ترفند های خونه تکونی عید

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟

با رسیدن به ایام نوروزی و شروع خانه تکانی‌ها، اغلب خانم‌ها به فکر تمیز کردن خانه و محل زندگی خود می‌افتند، اما وقتی به خانه نگاه می‌کنند؛ نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند، بنابراین دچار استرس و نگرانی می‌شوند! قبل از اینکه شروع کنید، فهرستی از تمام چیزهایی که باید تمیز شوند تهیه کنید. کارها را بر اساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید. مثلا یک روز را به تمیز کردن آشپزخانه، یک روز را به تمیز کردن اتاق خواب‌ خود و … اختصاص دهید. با تقسیم بندی بخش‌های مختلف خانه کارها سریع و بی‌دردسر پیش‌ می‌رود. در هفته،  زمان خاصی را به نظافت تخصیص دهید و برای انجام کارهای سخت و جابه‌جایی‌های سنگین حتما از دیگران کمک بگیرید. واگذار کردن مسئولیت‌ به دیگر افراد خانواده هنگام خانه تکانی باعث می‌شود تا کارها سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود. بهتر است انجام کارهایی متناسب با سن کودکان را هم به آنها بسپارید. خانه تکانی با برنامه‌ریزی درست به شما کمک می‌کند استرس کمتری داشته باشید.

بهترین راهکارهای خونه تکونی و نو کردن منزل برای عید

خانه تکانی در دوران بارداری

خانم‌های بارداری که فکر خانه تکانی را در سر دارند، باید سلامت خود و جنین شان را با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در اولویت قرار دهند. بعضی از خانم‌ها در دوران بارداری نیاز به استراحت مطلق دارند. پزشک انجام کارهای سنگین را برای حفظ سلامت مادر و جنین ممنوع می‌کند. در این شرایط باید خانه تکانی را به سال بعد موکول کرد چرا که اولویت مهم شما تولد فرزند سالم است، کارهای خانه را در هر زمانی می توان انجام داد. اگر قصد خانه تکانی در دوران بارداری را دارید حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • در دوران بارداری نباید هیچ فشاری به خود وارد کنید.
  • لیستی از اقدامات لازم را تهیه کنید و اولویت بندی کنید و ببینید کدام کارها را می‌توان به تنهایی انجام داد.
  • هنگام تمیز کردن از دستکش و ماسک استفاده کنید.
  • شوینده های شیمیایی و اسپری‌های تمیزکننده را کمتر استفاده کنید.
  • روی نردبان و چهارپایه نروید.
  • پنجره‌ها را باز کنید تا هوای داخل خانه تهویه شود.
  • وسایل سنگین را اصلا بلند و به تنهایی جابه‌جا نکنید.
  • مایعات زیاد بنوشید.
  • به خود استراحت دهید.
  • اگر در ماه‌های میانی بارداری هستید، طراحی اتاق خواب نوزاد را در زمان خانه تکانی انجام دهید، تا با نزدیک شدن به زمان زایمان درگیر کار دوباره نشوید.

بهترین راهکارهای خونه تکونی و نو کردن منزل برای عید

نو کردن منزل با چند راه حل ساده

تغییر کلی دکوراسیون مانند رنگ‌آمیزی و کاغذ دیواری جدید، خرید مبلمان نو، نورپردازی جدید … برای استقبال از سال جدید بسیار هیجان انگیز است، اما تغییر کلی دکوراسیون خانه همیشه نیاز به زمان، پول و مهارت‌های حرفه‌ای زیادی دارد و همه‌، این سه مورد را در اختیار ندارند. اما می‌توانیم بدون اینکه هفته‌ها وقت خود را از دست بدهیم و یا بودجه‌ی زیادی صرف کنیم، خانه‌هایمان را در سال جدید به روز رسانی کنیم و با تغییراتی جزئی طراوت و تازگی را برای استقبال از بهار و سال جدید به فضای خانه بیاوریم. ساده‌ترین این تغییرات عبارتند از:

  1. قاب کلید و پریزهای خانه را عوض کنید

تغییرات کوچک تفاوت بزرگی در اتاق ایجاد می‌کند، به خصوص زمانی که بخشی از چیزی باشد که شما به طور روزانه از آن استفاده می‌کنید. قاب‌های کلید و پریز معمولاً سفید یا خنثی و کم رنگ هستند، اما با کمی رنگ، طرح یا فلز براق مکان مناسبی برای ریسک کردن هستند. خبر خوب این است که این چیزها به راحتی قابل تغییر هستند و برای انجام آن نیازی نیست که یک برقکار باشید.

  1. تزئین یا رنگ آمیزی درب ورودی

درب ورودی خانه اولین چیزی است که مهمانانتان برای عید دیدنی هنگام ورود به خانه می بینند و این اولین فرصت شما برای تأثیرگذاری بزرگ است. در حالی که تعویض درب ورودی شما می تواند گران باشد، بنابراین رنگ آمیزی درب بیرونی یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه و دادن ظاهری مدرن‌تر به ورودی خانه است. رنگ آمیزی داخل درب ورودی نیز یک راه عالی برای اضافه کردن رنگ و شخصیت به خانه شما است، اضافه کردن یک ابزار تزئینی جدید، مانند یک درب‌کوب تزئینی یا گل‌های آویز درب آسان و سریع است.

  1. دستگیره در را عوض کنید

تغییر دستگیره‌های درب ورودی، اتاق خواب‌ها، آشپزخانه یا حمام و افزودن چیزهای غیرمنتظره و خاص راهی عالی برای به روزرسانی وسایل خانه است. تغییر این جزئیات حس مدرن‌تری به خانه می‌دهد.  می‌توانید دستگیره‌های موجود درب خود را نیز با اسپری رنگ کنید تا ظاهر آن را تغییر دهید.

  1. روی نورپردازی تمرکز کنید

تعویض وسایل روشنایی راهی عالی برای دادن ظاهری تازه به خانه شما است. نه تنها انجام آن آسان است، بلکه تأثیر زیادی دارد. جستجو در Pinterest و  اینترنت، الهام گرفتن برای انتخاب مدل‌های مختلف وسایل روشنایی را آسان کرده است. تغییر نورپردازی محیط چه از طریق خرید یک لوستر جدید باشد و یا فقط تغییر رنگ شید آباژور، تغییرات بزرگی را در هر اتاق چه از نظر سبک و چه از نظر نور کلی ایجاد می‌کند. نورپردازی سقف با لامپ‌های هالوژن می‌تواند تفاوت را در خانه و روحیه شما ایجاد کند.

  1. قفسه‌ها و کتابخانه خود را به روز رسانی کنید

کاغذ دیواری فقط برای پوشاندن دیوارها نیست و زمانی که از آن به جای یک اتاق کامل فقط روی یک تکه وسیله‌ی کوچک استفاده کنید، هزینه و ریسک بسیار کمتری دارد. پوشاندن پشت قفسه‌های کتاب و ویترین راهی عالی برای دادن ظاهری کاملاً جدید به فضای شماست.

  1. پرده‌ها را عوض کنید

حتی ساده‌ترین تغییرات پرده می‌تواند تأثیر بزرگی بر فضا داشته باشد. افزودن جزئیات منحصربه‌فرد به یک اتاق، مانند اضافه کردن پانل‌های پرده ساده یا یک کتیبه رومی به پنجره‌ها، راهی عالی برای تقویت فضای زندگی و افزودن شخصیت و گرما به خانه شما است.

بهترین راهکارهای خونه تکونی و نو کردن منزل برای عید

  1. شیرآلات را تعویض کنید

چه از یک وب‌سایت قصد خرید داشته باشید و یا یک فروشگاه بزرگ، پیدا کردن شیرهای آب زیبا که می‌توانید از آنها برای ارتقاء سینک حمام و آشپزخانه خود استفاده کنید، بسیار آسان است. ناگفته نماند، شیرآلات اگر خیلی قدیمی باشند به مرور زمان کثیف و زشت شوند. تعویض شیرآلات یک به روز رسانی آسان و کم هزینه است (بدون نیاز به لوله کشی)، و واقعاً تفاوت زیادی در ظاهر کلی حمام و سرویس بهداشتی ایجاد می‌کنند.

  1. سقف را طراحی کنید

افزودن کاغذ دیواری، بافت، یا رنگ به سقف، روشی تاثیرگذار برای روشن کردن و تازه کردن اتاق یکی از به‌روزرسانی‌های کم هزینه دکوراسیون است. رنگ‌های روشن را برای روشن کردن فضاها یا رنگ های تیره تر را برای افزایش گرما انتخاب کنید.

10.از پارچه برای افزودن جذابیت به فضا استفاده کنید

با آمدن فصل بهار بهتر است، رویه بافت و پشمی بالش‌ها و کوسن‌ها را با پارچه‌های لطیف کتان و ظریف ابریشم جایگزین کنید. استفاده از فرش­ها و پرده‌­های فانتزی جلوه‌ای خاص به دکوراسیون اتاق خواب کودک شما می‌بخشد. توجه به این جزئیات است که یک اتاق را از زیبا به شگفت انگیز تبدیل می‌کند، و همین جزئیات کوچک چیزی است که به یک اتاق شخصیت می‌بخشد.

بهترین راهکارهای خونه تکونی و نو کردن منزل برای عید

کلام آخر: امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. چند مورد از تغییرات ذکر شده در اینجا را امتحان کنید! تا از پتانسیل پنهان دکوراسیون قدیمی خانه خود شگفت‌زده شوید. اگر فردی پر مشغله هستید بهتر است روند خانه تکانی خود را زودتر شروع کنید و کارهایتان را قدم به قدم پیش ببرید و همه‌ی کارهای خود را برای یکی و دو روز آخر سال نگذارید.