اطلاعیه درباره صندوقهای ETF(دارا دوم وسوم و چهارم)

صندوق های ETF دارا دوم و سوم و چهارم با استقبال مواجه می شود؟

کارشناسان پیش بینی می‌کنند، سه صندوق بعدی ETF نیز با استقبال عمومی بسیار زیادی مواجه خواهد شد و نقدینگی خوبی از سطج جامعه جمع‌آوری خواهد شد.
به گزارش کاماپرس: در حالیکه بازار بورس طلایی ترین ماههای خود را سپری می‌کند، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده دومین صندوق ETF دولتی شامل سهام پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز، تا پایان مردادماه عرضه خواهد شد. عرضه اولیه‌ای که به دلیل جذابیت صندوق‌های ETF ، سرمایه گذاران تازه وارد را در بورس نگه میدارد و به دلیل تخفیف‌هایی که بر این صندوق ها اعمال شده برای تعداد بیشتری از مردم جذاب خواهد بود. با این تیر در واقع دولت میتواند، رونق بورس را هم حفظ کند.
بر اساس اعلام علیرضا صالح ریس سازمان خصوصی سازی، صندوق دارا سوم و دارا چهارم با حضور شرکت‌های بزرگ خودرویی، فلزی، معدنی، نیروگاهی وفناوری اطلاعات بازار سهام در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی خواهند شد.

فردین آقابزرگی کارشناس بورس با بیان اینکه صندوق‌های ETF دولتی با توجه به تخفیفی که برای آن‌ها اعمال شده برای عموم مردم جذاب هستند، به فرارو گفته است: به دلیل اینکه مردم خارج از بورس نیز می‌توانند این صندوق‌ها را خریداری کنند، قطعا با توجه به سود خوبی که صندوق بانکی نسیب مالکان خود کرد، سه صندوق بعدی نیز با استقبال عمومی بسیار زیادی مواجه خواهد شد و نقدینگی خوبی از سطج جامعه جمع‌آوری خواهد شد.

عمق بخشی به بورس با فروش سهام شرکتهای دولتی

در همین رابطه حسین خزلی خزازی کارشناس بازار سهام نیز با اشاره به اینکه این اقدام باعث عمق‌بخشی بیشتر به بورس و جلوگیری از ایجاد حباب در این بازار کند، اظهار داشت: زمانیکه این حجم از نقدینگی به بورس تزریق می‌شود، بدون این که به عمق بازار افزوده شود، قدر مسلم قیمت‌سهم شرکت‌ها با افزایش چندین برابری روبرو می‌شود، در چنین شرایطی که قیمت‌ها حتی تا ۲۰ برابر نیز رشد کرده‌اند، دولت و سایر نهاد‌های حاکمیتی باید سهام شرکت‌های زیر مجموعه خود را در بورس عرضه کنند.

رشد بورس در گرو عرضه ۹۰درصدی سهام شرکت های دولتی

به گفته این کارشناس بازارسهام، اگر سهام شناور افزایش یابد، سهام‌دار جدید ورود می‌کند و قیمت سهام به این خاطر افزایش پیدا می‌کند، نه این که سهام‌دار جدید بیاید و همان سهم را با قیمت بالا بخرد و او نیز قیمت سهم را چندین برابر کند، بنابراین برای ادامه رشد بورس این کار بسیار مهم و حیاتی است، در همین رابطه به اعتقاد بنده اگر تا ۹۰ درصد سهام شرکت‌ها دولتی و حاکمیتی نیز در بورس عرضه شود و همان ده درصد در اختیار دولت باقی بماند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، این کار به بورس بسیار کمک می‌کند و قیمت‌های فعلی در بازار نیز با این اقدام توجیه‌پذیر خواهد شد و دیگر کسی در این بازار دم از حباب و بالا رفتن بی‌رویه قیمت سهام شرکت‌ها نخواهد زد.