خوراکی های مفید برای کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و نگرانی های زیاد مردم در سطح دنیا نسبت به ابتلا به این بیماری رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی به عنوان راهکارهای پیشگیرانه ضرورت دارند؛ از جمله مهم ترین اقدامات پیشگیرانه این است که ابتدا بهداشت فردی رعایت شود و اولین موضوع در این زمینه شستن دست ها و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

 

با مصرف این موادغذایی می ‌توان سسیستم ایمنی بدن را تقویت کرد:

تاثیر رژیم غذایی بر افزایش ایمنی بدن در مقابل ابتلا به ویروس کرونای جدید این است که افراد در این دوره، از مصرف غذا‌های سنگین و دیرهضم مانند ماکارونی و آش ‌های غلیظ خودداری کنند.

 

مصرف غذا‌های لطیف و دارای هضم راحت مانند میوه ها و سبزیجات را ضروری خواند و استفاده از غذا‌های دارای ویتامین «ث» را به مردم توصیه می کنیم.

 

مهمترین مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از کرونا، مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل و عناب بسیار مفید است.

 

در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده؛ چراکه ضد ویروس،‌ ضد باکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است؛ ضمن اینکه می توانیم از گیاه سرخارگل به صورت مصرف یک قاشق جوشانده آن در صبح و شب استفاده کنیم.

 

باید در این چند روز هر نوع سرماخوردگی که احساس کردیم مورد توجه خاص قرار دهیم؛ در نتیجه استراحت کردن در منزل، مصرف سوپ‌ها و عدسی پرآب را توصیه می کنیم؛ زیرا باعث دفع ویروس ‌ها می شود.

 

خوراکی هایی برای پیشگیری از کرونا,پیشگیری از کرونا با این خوراکی ها

مواد غذایی برای جلوگیری از کرونا

 

در این زمان ویتامین C لازم برای بدنتان را تامین کنید. مرکبات و میوه های سرشار از ویتامین C برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا ویروس و انواع آنفولانزا عبارتند از:

 

گریپ فروت، انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، لیموترش سبز، کلمنتین، انواع فلفل قرمز، کیوی.

 

زنجبیل

زنجبیل یک ماده غذایی دیگر برای پیشگیری و درمان عفونت‌های ویروسی است. زنجبیل به کاهش التهاب کمک می‌کند، که همین امر می‌تواند به کاهش گلودرد و سایر بیماریهای التهابی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا و ابتلا به انواع مختلف ویروس کرونا کمک کند.

کلم بروکلی

اگر به دنبال راه‌های درمان و پیشگیری بیماری کرونا ویروس یا انواع آنفولانزای فصلی و جدید هستید حتما کلم بروکلی را در برنامه غذایی روزانه تان جا دهید.

 

سیر

خواص تقویت کننده سیستم ایمنی سیر از غلظت سنگین ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین ناشی می شود و این یک خبر خوب برای پیشگیری و درمان تکمیلی و جانبی بیماری کروناویروس و انواع آنفولانزا است.

 

سیر را می توانید به صورت خام و پخته در غذاها استفاده کنید.

 

خوراکی های مقوی در زمان وقوع ویروس کرونا, خوراکی هایی برای جلوگیری از کرونا ویروس

سیر بهترین خوراکی برای جلوگیری از کرونا

 

آویشن

آویشن از جوشانده های موثر برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و درمان سرفه می باشد. پس بهتر است این مدت به جای چایی از جوشانده ی آویشن استفاده کنید.

 

 

آویشن را به مدت نیم ساعت دم کنید و میل کنید مدت زمان زیاد دم کردن آن تاثیر آن را از بین می برد. اجازه ندهید بیشتر از نیم ساعت دم بکشد.

مصرف دمنوش

مصرف دمنوش های گل گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا می باشند.

 

انواع بادام

انواع آجیل و مغزها مثل انواع بادام سرشار از ویتامین E هستند و همچنین چربی‌های سالم دارند. ویتامین E بیشتر به تقویت یک سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که نیاز به چربی دارد تا به درستی جذب شود. ویتامین E هم می‌تواند از ابتلا به انواع ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند به همین دلیل در رده‌ی دوم بعد از ویتامین‌ C قرار می گیرد.

 

شیره بادام

شیره بادام باعث تقویت سیستم ایمنی افراد می شود. به این صورت که مغز بادام را از شب قبل در آب جوش خیس کنید و صبح پوست آن را بگیرید و با آبجوش و بگذارید مخلوط شود به صورتی که شبیه شیر شود و بعد از اینکه آبجوش خنک شد مقداری عسل به آن اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید.

 

زردچوبه

در روزهای شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی و حالا که بحث علائم کرونا ویروس داغ است در آشپزی برای مصرف زردچوبه حسابی دست و دلباز باشید. زردچوبه علاوه بر این‌که در درمان عفونت های ویروسی موثر است،

 

عسل

عسل یکی از مواد مغذی برای بدن است در این مدت شیوع بیماری کرونا سعی کنید هر روز یک لیوان آب عسل و لیموترش میل کنید. تا سیستم ایمنی بدنتان بالا برود.

 

جلوگیری از کرونا با خوراکی,بهترین خوراکی برای پیشگیری از کرونا

با خوردن عسل سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

 

جوانه ها

این روزها بیشتر استفاده و از جوانه های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند.

 

ارده و شیره انگور

این مواد غذایی طبعی گرم دارند حتما آن را استفاده کنید مخصوصا افرادی که کم خون هستند زیرا کم خونی باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شود. و این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

 

اگر ارده دوست ندارید حتما از شیره انگور استفاده کنید. به صورت شربت شیره یا به تنهایی مصرف کنید.