راهنمای انتخاب خرید گوشواره طلا

گوشواره ها از لحاظ طرح و مدل، انواع مختلفی دارند که می توان به مواردی اشاره کرد: گوشواره های نگینی میخی، آویزی اشکی شکل، نگینی آویزی، آویزی چلچراغی، آویزی بلند ساده، حلقه ای، آویزی مثلثی شکل و … . گوشواره ها در جنس های مختلفی از جمله گوشواره طلا، گوشواره نقره، گوشواره استیل و … ساخته می شوند و ممکن است در رده گوشواره زنانه، گوشواره دخترانه، گوشواره مردانه، گوشواره پسرانه و گوشواره بچگانه قرار گیرند.

راهنمای خرید گوشواره طلا

وقتی می خواهید برای خودتان و یا دیگران گوشواره بخرید، بعد از اینکه بودجه ای را که در نظر گرفتید، بررسی کردید، مدل گوشواره دلخواهتان را انتخاب کنید.

اگر شما می توانید چند گوشواره را درگوشتان بیاندازید، می توانید انواع مدل های گوشواره میخی طلا، حلقه ای، آویز و بخیه ای را هم زمان با هم استفاده کنید.

راهنمای استفاده از گوشواره ها

استفاده از گوشواره های براق و برجسته جلوه بسیار زیبایی دارد و می توان گفت که اولین چیزهایی هستند که مورد توجه دیگران قرار می گیرند.

گوشواره هایی که استفاده می کنید باید با شکل صورت شما کاملا هماهنگ باشند. و با شکل صورت و ویژگی های چهره شما متناسب باشد و همین طور باید به رنگ، فرم و طول آن توجه کنید.

زمانی که می خواهید از گوشواره های سنگدار استفاده کنید باید موهایتان رنگ براق داشته و زیاد بلند نباشد.

هدف ما از این متن ایجاد تعادل و توازن در نحوه استفاده از انواع گوشواره متناسب با لباس هایتان می باشد.

اگر موهایتان مجعد و یا فر است و می خواهید از گوشواره های بزرگ استفاده کنید.

بهترین راه برای دیده شدن گوشواره هایتان این است که موهایتان را پشت گوش هایتان قرار بدهید.

و همین طور باید به آرایش صورتتان توجه کنید که هماهنگ با رنگ گوشواره هایتان باشد.

خرید گوشواره بر اساس نوع و استایل مو

گوشواره ها علاوه بر اینکه نقشی مکمل در ظاهر و استایل فرد دارند بلکه توجه دیگران را به سوی صورت و موهای وی می کشانند.

انتخاب گوشواره,راهنمای انتخاب گوشواره

گوشواره توجه دیگران را به سوی صورت و موهای وی می کشانند

در هنگام خرید گوشواره اندازه موهای خود را در نظر داشته باشید

طول موهای شما مشخص می کند که چه نوع گوشواره ای برای شما مناسب است. توجه داشته باشید که دایره انتخاب برای افرادی که موهای کوتاه دارند متنوع تر و هیجان انگیزتر خواهد بود.

گوشواره برای موهای بلند

موهای بلندی که به صورت آبشار بر روی گوش ها می افتد براحتی می تواند گوشواره های گل گوش و توپی شکل را مخفی سازد. برای موهای بلند انتخاب گوشواره های بزرگتر و بلندتر شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. شکل های کشیده مانند بیضی و مستطیل هماهنگی بیشتری با موهای بلند دارند.

گوشواره و موهای کوتاه

موهای کوتاهی که به واسطه آن لاله گوش و گردن آشکار است بیشترین بهره را از گوشواره می برد و فرد را قادر می سازد تا هر نوع گوشواره با هر سایزی را برای خود انتخاب کند.

درخشش الماس دکمه ای، یاقوت و سنگ های تراش خورده بر گوش های شما قابل تحسین خواهد بود. همچنین استفاده از گوشواره های خوشه ای نیز بدون نگرانی از بابت نداشتن موهای بلند، می تواند در کنار گردن شما ظاهر زیبا و کاملی ایجاد کند.

آیا گوشواره های حلقه ای مناسب اند

انتخاب حلقه های بزرگ طلایی یا نقره ای در برابر آرایش موها و شکل صورت می تواند چالش برانگیز باشد. گوشواره های حلقه ای به ظاهر شما وزن و صورت شما را گردتر نشان خواهد داد. اگر صورتی کشیده و موهای بلند دارید، گوشواره های حلقه ای می توانند آن را متوازن و مناسب جلوه دهند.

انتخاب و خرید گوشواره مناسب

اگر صورت شما گرد است استفاده از گوشواره های حلقه ای صرف نظر از نوع موهای شما، آن را گردتر جلوه خواهد داد.

به رنگ موهای خود دقت کنید

تمام موارد و ریزه کاری هایی که در مورد انتخاب رنگ لباس، کفش، آویز، کیف دستی و همچنین رنگ موهای خود باید به آن دقت کنید برای انتخاب رنگ گوشواره هم قابل تعمیم خواهد بود.

توجه داشته باشید که گوشواره در موهای کوتاه در کنار مو قرار می گیرد و موهای بلند نقش پس زمینه برای گوشواره ایفا می کنند.

گوشواره های طلایی و نقره ای براق همانند گوشواره ای الماس تراش خورده برای هر نوع رنگ مویی مناسب است.

با تمام این توضیحات، هنگامی که به یک فروشگاه برای خرید گوشواره مراجعه می کنید قبل از مواجهه با طیف وسیعی از انواع مختلف گوشواره با رنگ های گوناگون، چند دقیقه ای به ارزیابی نوع و رنگ موهای خود بپردازید و با در نظر گرفتن نوع و رنگ لباس خود برای انتخاب گوشواره مناسب اقدام نمایید.

گوشواره جزء زیورآلات تأثیرگذار است و نشانگر سبک، خلاقیت و حس زنانگی شخص استفاده کننده می باشد. آنها ظاهری ملیح به خانم ها می بخشند و موجب متمایز شدن آنها می شوند. خانم هایی که همواره لباس های رسمی به تن می کنند یا محتاطانه لباس می پوشند به طور معمول از گوشواره به منظور آراستن خود استفاده می کنند.

انتخاب گوشواره ای متناسب با فرم صورت هر شخص:

فرم صورت یک فاکتور مهم برای انتخاب تمام اکسسوری هایی است که بالاتر از خط گردن قرار می گیرند. گوشواره ها می تواند ویژگی هایی که زنان دوست دارند نمایان شود را تشدید می کند.

آشنایی با انواع گوشواره, راهنمای خرید گوشواره طلا

فرم صورت یک فاکتور مهم برای انتخاب گوشواره می باشد

انتخاب گوشواره های مناسب صورت گرد (دایره)

گوشواره های با اشکال نازک، بلند و میخی باعث می شوند نقاط مشکل دار این نوع صورت بیشتر نمایان شود. در صورت های گرد باید از گوشواره هایی با انحنا و قوس های ملایم استفاده شود.

همچنین‌ گوشواره های بزرگ نیز برای صورت های گرد مناسب اند.

انتخاب گوشواره مناسب صورت قلبی

گوشواره های حلقه ای گرد در صورت های قلبی موثر و مناسب به نظر می رسند. همینطور گوشواره های مثلثی یا اشک مانند نیز موجب برقراری توازن در صورت های قلبی شکل می شود.

از نمونه مدل های گوشواره مناسب برای صورت های قلبی می توان به گوشواره های بادبزنی شکل، آویزی اشکی شکل، حلقه ای و آویزی مثلثی شکل اشاره کرد.

گوشواره های مناسب صورت های مربع شکل

از گوشواره ای استفاده کنید که طول صورت شما را افزایش داده و در ضمن خطوط فکتان را ملایم تر نمایان می سازد بر عرض صورتتان اضافه نکند. شما می توانید از گوشواره بلند، مخصوصا گوشواره هایی که بسیار بلند هستند و تا زیر چانه ادامه دارند استفاده نمایید. توجه داشته باشید که از گوشواره های حجیم، عریض و حلقه ای که بر عرض و زوایای صورت شما تاکید می کنند دوری کنید. برخی از مدل هایی که می تواند برای شما مناسب باشد عبارتند از: گوشواره های نگینی آویزی بلند، بیضی شکل و آویزی بسیار بلند (تا زیر چانه).

از گوشواره‌های مربعی اجتناب شود.

گوشواره ‌های حلقه ای کوچک و گوشواره های اشک مانند کوتاه، انتخاب مناسبی برای این شکل صورت است.

گوشواره مناسب صورت لوزی شکل

اگر فردی هستید که صورت لوزی شکل دارید تقریبا می توانید هر نوع گوشواره ای را بیاندازید و لذت ببرید. البته بهترین انتخاب برای شما هر طرحی است که شبیه به قالب صورتتان باشد. برخی از مدل های گوشواره که برای شما توصیه می شود: گوشواره های آویزی بلند ساده، نگینی آویزی، آویزی مثلثی شکل، نگینی میخی، حلقه ای، آویزی اشکی شکل و آویزی چلچراغی می باشند. نکته قابل توجه این است که گوشواره های بسیار بلند که طول صورت را بیش از حد زیاد نشان می دهند برای شما مناسب نیستند.

گوشواره های مناسب صورت های بیضی

بیضی بهترین شکل صورت بوده و تقریبا هر گوشواره‌ای برای صورت های بیضی مناسب است. نکته قابل توجه این است که اگر بینی بلندی دارید پیشنهاد می شود که از گوشواره های بسیار بلند آویزی استفاده نکنید. نمونه گوشواره های مناسب برای شما عبارت اند از: گوشواره های حلقه ای، آویزی مثلثی شکل، نگینی آویزی، آویزی اشکی شکل، آویزی بلند ساده، آویزی چلچراغی، نگینی میخی.

گوشواره های مناسب صورت های مثلث

گوشواره‌های زاویه‌دار باعث می‌شود تاکید روی زاویه‌های این نوع صورت بیشتر گردد. در نتیجه صورت فرد خشن تر به نظر برسد.

گوشواره های گرد، ظاهر ملایم و زنانه تری در این نوع چهره ایجاد می کنند.

گوشواره مناسب صورت کشیده

افرادی که صورت کشیده ای دارند باید از گوشواره ای استفاده کنند که اندازه ی طولی صورتشان را کمتر نمایان ساخته و بر عرض صورت بیافزاید. پس نباید از گوشواره های بلند که باعث کشیده تر نمایان شدن صورت می شوند استفاده نمایند. بهترین انتخاب برای شما گوشواره های دکمه ای بزرگ هستند که به عرض صورتتان بیافزایند. از جمله مدل های گوشواره مناسب شما عبارت اند از: گوشواره های دکمه ای بزرگ، حلقه ای بزرگ، آویزی چلچراغی عریض، مربعی شکل، نگینی آویزی کوتاه و بزرگ.

استفاده از طرح های کلاسیک:

جواهرات ساده و کلاسیک هم برای محیط کار و هم برای موارد خاص استفاده می شوند. این جواهرات اغلب قیمت های مناسبی دارند و و مورد علاقه زنانی‌ می باشند که نیاز به گوشواره‌های متنوعی در استایل شخصی خود دارند. گوشواره های حلقه ای گرد و کوچک طلا یا نقره جز قطعات کلاسیک محبوبی هستند که هم برای استفاده در محل کار و هم خارج از محل کار استفاده می‌شوند.

گوشواره های اشک مانند نیز دارای شکل ساده ای هستند که می توانند هم به شکل آویز کوتاه و هم به صورت میخی استفاده گردند. خرید گوشواره‌‌ مناسب با در نظر گرفتن این موضوع تسهیل می‌یابد.

آشنایی با انواع گوشواره

گوشواره های میخی

گوشواره های میخی یا متداول ترین نوع گوشواره که بسیار کوچک و کاربردی آسان دارند. گوشواره میخی با الماس یا مروارید از انواع گوشواره های کلاسیک می باشند که با تمام لباس ها از لباس اسپرت تا لباس شب هماهنگی دارند.

مدل های مختلف گوشواره,انواع مختلف گوشواره

گوشواره های میخی متداول ترین نوع گوشواره هستند که بسیار کوچک و کاربردی آسان دارند

گوشواره های آویزی

گوشواره های آویزی بسیار رسمی و برازنده هستند و بیشترین تنوع را در میان گوشواره ها دارند. بعضی از گوشواره های آویزی از جنس نقره به شکل اشک یا از جنس دیگر فلزات و سنگ های گران قیمت هستند.

البته در بعضی از جواهرفروشی ها گوشواره های زیبا به جنس کریستال وجود دارد که قیمت زیادی هم ندارند و می توانید با هزینه ای اندک، گوشواره ای زیبا بخرید. اگر می خواهید گوشواره ای با سنگ های جواهر بخرید، باید به شفافیت و تراش سنگ ها دقت زیادی داشته باشید. البته باید از جنس اصلی فلز چون طلا، نقره و پلاتین نیز مطمئن شوید.

انتخاب و خرید گوشواره, آشنایی با انواع گوشواره

گوشواره های آویزی بیشترین تنوع را در میان گوشواره ها دارند

گوشواره های کلیپسی

گوشواره هایی که گیره ی آن ها داخل سوراخ گوش قرار می گیرد این گوشواره از محبوبیت بالایی برخوردار است. گوشواره کلیپسی، با استفاده از یک گیره ی دو قسمتی به نرمه ی گوش وصل می شوند.

راهنمای انتخاب گوشواره,نکاتی برای خرید گوشواره

گوشواره های کلیپسی از محبوبیت بالایی برخوردار است

گوشواره های حلقه ای

گوشواره های حلقه ای می تواند خیلی بزرگ و چشم گیر یا خیلی کوچک و معمولی باشد. گوشواره از جمله زیورآلات تاثیرگذار زنانه است که نشان دهنده سبک، خلاقیت و حس زنانگی فرد می باشد. گوشواره ها ظاهری زیبا و ملیح به خانم ها می دهند و باعث متمایز شدن آنها می شوند. خانم هایی که با احتیاط لباس می پوشند و ظاهری رسمی دارند از گوشواره به عنوان زیورآلات برای آراستن خود استفاده می کنند.

مهارت های خرید گوشواره, آشنایی با انواع گوشواره

گوشواره های حلقه ای می تواند خیلی بزرگ و چشم گیر یا خیلی کوچک و معمولی باشد

گوشواره های لوستری

گوشواره های لوستری از دو قسمت تشکیل می شوند. قسمت بالایی، مثل گوشواره ی میخی است و روی نرمه ی گوش قرار می گیرد. قسمت پایینی آن، شبیه لوستر است و از نرمه ی گوش آویزان می شود.

راهنمای خرید گوشواره طلا,مدل های مختلف گوشواره

قسمت پایینی گوشواره های لوستری، شبیه لوستر است

نکاتی در مورد نگهداری صحیح گوشواره ها

1. از گوشواره های خیلی سنگین و بزرگ تا حد امکان استفاده نکنید.

چون که  این گوشواره ها سوراخ گوش را گشاد کرده و حتی پاره می کنند.

2. گوشواره های میخی خود را در موقع خوابیدن در بیاورید.

3. سعی کنید از گوشواره طلا زرد، سفید و استیل و بدون نیکل استفاده کنید.

4. در موقع ورزش کردن گوشواره خود را دربیاورید.

5. مراقب اشیائی که امکان دارد به گوشواره هایتان گیر کنند باشید.

6. در استفاده از روسری ها، کلاه ها و دیگر اشیائی که امکان دارد به گوشواره هایتان گیر کنند، دقت کنید.