بهترین درمان های خانگی و گیاهی برای رفع بوی بد عرق

رفع بوی عرق

رفع بوی عرق با سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر خاصیت لاغر کنندگی به عنوان مایعی در از بین بردن بوی عرق هم موثر است. برای استفاده بهتر است ابتدا محدوده زیر بغل را تمیز کرده و بعد پنبه ای آغشته به سرکه سیب را به محل بمالید و اجازه دهید خود به خود جذب شده و خشک شود .

سرکه سیب سبب از بین بردن باکتری های آن محدوده شده و همینطور نوعی خاصیت خشکی می بخشد که نه تنها عرق کردن به مراتب کمتر می شود بلکه بوی بد آن تا حد چشمگیری از بین می رود .

نعناع روشی طبیعی برای رفع بوی عرق

برای رفع بدبویی و کم کردن ترشح غدد عرق از دم کرده نعناع جهت شستشوی پوست بدن استفاده کنی د تا باعث خوشبو شدن بدن شود .

 درمان بوی عرق بدن

 درمان بوی عرق بدن با گیاهان دارویی مفید

ترکیب رنگ موی فندقی

 

برای رفع بوی عرق بدن قبل از خواب آبلیمو مصرف کنید

قبل از اینکه به رختخواب بروید محلی که بیشتر عرق می کند را با آب لیمو مرطوب کنید .

مصرف گوجه فرنگی برای رفع بوی عرق بدن

مصرف گوجه فرنگی به صورت خوراکی می تواند نقش مثبتی در از بین بردن بوی بد عرق داشته باشد اما برای نتیجه بهتر باید محل تعریق را با گوجه فرنگی مرطوب کنید و بعد از مدت 15 دقیقه آن را آبکشی کنید .

درمان بوی بد عرق با نمک

درمان بوی بد عرق

درمان بوی بد عرق بدن در طب سنتی 

مقداری نمک را به صورت مرطوب شده به محل تعریق بزنید و منتظر بمانید . ممکن است نمک در محل تعریق احساس خارش ایجاد کند اما تا حد امکان صبر کنید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید .

برگ شیرین بیان درمان کننده عالی بوی بد عرق بدن

حدود 50 گرم شیرین بیان را در یک لیتر آب جوش ، به مدت 15 دقیقه دم کنید و از آن جهت شستشوی موضع عرق روزی 2 تا 3 بار استفاده نمایید .

رفع بوی عرق با جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضدعفونی کنندگی فراوان دارد و از رشد باکتری ها پیشگیری می کند، بنابر این برای رفع بوی بد عرق بسیارموثر است .مقداری جوش شیرین را مانند پودر به زیر بغل هایتان بزنید و یا مقداری از آن را در آب حل کنید و به زیر بغل ها بزنید . همچنین جوش شیرین برای رفع بوی بد پا نیز موثر است .

رفع بوی عرق بدن یا عرق بهارنارنج

رفع بوی عرق

خواص عرق بهار نارنج در رفع بوی بد عرق

 

بهار نارنج خاصیت آرامبخشی و با بوی بد عرق مقابله می کند . برای این کارلازم است مقداری پنبه را به عرق بهارنارنج آغشته کنید و به زیر بغلتان بزنید .

روغن درخت چای و تاثیر آن در رفع بوی بد عرق

درخت چای یک گیاه مفید برای کشتن قارچ و باکتری روی پوست است که بوی مطبوعی نیز دارد وبه همین سبب از آن برای رفع بوی بدن نیز می توان استفاده کرد . برای استفاده، به چند قطره روغن درخت چای و چند قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید و زیر بغلتان بزنید ، شما می توانید روغن و آب مخلوط شده را در یک اسپری بریزید و اینگونه زیر بغلتان اسپری کنید.

روغن های گیاهی و معطر برای رفع بوی عرق بدن

 بوی عرق بدن

رفع بوی عرق بدن با روغن های معطر گیاهی

 

روغن گیاهی اسطوخودوس (لوندر) یا روغن گیاهی پرتقال را با جوش شیرین مخلوط کنید و خمیر درست کنید و از این خمیر زیر بغل تان بمالید سپس اجازه دهید خمیر روی پوست تان خشک شود و آن گاه، آن را بشویید. هنگام تهیه این خمیر دقت کنید که خمیر تهیه شده باید بوی قوی روغن گیاهی بدهد. این کار باعث کنترل باکتری های عامل بوی بد می شود و در رفع عرق بسیار موثر است.