جاذبه های گردشگری

چندجاذبه گردشگری که نبایدازدست داد:

ایران سرزمینی است که برهه‌های مختلف تاریخ را از سر گذرانده و در این مسیر یادگارهای بسیاری بر آن نقش بسته ، این کشور تاریخی اتفاقات زیادی را تجربه کرده و امروز به بالندگی رسیده است.

⬅حافظیه:
اگر قرار باشد که به دیدن یک شاعر ایرانی بروید، آن شاعر می بایست حافظ باشد. عصرها افراد محلی و گردشگران در اطراف باغ و مقبره قدم می زنند و به پاس احترام چند بیتی از اشعارش را می خوانند. در اینجا حتی می توانید فال حافظ بگیرید تا از بخت و اقبال خود با خبر شوید.

⬅جاده چالوس:
آیا به شمال سفر می کنید؟ پس حتما جاده معروف چالوس را انتخاب کنید. قدم بر جاده های مارپیچ کوهستانی، تونل هایی که در دل سنگ ها کنده شده اند و چشمه های طبیعی و پیکره های آبی بگذارید که این جاده را به یکی از خوش منظره ترین جاده ایران تبدیل کرده اند.

⬅غار کتله خور:
گفته می شود که شکل این غار که کمتر از یک قرن از کشفش می گذرد مربوط به دوران ژوراسیک است. غار کتله خور در بیرون از شهر زنجان قرار دارد و به نظر می رسد که بازدیدکنندگان کمتری از غار علی صدر را به خود اختصاص می دهد. همچنین گمان می رود این دو غار به هم متصلند.

⬅جزیره هرمز:
هرمز با وجود کوچکی اش حاشیه با آرامش و طبیعتی رویایی دارد. سایه های زمین قرمز، زرد و نارنجی رنگ که به زیبایی با رنگ آبی خلیج فارس متضاد است. این جزیره، رویایی برای علاقمندان به طبیعت و زمین شناسان می باشد و همچنین خانه آهوها و دیگر گونه های حیوانیست.