اصولی آن را یاد بگیری در ادامه چندین اصول را برای نوشتن یک رمز سخت به شما آموزش میدهیم . پس بدقت بخوانید .

طول، طول، طول

اگر شما حال و حوصله خواندن کل مقاله را ندارید، ازتان می‌خواهم به این دو مورد توجه کنید:

1- کلمات عبور/عبارت‌های عبور طولانی، عالی هستند

2- از استفاده از کلمات عبور/عبارت‌های عبور شناخته‌شده، دوری کنید

من بعدا به جزئیات باز خواهم گشت، اما قبل از آن، یکی از مشهورترین حمله‌هایی که به کاربران می‌شود، brute force attacks نام دارد؛ در این نوع حمله، مهاجمان لیستی از پراستفاده‌ترین پسورها و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها را جمع‌آوری و امتحان می‌کنند. هرچه پسورد طولانی‌ترین داشته‌باشید، وقت بیشتری برای کرک‌شدن نیاز دارید!

  • 9agcZ: شانزده دقیقه
  • 9agcZE: پنج ساعت (18 برابر قبلی)
  • 9agcZEM: سه روز (14 برابر قبلی)
  • 9agcZEM7: چهار ماه (40 برابر قبلی)
  • 9agcZEM7H: بیست و شش سال (78 برابر قبلی)
  • 9agcZEM7Hq: قرن‌ها

همان‌طور که می‌بینید، اضافه‌کردن حتی یک حرف، باعث می‌شود، حدس‌زدن پسورد بسیار سخت‌تر شود. هکرها نمی‌توانند هزینه زیاد شکستن پسوردهای طولانی را توجیه کنند، برای همین به سراغ اهداف بهتر می‌روند، درست است، پسوردهای کوتاه‌تر!

رمز اطلاعات شخصی ممنوع!

اولین مرحله همانطور که گفتیم این است که از قرار دادن رمز های ساده و قابل حدس خودداری نمایید . چرا که راحت ترین راه برای هکر اینستاگرام  حدس زدن اینگونه رمز هاست.

رمز به یاد ماندنی ممنوع!

این نکته را بخاطر داشته باشید که قرار دادن رمز عبوری که امکان دارد فراموش شود بهتر از رمز عبور به یاد ماندنی است . چرا که با قرار دادن رمز آسان کار را برای هکر ها راحت میکنید . بهتر است رمزعبوری دشوار را برای اکانت خود انتخاب کنید و در جایی آنرا یادداشت یا ثبت کنید.

طول رمز عبور بیشتر از 14 کاراکتر باشد

در بسیاری از وب سایت ها طول کاراکتر را بیشتر از 8 پیشنهاد داده اند. این به این معناست که انتخابی رمزی با 8 یا 9 کاراکتر مناسب است اما به نظر ما انتخاب رمز عبوری که طول آن کمتر از 13 کاراکتر باشد حتی اگر از حروف کوچک و یا بزرگتر هم استفاده شود امن نخواهد بود و باز هم امکان پیدا کردن آن توسط نرم افزار هایی که سازنده پسوورد هستند وجود دارد چرا که طول پیشفرض آن ها بر روی 8 تنظیم شده است است.

دلیلش هم این است که اکثر شبکه های اجتماعی و یا سایت ها، البته به جز اینستاگرام طول مجاز انتخاب رمز عبور اکانت ها بر روی 8 تنظیم شده است. به دلیل رایج شدن این اندازه  و یا طول در رمز عبور پیشنهاد نخواهد شد که کاربر از رمز عبوری استفاده نماید که 8 کاراکتر را شامل میشود.

از حروف کوچک و بزرگ استفاده کنید

تقریبا از سال 2014 در تمامی شبکه های اجتماعی از جمله یاهو قابلیت حساسیت بر روی حروف بزرگ و کوچک در رمز عبور فعال شد که  باعث رشد عظیمی زیادی در سطح امنیتی اکانت ها و تمامی برنامه ها شد. برای مثال hamRAH grAM و HAmrAH GraM دو رمز عبور متفاوت از هم می باشد. پس نتیجه گرفته میشود. جهت افزایش امنیت رمز عبور از حروف بزرگ و کوچک استفاده نمایید.

از کاراکتر هایی مانند &*()-+\][$@%^:”<> استفاده کنید

استفاده از چنین کاراکترهایی باعث پیچیدگی رمز اینستاگرام شما خواهند شد و سطح امنتی اکانت شما را بالا خواهند برد . پس در کنار رعایت دیگر موارد ذکر شده استفاده از چنین علامت هایی را فراموش نکنید.

SPAS یک کاراکتر محسوب میشود

حتی فاصله و یا SPACE در اینستاگرام یک کاراکتر در رمز عبور محسوب میشود پس در بین رمز عبور خود میتوانید از فاصله نیز به عنوان یک کاراکتر استفاده کنید و کار را برای هکر ها بسیار سخت کنید و از هک اینستاگرام خود جلوگیری کنید .