دارو های گیاهی برای از بین بردن عفونت ریه و کرونا

کرونا چیست؟

کرونا نام یک گروه یا خانواده از ویروس‌ها است که عامل ایجاد انواع مختلفی از بیماری‌ها در پستانداران و پرندگان هستند. در انسان و پرندگان این ویروس‌ها عموما باعث عفونت در دستگاه تنفسی می‌شوند. بیماری کووید-۱۹ توسط یکی از ویروس‌های خانواده کرونا به نام SARS-CoV-۲ ایجاد شده است. انواع دیگر ویروس‌های خانوداه کرونا عامل ایجاد بیماری سارس، مرس و سرماخوردگی هستند. ویروس‌های خانوداده کرونا از نظر میزان خطر طیف گسترده‌ایی دارند. برخی مانند مرس منجربه فوت بیش از ۳۰% از افراد مبتلا شده و برخی مانند سرماخوردگی تقریبا خطر فوتی به همراه ندارد. تقریبا تمام ویروس‌های خانواده کرونا علائم مشابه سرماخوردگی مانند سرفه، تب، عفونت مجاری تنفسی، درد و تورم گلو، از بین رفتن حس بویایی و چشایی، اسهال، تهوع، سردرد و آبریزش و گرفتگی بینی و خستگی به همراه دارند اما با شدت‌های متفاوت.

کرونا
کرونا

درمان کرونا ویروس با طب سنتی

از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹ ادعاهای متعددی مبنی بر استفاده و اثرگذاری انواع داروهای سنتی یا گیاهان دارویی توسط برخی از متخصصین طب سنتی در سراسر دنیا مطرح شده است. این ادعاها بیشتر با تکیه بر درمان‌های رایج در طب سنتی ایرانی، هندی و چینی مطرح شده بود که البته طی سال اخیر یعنی سال ۲۰۲۱ عمده مقالات مرتبط به کاربرد طب سنتی در درمان کرونا متعلق به طب سنتی چینی و تا حدودی هندی است.

تأثیر آویشن بر کرونا

مصرف آویشن می‌تواند عامل بازدارنده در برابر گسترش عفونت کرونا بویژه در ریه‌ها باشد، آزمایش‌هایی که توسط محققین طب سنتی انجام شده مبین آن است که تصاویر یک دست عفونت در ریه‌ها که در تصویربرداری سی‌تی‌اس‌کن از بیماران ریوی به دست آمده، به صورت کاملاً سفید مشاهده می‌شود، اما با مصرف مرتب جوشانده آویشن توسط این مبتلایان این سطح سفید عفونی در ریه به حالت قطعه قطعه دیده می‌شود.

محققان طب سنتی معتقدند که مصرف مرتب جوشانده آویشن در بیماران کرونایی عامل قطع ارتباط ویروس‌ها با یکدیگر است و علت اینکه تصاویر عفونت در اسکن قطعه قطعه می‌شود تأثیری است که آویشن و ترکیبات داخل آن بر روی ویروس کرونا می‌گذارند.

تأثیر مریم گلی بر کرونا

جوشانده‌های دیگری هم هستند که بر ویروس کرونا و عفونت‌هایی که این ویروس در بدن ایجاد می‌کنند تأثیر دارند. به طور مثال، جوشانده گیاه «مریم گلی» می‌تواند در مقابله با کرونا مفید باشد.

سابقا هم از عناصر گیاه مریم گلی در درمان بیماری‌های عفونی استفاده می‌شده است. به طور مثال؛ مصرف جوشانده این گیاه به بیماران اچ‌آی‌وی توصیه می‌شود، همچنین از ترکیباتی که در این گیاه وجود دارد در تهیه داروهای ایدز استفاده می‌شده است.

بنابراین؛ مصرف جوشانده گیاه «مریک گلی» یا همان گیاه salvia برای افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند مفید می‌باشد و در برابر ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا فوق‌العاده مؤثر است.

زنجبیل و ویروس کرونا

در پایان از زنجبیل به عنوان گیاهی که نابود کننده ویروس کروناست صحبت می‌شود. مصرف این گیاه بسیار توصیه می‌شود زیرا ترکیباتی در جوشانده این گیاه وجود دارد که سبب افزایش دما و کاهش سودا در بدن می‌شود. جفت این موارد شرایط زیستی در بدن را برای ویروس کرونا سخت می‌کند.

بنابه گزارش آنا، دمنوش‌های دیگری مانند دم‌نوش گیاه زلفا تأثیر بسزایی در ناراحتی‌های ریه و عفونت‌هایی دارد که در این منطقه وجود دارند.