خواص گردو برای کودکان

گردو حاوی منیزیم و ویتامین های گروه B است. حتی افزودن مقداری کمی گردو به رژیم غذایی کودکان می تواند بسیار مفید باشد. هرچند که خواص گردو بیشمار است ولی در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

فواید و خواص گردو برای کودکان

گردو منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین ها است. گردو برای سلامت مو و پوست مفید است همچنین باعث افزایش هوش، حافظه و قوای جسمانی کودک شما می‌شود. بهتر است قبل از اضافه کردن گردو به رژیم غذایی کودک با پزشک مشورت کنید.

 

گردو منبع غنی امگا 3
غذاهای غیر گیاهی منبع بسیار خوبی از روغنهای چرب امگا 3 و سایر چربی ها هستند. برای بچه ها و کودکان نو پا که فقط رژیم غذایی گیاهی دارند، می توان گردو را در سالادها یا دیگر غذاهای آنها اضافه کرد.

گردو به رشد مغز كمك مي كند و باعث بهبود قدرت ذهن، افزایش هوش و فعالیت‌های مغزی می‌شود. تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری نیز از خواص مهم گردو برای کودکان است.

گردو منبع انرژی است
همانطور که همه ما می دانیم، کودکان به انرژی زیادی احتیاج دارند. گردو انرژی زیادی برای بدن تأمین می کند و به همراه سایر میوه های خشک یک میان وعده بسیار خوب برای کودکان محسوب می شود.

یک میان وعده عصرانه با ترکیبی از خرما و گردو انرژی کافی برای بچه ها فراهم می کند.

گردو حاوی منیزیم و ویتامین های گروه B است
گردو منبع منیزیم و ویتامین های B است. حتی افزودن مقداری کمی گردو به رژیم غذایی کودک می تواند بسیار مفید باشد. منیزیم و ویتامین B در عملکرد صحیح سیستم قلبی و عصبی کمک می کند. کودکان با مصرف گردو احساس انرژی بیشتری می کنند.

 

خواص گردو برای کودکان,خواص گردو برای موی کودک,عوارض مصرف بیش از حد گردو در کودکانیکی از خواص گردو برای کودکان افزایش انرژی و تقویت حافظه می باشد

 

گردو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد
از دیگر خواص گردو برای کودکان که نقش حیاتی در سلامتی آن ها دارد، آنتی اکسیدان های قوی موجود در آن است. خارج کردن مواد سمی از بدن کودک و خلاص شدن از رادیکال های آزاد با مصرف گردو امکان پذیر است. گردو را می توان در لقمه های غذایی و یا به عنوان میان وعده مقوی مصرف کرد.

 

گردو برای پوست و مو مناسب است
گرد وبه سلامت پوست و موهای کودک کمک می کنند. گردو حاوی بیوتین است که برای مو بسیار مفید است. بیوتین ریشه های مو را تقویت می کند ، ریزش مو را کاهش می دهد و رشد مو را بهبود می بخشد. استفاده از روغن گردو روی سر کودکان رشد مو را بهبود می بخشد و موهای کودکان را سالم نگه می دارد. گردو پوست را نیز تغذیه می کند. خوردن گردو پوست را صاف نگه می دارد.

میزان توصیه شده مصرف گردو برای کودکان
هرچند که گردو دارای خواص زیادی می باشد ولی در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. به طورکلی میزان مجاز دانه‌های گیاهی برای همه افراد در سنین مختلف به اندازه یک مشت خود فرد در نظر گرفته می‌شود. متخصصان تغذیه برای کودکان مصرف روزانه ۳۰ گرم مغز گردو (۲ تا ۳ عدد گردو)، را توصیه می‌کنند.

لازم به ذکر است که زیاده‌روی در مصرف گردو در کودکان باعث ورم لوزه‌ها و بروز زخم‌های دهانی می‌شود. همچنین مصرف بیش از حد گردو  به دلیل داشتن کالری و چربی زیاد میتواند باعث بروز چاقی و اضافه وزن در کودک شود.