تثبیت‌کننده آرایش چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

آرایش بین خانم ها محبوبیت زیادی دارد ، برخی برای رفتن به مجالس آرایش می کنند و برخی خانم ها برای افزایش اعتماد به نفسشان ترجیح می دهند همیشه آرایش صورت داشته باشند.

 

ترشح چربی و تعریق پوستی به خصوص در فصل گرم سال باعث می شود آرایش صورت ماندگاری کمتری داشته باشد و بریزد ، بماسد یا پخش شد ، استفاده از فیکساتور در آخرین مرحله از آرایش به شما کمک می کند که کمتر با چنین مشکلاتی روبرو شوید.

 

البته تمام متخصصین پوست توصیه می کنند از فیکساتور فقط برای مجالس و مراسم خاص استفاده کنید ، استفاده مکرر و روزانه از فیک کننده آرایش به هیچ عنوان توصیه نمی شو.

مهم ترین نکته برای آرایش صورت به خصوص زمانی که می خواهید چندین ساعت بیرون از خانه باشید ، ماندگاری آرایش است به خصوص برای مراسم رسمی و مهمانی های بزرگ ، ماندگاری آرایش اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

اسپری فیکس کننده آرایش خانگی, اسپری فیکساتور آرایش, تثبیت کننده آرایش صورت

انواع تثبیت کننده آرایش

 

راز ماندگاری آرایش در استفاده از یک آیتم تثبیت کننده روی آرایش است که به دو شکل پودر تثبیت کننده آرایش و اسپری تثبیت کننده آرایش تولید می شود.

تثبیت کننده آرایش ( به انگلیسی : makeup setting یا make-up fixer یا makeup fixateur یا  make-up stabilizer ) در واقع فقط فیکس کننده آرایش است و بدون آن هم ، آرایش کامل دارید.

 

اگر می خواهید آرایش شما به هم نریزد و زمان بیشتری روی صورتتان بماند ، استفاده از تثبیت کننده آرایش خانگی باید آخرین مرحله از آرایشتان باشد.

تثبیت کننده آرایش خانگی از آرایش شما در مقابل تعریق ، گرمای هوا و اشک ، مراقبت می کند و مانع از به هم ریختن آرایش در اثر تعریق یا چربی پوست می شود.

 

اسپری فیکساتور آرایش, تثبیت کننده آرایش صورت, تثبیت کننده ارایش پوست های چرب

آشنایی با انواع تثبیت کننده آرایش

راز پر پشت شدن ابروها

انواع تثبیت کننده آرایش صورت

انواع تثبیت کننده آرایش صورت ، به دو شکل پودری و اسپری تولید می شوند.

فرمول ساختار شیمیایی تثبیت کننده آرایش صورت بر پایه الکل است و ممکن است حاوی کمی روغن باشد و رایحه ای قوی تر برای پوشاندن بوی الکل به آن اضافه می شود.

برای خرید اسپری تثبیت کننده آرایش باید نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به چرب یا خشک بودن پوستتان محصول مورد نظر را خریداری کنید.

 

اسپری فیکساتور حالت مایع دارند و بافت سبکشان مانع از ایجاد حس سنگینی آرایش روی پوست می شود.

پودرهای فیکساتور به صورت مات و براق تولید می شوند ولی اسپری فیکساتور به صورت بی رنگ و ساده تولید می شود.

 

اسپری تثبیت کننده آرایش برای پوست چرب 

چرب بودن پوست باعث می شود که آرایش شما بعد از مدتی حالت براق پیدا کند. تثبیت کننده آرایش پوست چرب دارای مواد مات کننده است که چربی اضافه پوست را جذب  کرده و مانع از براق شدن آرایش می شود و آرایشتان را برای طولانی مدت مات و بدون نقص نگه می دارد. اسپری تثبیت کننده مخصوص آرایش پوست چرب به دلیل این که چربی یا مرطوب کنندهکمی دارند ، منافذ باز پوست را  نمی بندند و باعث ایجاد جوش نخواهند شد.

 

اسپری تثبیت کننده آرایش پوست خشک 

مشکلی که پوست خشک هنگام آرایش ایجاد می کند این است که کرم پودر به صورت یکدست و یکپارچه به سطح پوست نمی چسبد و احتمال ریزش و محو شدن آرایش بیشتر است بنابراین باید اسپری تثبیت کننده پوست خشک را تهیه کنید که دارای دوز مشخصی مرطوب کننده باشد و الکل کمتری داشته باشد چرا که الکل خودش عامل خشکی بیشتر پوست است.

 

پودر تثبیت کننده آرایش 

این نوع فیکساتورها همانطور که از نامش پیداست حالت پودری دارد و هم دوام آرایش را بالا می برند و هم خاصیت جذب کردن چربی اضافه روی سطح پوست را دارند و کاملا بی رنگ هستند.

از فیکساتور پودی می توانید به طور اختصاصی برای تثبیت آرایش سایه چشم و رژ لب استفاده کنید ولی اگر احساس سنگینی پودر فیکساتور شما را اذیت میکند بهتر است اسپری فیکس کننده را جایگزین نمایید.

 

اسپری تثبیت کننده آرایش, انواع تثبیت کننده آرایش, روش استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

روش استفاده از تثبیت کننده آرایش

 

نحوه استفاده از تثبیت کننده آرایش

روش استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

قوطی اسپری را تکان دهید.

اسپری را در فاصله 20 – 25 سانتی متری صورت نگه دارید.

چشم ها را ببندید و اسپری فیکساتور را به شکل T  و X روی صورت پاف کنید تا کل صورت را بپوشاند.

چند دقیقه صبر کنید تا اسپری فیکس کننده خشک شود.

 

روش استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش

به طور کلی پودر فیکساتور دوام بیشتری از اسپری ایجاد می کند.

مقداری از پودر فیکساتور را با قلم مو آرایش صورت بردارید و با ضربه های ملایم با حرکات T و  X تمام صورت را بپوشانید.

مراقب باشید زیاده روی نکنید که مقدار زیاد پودر باعث می شود ظاهر آرایشتان ضخیم و ناخوشایند شود.

اگر هدفتان این است که آرایش صورتتان کاملا مات باشد می توانید از پودر و اسپری فیکساتور به صورت ترکیبی استفاده کنید.

 

روش استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش, نحوه استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش, اسپری فیکس کننده آرایش خانگی

نکات لازم تثبیت کننده آرایش

 

نکات لازم برای خرید تثبیت کننده آرایش

شرایط آب و هوا را در نظر بگیرید مثلا آب و هوای خشک یا سرد باعث خشک شدن بیشتر پوست می شود و بهتر است از تثبیت کننده های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید.

در محیط خشک و آفتابی  بهتر است از تثبیت کننده های دارای ضد آفتاب استفاده کنید.

قبل از آرایش اسفنجی که برای زدن کرم پودر یا فیکساتور استفاده می کنید را مرطوب کنید تا کرم پودر بهتر و یکنواخت تر روی صورت پخش شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

تثبیت کننده های آرایش با مواد شیمیایی پلیمری ساخته می شوند که استفاده روزانه از آن ها می تواند برای سلامت پوست مضر باشد بنابراین فقط برای مراسم خاص از فیکساتور استفاده کنید نه برای آرایش روزانه، برای آرایش روزانه سعی کنید آرایش لایت داشته باشید و حداقل پوشش آرایشی را روی صورت استفاده کنید تا مانع از پیری زودرس پوستتان شوید.

 

تثبیت کننده ها با متوقف کردن فعالیت های پوست مانع از ریختن آرایش می شوند بنابراین استفاده روزانه از آن ها در بلند مدت باعث آسیب دیدن و پیری زودرس پوست خواهد شد.

اگر می خواهید فیکساتور رنگی خریداری نمایید حتما از هماهنگی رنگ آن با پوستتان مطمئن شوید.

 

اگر پوستتان خشک است نباید از فیکساتور حاوی الکل استفاده کنید ، اسپری های آبرسان برای شما مفید تر است..

اگر پوست چربی دارید از فیکساتورهای فاقد چربی استفاده کنید.

بهترین فیکساتور برای فصل گرما ، اسپری فیکساتور با خاصیت خنک کننده و ضد تعریق است.

بهترین فیکساتور برای فصل سرما ، اسپری فیکساتور با خاصیت آبرسان و مرطوب کننده است.