از علت تا درمان پوسته شدن صورت با طب سنتی

علت پوسته شدن صورت

• آفتاب سوختگی

• شرایط آب و هوایی سخت

• استفاده از محصولات مراقبت از پوست سخت

• واکنش آلرژی به مواد آرایش مراقبت از پوست یا حتی لاک ناخن

• زندگی در محیط الوده

• مشکلات پوستی از جمه اگزما ، پسوریازیس ، درماتیت

• سیستم ایمنی ضعیف

• عوارض جانبی مواد شیمیایی یا داروها

• خشکی پوست

عوامل پرپشت شدن مو

پوسته شدن صورت می تواند منجر به خشکی پوست ، خارش ، قرمزی ، جوش ، چین و چروک ، زبری و یا خونریزی شود بنابراین باید با استفاده از درمان های خانگی یا کرم های آبرسان یا ترمیم کننده التهاب و تحریک پوست را کاهش دهید تا هر چه سریعتر پوست صورت التیام پیدا کند.

 

پوسته شدن صورت در اثر آفتاب سوختگی

یکی از رایج ترین علت های پوسته شدن صورت به خصوص اگر زمان زیادی را در معرض نورخورشید می گذرانید آفتاب سوختگی است. اشعه ماورا بنفش خورشید باعث می شود سلول های لایه رویی پوست بسوزد و قرمز و ملتهب شود بنابراین پوست شروع به بازسازی کند و سلول های آسیب دیده را جدا کند و لایه رویی پوست شروع به پوسته  شدن و ریختن کند.

حتما 20 دقیقه قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و هر 2 ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

 

درمان پوسته شدن صورت, راه از بین بردن پوسته پوسته شدن صورت, رفع سریع پوسته پوسته شدن صورت

پوسته شدن صورت به علت خشکی

 

پوسته شدن صورت در اثر درمان های موضعی

استفاده از کرم های حاوی رتینوئید و بنزوئیل پراکیسد که برای کنترل آکنه و چروک صورت به کار می روند ، باعث خشکی و پوسته شدن پوست صورت می شوند.

اگر پوست حساسی دارید از این کرم ها استفاده نکنید یا این که برای کاهش اثر خشکی آن ها روی پوست حتما از یک کرم آبرسان مناسب استفاده کنید و هر شب قبل از خواب پوستتان را آبرسانی کنید.

 

پوسته شدن پوست صورت به علت خشکی

خشکی پوست به خصوص در زمستان بسیار رایج است. سردی هوا باعث می شود لایه بیرونی پوست آب خود را از دست داده و جابجایی سلول های پوست سریعتر انجام شود که منجر به پوسته شدن صورت خواهد شد.

 

برای پیشگیری از این مشکل سعی کنید پوستتان را بانوشیدن آب کافی و استفده از کرم های آبرسان یا مرطوب کننده ، همیشه مرطوب نگه دارید، اگر پوست خشکی دارید بهتر است از کرم های حاوی روغن برای آبرسانی استفاده کنید. برای پیشگیری از خشکی پوست سعی کنید از صابون و شوینده های قوی برای شستشوی صورت استفاده نکنید و در صورت نیاز برای پاکسازی آرایش از پوست از شیر پاک کن و سپس از تونر استفاده کرده و در آخر پوست را با آب سرد بشویید.

 

پوسته شدن صورت در اثر واکنش آلرژیک

ممکن است محصولاتی که استفاده می کنید با پوستتان سازگاری نداشته باشد بنابراین اگر پوسته شدن صورتتان با استفاده از یک محصول جدید ، همزمان شده است، استفاده از ان را متوقف کنید و برای جایگزین کردن آن با پزشک مشورت نمایید.

 

پوسته شدن صورت در بارداری

تغییرات هورمونی شدید در بارداری در برخی افراد ممکن است منجر به خشکی پوست و پوسته شدن صورت در بارداری شود.

برای از بین بردن این عارضه آب بیشتری بنوشید و میوه بیشتری میل نمایید تا آبرسانی کافی درونی به پوستتان انجام شود. برای حفظ رطوبت پوستتان از کرم روز و کرم شب یا کرم آبرسان استفاده کنید. حداقل روزی دوبار باید صورت را با کرم مناسب مرطوب کنید.

 

برای لایه برداری صورت از اسکراب های کرمی ملایم حاوی ساینده استفاده کنید.

هرگز از شوینده های قوی برای پوست صورت استفاده نکنید.

هنگام حمام رفتن از آب ولرم استفاده کنید و بعد از حمام تمام بدن را با لوسیون یا روغن بدن کمی ماساژ دهید تا پوستتان نرم و لطیف شود.

 

پوسته شدن صورت بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی زمانی که محل بخیه ها در حال بهبود است، با پوسته شدن صورت به خصوص اطراف بخیه ها روبرو خواهید شد که جزو روند طبیعی بهبود زخم محسوب می شود . به هیچ عنوان با دست این پوسته ها را جدا نکنید ، کندن پوسته ها باعث ایجاد زخم های جدید و نمایان تر شدن جای بخیه می شود و در بدترین حالت احتمال عفونت وجود دارد.

 

تنها روش بهبود سریعتر پوسته شدن صورت بعد از عمل بینی استفاده منظم از یک کرم ترمیم کننده عمقی است که ضمن آبرسانی مناسب به پوست، روند ترمیم بخیه ها را تسریع کند. در صورتی که پزشک اجازه استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده را به شما داده است روزی حداقل دوبار محل پوسته شدن صورت را کرم بزنید.

 

پوسته شدن صورت, پوسته پوسته شدن صورت, درمان پوسته شدن صورت

پوسته شدن صورت هنگام آرایش

 

پوسته شدن صورت هنگام آرایش

پوسته شدن صورت هنگام آرایش نشان دهنده خشکی پوست یا شستشو و لایه برداری نامناسب صورت است. برای پیشگیری از پوسته شدن صورت هنگام آرایش حتما قبل از آرایش با استفاده از اسکراب کرمی صورت را لایه برداری کنید و سپس از اسپری آبرسان یا کرم آبرسان استفاده کنید و اجازه دهید پوست رطوبت مورد نیاز خود را جذب کند.

 

اگر پوست خشکی دارید حتما استفاده از کرم آبرسان ، کرم روز و کرم شب را جزو روتین مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهید.

استفاده بیش ازحد از کرم پودر باعث می شود به خوبی روی صورت ننشیدن و بماسد.

قبل از آرایش سنگین حتما از پرایمر مناسب پوستتان استفاده کنید.

قبل از آرایش سنگین با یک قالب یخ پوستتان را ماساژ دهید و سپس صبر کنید پوست در دمای محیط خشک شود .