آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی (رایگان)

یادگیری HTML

: HTML یک زبان برنامه نویسی محسوب نمی شود بلکه یک زبان نشانه گذاری است که شما می توانید پاراگراف ها، جداول، تصاویر و … را به کمک آن به مرورگر بفهمانید. اما شما تنها با یادگیری HTML نمی توانید سایت خود را راه اندازی کنید چرا که هر وب سایت از مجموعه چند زبان برنامه نویسی طراحی شده است. شما با یادگیری HTML تنها می توانید تگ ها و کارکرد آنها را ببینید.
در گام بعدی از مراحل آموزش طراحی سایت لازم است با CSS آشنا شوید. در CSS شما با روش های مختلفی آشنا می شوید که تگ های موجود در HTML را در استایل های متفاوت به نمایش در می آوردید. در آخر شما با یادگیری تمام استایل ها ، می توانید ظاهر سایت خود را به صورت کامل پیاده سازی کنید.
محمدرضا شیخ بهائی مشاور
در گام سوم از آموزش طراحی سایت Javascript به شما پیشنهاد می شود. با استفاده از Javascript کلیه تعاملات بازدید کننده با سایت را مدیریت خواهید کرد. برای افرادی که زمینه ای در طراحی سایت و آشنایی با زبان های برنامه نویسی ندارند این زبان کمی پیچیده و دشوار به نظر می رسد.
پس از جاوا اسکریپت نوبت به JQuery می رسد که کتابخانه ای است که به زبان Javascript نوشته شده و با استفاده از آن می توانید راحت تر کد نویسی کنید و یادگیری آن ضروری است ، JQuery از قواعدی پیروی می کند که یادگیری آن بسیار ساده است و ضرورت یادگیری آن به این دلیل است که با استفاده از آن سرعت برنامه نویسی شما افزایش می یابد و استفاده از افکت ها و انیمیشن های پیشفرض موجود در آن طراحی های شما را جذاب تر و زیباتر می کند. می توان گفت با یادگیری آخرین گام از آموزش طراحی سایت می توانید وب سایت مناسب خود را با ظاهر و امکانات دلخواه طراحی و اجرا نمایید.

تثبیت کننده ارایش خوب

طراحی سایت یک کار تخصصی و حرفه ای محسوب می شود که نیاز به دانش و تجربه دارد که یک مشاور طراحی سایت آن را به مرور زمان کسب کرده است. معمولا مدیران کسب و کار ها آن قدر وقت اضافه ندارند که زمانی را برای گذراندن آموزش طراحی سایت بگذارند بنابراین برای آن که یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشیم بهتر است آن را به مشاور طراحی سایت بسپاریم. اما یک مشاور طراحی سایت، این کار را چگونه انجام می دهد؟ اگر شما به عنوان یک کسب و کار نوپا تصمیم به استفاده از خدمات مشاوره طراحی سایت دارید باید با روند آن آشنایی داشته باشید. در ادامه به خدمات مشاوره طراحی سایت به صورت قدم به قدم اشاره می کنیم:

تعیین نوع سایت:

سایت ها انواع مختلفی دارند که برای کاربردهای متنوعی طراحی می شوند؛ به عنوان مثال کار طراحی سایت برای یک فروشگاه با کار طراحی سایت برای یک رزرو آنلاین نوبت پزشکی تفاوت دارد. در اولین جلسه مشاوره طراحی سایت باید مشخص کنید که سایت برای چه منظوری طراحی می شود.

نظارت بر محتوا هایی که قرار است منتشر شود: در این مرحله، محتواهایی که قرار است در سایت نمایش داده شود، به دقت توسط مشاور طراحی سایت بررسی شده و برنامه ای منطقی برای انتشار آن ها نوشته می شود. این محتوا ها شامل تمام آن چیزی است که باید مخاطب هدف در سایت مشاهده کند (مطالب، کلیپ، عکس، لوگو، اطلاعات و آدرس، محصولات و خدمات قابل ارائه توسط کسب و کار و …).

طراحی ابتدایی سایت:

در این مرحله تمام آن چه به توافق مشاور طراحی سایت و صاحب کسب و کار رسیده است طراحی می شود.

 

قالب سایت:

از نظر تمام مشاورین طراحی سایت، محیط یک کسب و کار در واقع مانند محیط شرکت است که باید اِلمان هایی مطابق با کسب و کار داشته باشد تا مخاطب به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. استفاده از رنگ مناسب و لوگو حرفه ای که بیان گر کسب و کار در این مرحله صورت می گیرد.

برنامه نویسی سایت:

در این مرحله برنامه نویسی سایت انجام می شود. کد نویسی یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت است که تیم مشاوره طراحی سایت آن را بر عهده می گیرند. یکی از نکاتی که یک مشاور طراحی سایت خوب به آن پایند است، انجام کار کد نویسی و استفاده نکردن از قالب های آماده موجود در بازار است زیرا این قالب ها چندان حرفه ای نبوده و به کیفیت کد نویسی های یک برنامه نویس حرفه ای در تیم مشاوره طراحی سایت نخواهد بود.

بارگزاری دیتاها در سایت:

تیم مشاوره طراحی سایت پس از کد نویسی اقدام به بارگزاری اطلاعات اولیه سایت که با همراهی و مشورت صاحب کسب و کار طراحی و تصویب شده است می کند. در این مرحله اگر سایت با مشکلی مواجه شود، تیم مشاوره طراحی سایت آن را بررسی و رفع می کند.

باز نگری سایت توسط مدیر:

در این مرحله سایت آماده تحویل مدیر شده و یک مدت زمانی برای کار کردن مدیر با سایت تعیین می شود این مرحله در واقع تست سایت نام دارد که در آن چنان چه تغییراتی مد نظر صاحب کسب و کار باشد، آن را به مشاور طراحی سایت انتقال داده تا در جلسه مشاوره طراحی سایت مطرح و اصلاح شود. البته در این مرحله صرفا تغییرات تا ۱۵ درصد بدون هزینه اضافه خواهد بود ولی در صورتی که از این حد تجاوز کند، هزینه آن بر عهده مدیر است.

دوره آموزشی برای کار با سایت:

در این دوره در صورتی که تمام اصلاحات مد نظر مدیر بر روی سایت اعمال شده باشد، نوبت به تحویل سایت می رسد. پیش از آن که سایت تحویل مدیر داده شود، مشاور طراحی سایت، که صفر تا صد کار طراحی سایت را بر عهده داشته است طی یک جلسه آموزشی تمام امکانات سایت را به مدیر آموزش داده و به رفع اشکال می پردازد. این دوره آموزشی برای آموزش طراحی سایت نبوده بلکه در آن به آموزش کار با سایت پرداخته می شود.

هر کسب و کاری بعد از آن که تصمیم می گیرد فعالیت خود را در فضای مجازی گسترش دهد، نیاز به یک سایت حرفه ای پیدا می کند که بتواند از آن طریق کار خود را گسترش دهد. اما معمولا طراحی سایت کار چندان آسانی نیست و نیاز به یک متخصص برنامه نویسی یا کد نویسی دارد. درست است که طراحی سایت با کد نویسی کار دشواری است و نیاز به مشاور طراحی سایت دارد اما با آگاهی از اصول آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی می توانید یک سایت قابل قبول برای خودتان طراحی کنید.

زمانی که طراحی سایت فقط با کد نویسی انجام می شد، شرکت ها و کسب و کار ها مجبور به استخدام و به کار گیری یک برنامه نویس بودند که کار کد نویسی را برای آن ها انجام دهد اما امروزه و با پیشرفت علم طراحی سایت، تنها با حضور یک مشاور طراحی سایت می توان سایت مورد نظر خود را طراحی و اجرا کرد. در این مقاله قصد داریم به نکاتی در خصوص آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی بپردازیم تا در صورت تمایل این کار را به صورت حرفه ای دنبال کنید.

خدمات مشاوره طراحی سایت بدون کد نویسی
در آموزش طراحی سایت بدون کد چه چیزهایی یاد می گیرید؟
حتما برای شما هم پیش آمده که وارد سایتی بشوید که با ظاهر زیبا، چشم گیر و منظم خود شما را محو کرده و بدون آن که متوجه گذران وقت شوید، ساعت ها در آن سایت گشت زده باشید و یا بر عکس؛ یعنی سایتی آن قدر از طراحی ضعیفی بر خوردار بوده که حتی برای مطلبی که به دنبال آن بودید هم نخواستید چند دقیقه بیشتر در سایت گشت بزنید. این زیبایی یا غیر جذاب بودن سایت کاملا مربوط به طراحی سایت می شود. دنیای طراحی سایت بدون کد نویسی آن قدر پیچیده است که می توان طبق هر سلیقه ای یک سایت منحصر به فرد طراحی و اجرا کرد. در طراحی سایت بسته به کاربری که سایت برای آن طراحی و ایجاد شده است، قالب های خاصی اعمال می شود که ظاهر سایت را می سازد.

ضرورت و اهمیت آموزش طراحی سایت
چرا به آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی نیاز داریم؟ آیا می توان بدون یادگیری این مبحث مهم و کاربردی و فقط با گرفتن مشاوره طراحی سایت، یک سایت خوب داشته باشیم؟ بله می توانید اما طبیعتا زمانی که شما در مورد طراحی سایت اطلاعاتی داشته باشید، حضور یک مشاور طراحی سایت مکمل کار شما خواهد بود.

همیشه به گرفتن مشاوره طراحی سایت نیاز دارید!
حتی زمانی که آموزش طراحی سایت را دیده باشید باز هم به مشاور طراحی سایت نیاز دارید اما چرا مشاوره طراحی سایت به این میزان حائز اهمیت است؟ با یاد گیری و گذراندن دوره آموزش طراحی سایت شما صرفا یک سری اصول را به صورت تئوریک آموخته و به طور محدود در عمل پیاده سازی کرده اید در حالی که برای داشتن یک سایت خوب و حرفه ای نیاز است که سایت به صورت مداوم آپ دیت (به روز رسانی) شود که این کار معمولا از مدیران وقت زیادی می گیرد و تقریبا غیر عملی است.