بی‌بی کرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کرم بی بی (کرم BB)

BB مخفف “Beauty Balm” یا “Blemish Balm” است که در فارسی به آن «بالم زیبایی» یا «کرم زیبایی» نیز می‌گویند. بی‌بی کرم تنها یک کرم صورت که به تازگی مد شده نیست! این محصول تلفیقی از لوازم آرایش و محصولات نگهداری از پوست مثل کرم ضد آفتاب است که به جز اینکه شما را زیباتر می‌کند، از پوست‌تان هم نگهداری می‌کند.

بی‌بی کرم چیست؟

بی بی در این کلمه به معنی کرم ضدلک است. این کرم، پوشش کامل و متوسط به وجود می آورد که مناسب روزهایی‌ست که صورت شما قدری قرمزتر از همیشه است یا وقتی می‌خواهید صورت‌تان درخشندگی و صافی طبیعی‌تری داشته باشد.

ولی چرا نباید از آن صرف‌نظر کنید؟ زیرا کار کرم بی بی تنها پوشانندگی نیست. این کرم، مزایای بسیار دیگری از  ضدآفتاب گرفته تا آنتی‌اکسیدان، ویتامین، آب‌رسانی، کاهش براقی پوست و شفاف کنندگی دارد.

بیشتر بخوانید :بهترین نکات برای زیبایی پوست

فواید استفاده از بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم ها بسته به مواد استفاده شده در خود فواید گوناگونی دارند. در ادامه به شما خواهیم گفت مزایای کلی بی بی کرم چیست:

– درمان جای جوش و آکنه

– کوچک کردن منفذهای پوست

– ترمیم ناهمواری های پوست

– کنترل چربی

– دارای SPF برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید

– خاصیت شفاف سازی پوست

– روشن کردن لک ها

– دارای خواص آبرسان و مرطوب کننده

– رفع چین و چروک

بی بی کرم ها همینطور خاصیت پوشانندگی متوسط رو به خوب و پایه بسیار مناسبی دارند.

هنگامی که شما از بی بی کرم استفاده می‌کنید، دیگر احتیاجی به استفاده از کرم های دیگری مثل کرم پودر و یا کانسیلر ندارید.

بیشتر بخوانید :عارضه‌های پوستی بر اثر ماسک

این کرم ها بیشتر در رنگ بندی گوناگون برای پوست های خشک و چرب وجود دارد و بیشتر شبیه به مرطوب کننده های رنگی هستند. البته طیف رنگی بی بی کرم خیلی ناچیز تر از طیف رنگی کرم پودر است، اما اکثرا 4 رنگ طبیعی نزدیک به پوست را دارند.

برعکس کرم پودرها که همه عیبهای پوست را می‌پوشانند، بی بی کرم ها کاور متوسطی دارند.

مقدار کمی از بی بی کرم را به پشت دست بمالید. بهتراست ابتدا به اندازه یک نخود از کرم بردارید.

کرم بی بی نباید چیزی مانند یک بافت ضخیم روی پوست بماند. این کرم در واقع باید  به شکل یک لایه نازک روی پوست باشد نه یک لایه ضخیم و مصنوعی از کرم!

براش مخصوص کرم (براش کابوکی صاف) را به کرم پشت دست آغشته کرده و به آرامی روی صورت بکشید. باید به همه نقاط اصلی صورت از جمله پیشانی، گونه ها، چانه و بینی با این براش ضربه بزنید تا پوشش دهی صاف و یکرنگی برای همه قسمت های پوست صورت به وجود بیاید.

براش کابوکی و کرم BB را با حرکات دایره ای و آرام روی پوست صورت بچرخانید.

بهتر است این کار را از مرکز چهره آغاز کنید و کم کم به طرف بیرون حرکت کنید.

وقتی که به ناحیه چانه و گردن رسیدید، خط چانه و گردن را هم براش بزنید تا رنگ پوست یکدستی داشته باشید.

بیشتر بخوانید :از بین بردن لکه ها از روی پوست با آرایش

پس از اینکه اولین لایه از بی بی کرم را به خوبی روی پوست پخش کردید، چند دقیقه صبر کنید و سپس همه قسمت های صورت را مورد ارزیابی قرار بدهید.

چنانچه حس می کنید، برخی از قسمت های صورت از جمله لکه ها و جای جوش ها احتیاج به پوشش بیشتری دارند، میتوانید قدری از BB کرم را بر روی این نقاط بزنید و دوباره با براش کابوکی، کرم بی بی را بر روی پوست پخش کنید.

این نکته را باید به یاد داشته باشید که همیشه کمتر بهتر هست. زیرا اضافه کردن مقداری کرم به صورت به مراتب ساده تر از پاک کردن مقدار اضافی کرم از روی پوست هست.

بنابراین همیشه با مقدار کم شروع کنید و در صورت احتیاج، قدری کرم را به قسمتهایی که احتیاج دارد، اضافه کنید.

بی بی کرم برای چه کسانی مناسب است؟

بی بی کرم‌ها همه کاری انجام می‌دهند ولی در هیچ یک از آن‌ها متخصص نیستند.با این که دارای SPF هستند ولی همیشه نمی‌توانند به جای یک ضدآفتاب تخصصی شوند.

با وجود دارا بودن مرطوب کننده به علت وجود ضدآفتاب و ترکیبات مات کننده امکان دادن کارایی یک مرطوب کننده را نداشته باشند و از آن‌جا که قرار است حس سبکی روی پوست به وجود بیاید امکان دارد به اندازه یک کرم‌پودر پوشانندگی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید :روشنایی پوست با ماسک خونگی

البته هیچ یک از این موارد برای بی بی کرم‌ها ضعف به حساب نمی آید و در حقیقت نمی‌توان در یک فرمولاسیون همه این اهداف را فراهم کرد.

به جز این با این همه ادعای بی بی کرم‌ها درمورد خاصیت درمانی شما نمی‌توانید محصولی پیدا کنید که برای پوست‌‌های دارای آکنه موثر باشد زیرا مقررات FDA اجازه استفاده از ترکیبات درمان آکنه را در محصولات حاوی SPF نمی‌دهد.

البته بی بی کرم‌ها جایگزین مناسبی برای پرایمر و در خیلی موردها برای کرم‌پودر هستند ولی همیشه نمی‌توانند همچون ضدآفتاب مصرف شوند.

همینطور چنانچه پوست شما دارای لک و جای جوش است یا دچار تیرگی دور چشم هستید احتمالا بی بی کرم‌ نمی‌تواند پوشانندگی مورد نظر شما را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید :درمان منافذ باز پوست صورت چگونه و به چه صورت می باشد؟