آرایش زیبا و حرفه ای در منزل

چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

روش آرایش در منزل

آرایش کردن از آن قبیل کارهایی است که خیلی از خانم‌ها وقت زیادی را صرف آن می‌کنند و همینطور هزینه های بسیاری هم برای آن پرداخت می کنند. در ادامه ما برای شما چگونگی انجام آرایش حرفه ای در منزل را آورده ایم .

آیا نوع پوست خود را می شناسید؟

این نخستین قدم برای آرایش صورت است و لازم است بدانید که پوست نرمال، چرب، خشک یا مختلط دارید، مخصوصا این نکته را زمانی که قصد خرید لوازم آرایش دارید در نظر داشته باشید.

پاک کننده صورت

برای آغاز خود آرایی، پوست باید تمیز باشد. روزها زمانی که از خواب بیدار می شوید از یک شستشو دهنده ملایم استفاده کنید. پوست بعد از بیداری حساس بوده ولی آلوده نیست. شبها برای شست و شوی صورت و پاک کردن آرایش از یک شست و شو دهنده قوی مناسب نوع پوست استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید :۳ نکته آرایشی

استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده بعد از شستن صورت توصیه می شود و باید آن را زمانی که هنوز پوست کمی رطوبت دارد استفاده کرد و به آرامی روی پوست پخش نمود. ماساژ زیادی توصیه نمی شود و امکان دارد پوست را حساس کند. تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست دارد و احتیاج به آن دارد.

شیوه زدن مرطوب کننده به گونه ها به این صورت است که باید آن را به صورت دورانی به گونه ها بمالید. شیوه استفاده از مرطوب کننده برای اطراف بینی اینگونه است که باید مرطوب کننده را از قسمت اطراف پایین بینی به طرف بالا و به سمت پیشانی بمالید.

شیوه استفاده از مرطوب کننده در قسمت پیشانی به این صورت است که مرطوب کننده را به شکل ضربدری روی پیشانی ماساژ دهید. در اطراف لب و چانه باید به گونه ای مرطوب کننده را بمالید که قسمت های پایینی چانه را به طور کامل پوشش بدهد به صورتی که از چانه آغاز شود و به سمت گونه ها برسد.

زدن فوندانسیون یا کرم پودر

کرم پودری را انتخاب کنید که تیره تر از پوست طبیعی خودتان است. نکته مهم برای آرایش در مهمانی بهبود بخشیدن بافت طبیعی پوست به جای تلاش برای تغییر دادن آن است. به دنبال فوندانسیونی باشید که دو درجه تیره تر از پوست تان است. در مهمانی امکان دارد نور سبب کم رنگ شدن رنگ ها شود و به همین علت فوندانسیون یا کرم پودر تیره تر به شما کمک می کند تعادل رنگ پوست خود را حفظ کنید و پوست طبیعی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید :از بین بردن لکه ها از روی پوست با آرایش

گام اول :فونداسیون یا کرم پایه

قدری کرم پودر به گونه، بینی، چانه و پیشانی بزنید و آنگاه با پد کرم پودر را روی صورت پخش کنید. دقت کنید که حتما به اطراف بینی، زیر ابرو و نزدیک خط رشد مو و چانه کرم بمالید.

گام دوم :کانسیلر

قدری کانسیلر به بخش هایی مثل اطراف چشم که احتیاج به پوشش دارد ، بزنید و با پد یا دست آن را پخش کنید.

گام سوم :پودر یا پنکیک

با استفاده از اسفنج یا برس پودر را با حرکت دایره ای ابتدا به پیشانی و سپس گونه ها و بینی و چانه بزنید.

مداد چشم و خط چشم

چنانچه در خودآرایی تازه کار هستید از خط چشم مایع استفاده نکنید. درصورتیکه نتوانید درست خط چشم بکشید، ظاهری شلخته و نامرتب پیدا خواهید کرد. برای آغاز بهتر است از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید :چگونه لوازم آرایشی اصل را تشخیص دهیم؟

آرایش لبها

لبهای شما در صورتی زیبا به نظر می آیند که نرم و مرطوب باشند. برای این منظور بهتر است از نرم کننده لب استفاده نمایید.

رژ گونه

شیوه رژ گونه صحیح زدن را رعایت کنید به طوری که سرخی گونه هم باید بر روی استخوان گونه زده شود. کار خود را بر روی قسمت بالایی سیب گونه شروع کنید و به سمت بالا بروید. درست زیر چشم کار خود را متوقف کنید. سرخی گونه ای را انتخاب کنید که روشن تر از تن طبیعی پوست تان است.

 

بیشتر بخوانید :مدل های میز آرایش

از سه سایه طبیعی متفاوت برای چشم های خود استفاده کنید

به جز  در مواردی که برای حضور در صحنه به آرایش خاصی احتیاج داشته باشید در دیگر موارد می توانید از سایه های رنگی روشن تر و طبیعی تر استفاده کنید. سه سایه با رنگ متفاوت برای چشم های خود انتخاب کنید. یکی از این سایه ها تیره، دیگری روشن و آن یکی متوسط خواهد بود.

– به عنوان مثال می توانید از رنگ هلویی استفاده کنید. یک سایه روشن، تقریبا هلویی روشن، یک سایه با رنگ هلویی روشن تر و یک سایه تیره تر از رنگ هلویی را انتخاب نمایید

– بعضی از اشخاص ترجیح می دهند در ابتدا پرایمر را بر روی صورت خود بزنند اینکار سبب می شود سایه چشم بهتر می ماند.

سایه چشم را بزنید

از یک برس مخصوص برای زدن سایه متوسط بر روی ناحیه ای از پلک که درست بالای چشم قرار دارد استفاده کنید. مقدار کمی از این رنگ را بر روی نواحی چین و چروک دار چشم اضافه کنید. سایه روشن تر را درست بالای جایی که سایه متوسط را زده اید، بزنید. در آخر چشم خود را با سایه تیره تر برجسته کنید. وقتی که کارتان به آخر رسید می توانید از برس مخصوص ترکیب کردن استفاده کنید و سایه های مختلف چشمی را با هم ترکیب کنید.

 

بیشتر بخوانید :لیست لوازم آرایش عروس و داماد