بهترین شامپو برای مو های چرب

وی چرب یکی از انواع موها می باشد که به دلیل ترشح چربی زیاد در پوست سر و جذب آلودگی بیشتر بایستی در خرید شامپو از شامپو مخصوص موی چرب استفاده کنید.

از آنجایی که موها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی انسان دارند ریزش مو و کثیفی مو می تواند یکی از ناخوشایندترین اتفاقات برای افراد باشد. به همان اندازه که شستشو و تمیز نگه داشتن دندان ها و ناخن اهمیت دارد شستشو و تمیز نگه داشتن موها هم مهم است و عدم توجه به نوع موها و مراقبت از آن موجب ریزش مو می شود. موی چرب یکی از انواع موها می باشد که به دلیل ترشح چربی زیاد در پوست سر و جذب آلودگی بیشتر بایستی در خرید شامپو از شامپو مخصوص موی چرب استفاده کنید.

 

غدد چربی سر به طور طبیعی بر روی پوست وجود دارند و وظیفه آن ها محافظت از موها در برابر شکنندگی می باشد. اما این چربی در سر برخی از افراد بیش از حد ترشح می شود و همین موضوع باعث چربی زیاد موها می گردد.

 

موی چرب معمولا زمینه ارثی داشته و گاهی اوقات به دلیل نوع رژیم غذایی تغییراتی در ساختار مو ایجاد می شود. این نوع مو به دلیل چسبانده بودن گرد و غبار و آلودگی بیشتری را جذب خود می کند. وجود این آلودگی ها منجر به ریزش مو و اختلالات دیگری در پوست سر می شود.

 

در صورتیکه موهایتان عارضه خاصی ندارد و تنها با چرب بودن آن مشکل دارید خرید شامپو مناسب موی چرب بهترین راهکار برای کنترل چربی کف سر می باشد. به این طریق می توانید چربی اضافه سرتان را از بین ببرید و از ریزش مو و قارچ جلوگیری کنید.

 

تنوع شامپو در بازار بسیار زیاد است و سیل عظیمی از شامپوهای ایرانی و خارجی برای انواع موها وجود دارد. هر یک از این شامپوها ترکیبات خاصی دارند که باعث تفاوت قیمت در محصولات مختلف می شود. این شامپوها مناسب افراد بزرگسال می باشد و برای شستشوی موی کودکان بهتر است از شامپو کودک استفاده کرد.

 

اما بایستی توجه کنید که گران بودن یک شامپو دلیلی بر این نیست که آن را بهترین شامپو برای موی چرب بدانید. بسیاری از برندها به دلیل مطرح بودنشان از نرخ واقعی گران تر هستند و می توانید با کمی تامل محصولی با همان کیفیت اما ارزان تر خریداری کنید.

 

شامپو برای موها چرب,بهترین شامپو برای موها چرب,شامپو مخصوص موی چرببهترین شامپو برای موهای چرب

 

اولین گام مراقبت از خودتان شروع میشود، آیا شما جنس موهایتان را میشناسید؟

بسیاری از مخاطبین ما هزینه های بسیاری برای مراقبت از موهایشان در داخل و خارج حمام میکنند اما بحث شامپو را جدی نمیگیرند!

 

این باور رایج از کجا نشات گرفته که سر را با هرچه بشوریم مهم تمیز شدنش است، نمیدانیم ولی آنچه مشهود است این است که در انتخاب شوینده سر بسیار دچار خطا میشویم. استفاده از شامپوهاي نامناسب و عدم به كارگيري روش صحيح استفاده از شامپو باعث كدورت و آسيب‌ديدگي موها مي‌گردد.

 

نکاتی که هنگام استفاده از شامپوی موهای چرب باید رعایت کنید:

– قرار نیست که با یک بار استفاده از شامپو، چربی کف سرتان کنترل شود. این کار زمان بر است تا میزان ترشح سبوم از غدد سباسه کنترل شود. پس اگر شروع به استفاده از یک محصول کردید و اثر آن را در هفته های اول مشاهده نکردید زمان بیشتری استفاده کنید.

 

– اگر کف سرتان چرب است و ساقه موهایتان خشک، شامپوی مخصوص موهای چرب را روی ساقه موهایتان ماساژ ندهید و کف سرتان را با آن شامپو بشویید. همین که زمان آبکشی شامپو از روی ساقه موهایتان بگذرد چربی های اضافه را جمع می کند و از طرفی باعث نمی شود که ساقه موهایتان خشک تر شود. (برای رفع خشکی موها می توانید از ماسک های مناسب برای موهای خشک کمک بگیرید.)

 

– شست و شوی روزانه با شامپوی موهای چرب اشتباه است. حتی اگر هر روز موهایتان چرب می شود نباید روزانه از این شامپوها استفاده کنید زیرا به مرور زمان باعث تحریک کف سر و تولید چربی بیشتر می شوند.

 

شامپو برای موها چرب,بهترین شامپو برای موها چرب,شامپو مخصوص موی چربشامپو مناسب موهای چرب

 

رفع چربی موی سر با مواد طبیعی

 

سرکه سیب 

سرکه سیب طبیعی می‌تواند در درمان موهای چرب با متعادل کردن سطح PH پوست سر موثرباشد، همچنین دارای خاصیتی است که به درخشش، نرم شدن و براقی مو کمک می‌کند.

 

کافی است دو یا سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه و پس از چند دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

 

آب لیمو 

آب لیمو نیز شبیه سرکه سیب، به دلیل خواص اسیدی به تعادل pH پوست سر کمک می‌کند همچنین آب لیمو با اضافه کردن ویتامین و مواد معدنی موجب طراوت و شادابی مو‌ها می‌شود.

 

کافی است، آب دو عدد لیمو را به دو فنجان آب اضافه کرده و هم بزنید سپس سه قاشق چای خوری عسل را به این مخلوط افزوده و در ترکیب را در مخلوط کن هم زده و آن را برروی مو‌ها ماساژ دهید، پس از پنج دقیقه آن را بشویید.

 

چای سیاه 

چای سیاه حاوی اسید تانیک بوده که با بستن منافذ روی پوست می‌تواند از چرب شدن مو‌ها جلوگیری کند.

 

کافی است، ۲ قاشق غذاخوری چای سیاه را به مدت ۱۰ دقیقه در یک فنجان آب جوشانده و پس از خنک شدن قبل از شامپو زدن بر روی سر ریخته و پس از چند دقیقه آن را بشویید.