آمریکا دارایی‌های ایران را به قربانیان تروریسم می‌دهد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را به قربانیان تروریسم خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا امروز، سه شنبه اعلام کرد دولت این کشور موفق به جمع آوری ۷ میلیون دلار از دارایی‌های ایران برای قربانیان تروریسم دولتی شده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده این پول، سهم این کشور از پرونده‌ای است که در آن دارایی‌های چندین شهروند ایران و کشورهای دیگر که قصد دور زدن تحریم ‌ها علیه ایران داشته‌اند، ضبط شده است. طبق این ادعا، این افراد قصد داشته‌اند یک میلیارد دلار از وجوه ایران را به حساب‌هایی در سراسر دنیا منتقل کنند.

«دیوید برنز»، دستیار وزیر موقت دادگستری آمریکا مدعی شد: «دارایی هایی که توقیف شده اند، قرار بوده است تا به دست مجرم هایی برسند که می‌خواستند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کنند».

وی اضافه کرد: با همکاری شرکای خارجی و تلاش‌های جمعی واحد جنایی، دفتر دادستان منطقه آلاسکا و اداره تحقیقات فدرال، این پولها اکنون برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم دولتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر، برایان شرودر، دادستان منطقه آلاسکا در سخنانی گفت: آمریکا از همکاری مقام‌های امارات ، بخش ضد پولشویی و جرائم مالی دبی، دفتر دادستان کل ایالت جورجیا و وزارت دادگستری کره جنوبی نیز که بدون کمک آنها حل این مسئله امکان پذیر نبود، قدردانی می‌کند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا در توضیحی در خصوص این پرونده ادعا شده که سه شهروندایران و یک شهروند آمریکا در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ اقدام به فرریب بانکهای کره جنوبی کرده اند. این بیانیه همچنین در ادامه ادعاهای خود گفته این افراد تصمیم داشته اند با تحویل برخی اسناد جعلی تظاهر نمایند شرکت‌های ایرانی در حال انجام تجارت مشروع با شرکت‌های کره‌ای هستند.