طرز تهیه اسموتی خوشمزه

اسموتی یا همان نرم نوش که یک نوشیدنی ترکیب شده و بعضی وقت ها شیرین شده است، با استفاده از میوه ها و سبزیجات، آب یخ و مواد شیرین کننده درست می شود. به طور کلی اسموتی یک نوشیدنی سفت بوده و اصلا به شکل آب میوه و یا شربت  شل وآبکی نیست. نوشیدنی اسموتی خیلی بیشتر از آب میوه تنوع و انواع مختلفی دارد، به همین علت خیالتان راحت است که برای درست کردن این نوشیدنی خیلی خوشمزه، راه های گوناگونی پیش رو دارید و می توانید هر تغییر و تحولاتی که دوست دارید، انجام دهید.

اسموتی علاوه براین که  یک نوشیدنی خوشمزه ای است، می تواند مقوی هم باشد. یک سری از افراد حتی اسموتی را به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده می کنند. از آن جایی که برای درست کردن اسموتی هم تنوع زیاد بوده و هم دستان باز است، می توانید بهترین وعده غذایی کم کالری، مقوی و خوشمزه  را داشته باشید. همچنین اسموتی به خاطر فیبرهایی که دارد، باعث پاک سازی رودها و سموم بدن می شود. در ادامه مبحث، تهیه یک سری از اسموتی ها را برای شما آموزش می دهیم که بسیار خوشمزه و جذاب هستند.

  1. اسموتی گشنیز و آناناس

این نوع سبزی خودش به تنهایی، یک سم زدای قوی محسوب می شود. آناناس هم آنزیم هایی دارد که سیستم گوارشی را تنظیم می کند. استفاده این دو کنار هم موجب می شود پوست شما بعد از خوردن این اسموتی، شاداب شود.

یرای درست کردن این نوع اسموتی به موادی چون آناناس یخ زده، پرتقال تازه، گشنیز، سبزیجاتی مانند کاهو و اسفناج و در اخر آب نارگیل نیاز داریم. توجه داشته باشید گشنیز با ساقه استفاده شود. همه این مواد را داخل مخلوط کن می ریزید و وقتی با هم ترکیب شدند، نوشیدنی خوشمزه شما آماده خوردن است.

ساخت انواع نوشیدنی اسموتی

  1. اسموتی موز و شیر

شیر از نوشیدنی هایی است که بسیار راحت هضم می شود و برای کودکان خیلی مقوی است. اگر دقت داشته باشید کودکان از زیر شیر خوردن، در می روند. این نوع اسموتی می تواند ترکیب خوشمزه ای با شیر باشد که کمک می کند کودکان شما به خوردن شیر تشویق شوند.

موادی که برای درست کردن این اسموتی خوشمزه به کار می رود، عیارتند از: دو عدد موز، ماست (شیرین باشد)، دوتا لیوان شیر (بدون چربی)، وانیل (یک قاشق مربا خوری)، عسل (مهترین ماده این اسموتی و البته خیلی مقوی، چهار قاشق) و یخ خورد شده به اندازه یک لیوان.

به این نکته توجه داشته باشید برای تهیه این اسموتی، حتما از شیر کم چرب استفاده کنید تا غلظت پیش از اندازه به خود نگیرد.

طرز آماده کردن این نوشیدنی مقوی، این است که ابتدا موزها را حلقه حلقه می کنید و به همراه بقیه مواد داخل مخلوط کن می ریزید و میکس می نمایید. اکنون یک مایع یک دست درست می شود. نوشیدنی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان کنید.

چند نکته ظریف برای درست کردن اسموتی موز

  • سعی کنید شیرو ماست را همزمان با هم ترکیب کنید تا اندکی رقیق شود. این امر به خاطر این است که بوی بد شیر به کودک نخورد و برای خوردن این اسموتی تشویق شود.
  • از لیوان های زیبا و جذاب استفاده کنید تا کودکان شما به نوشیدن آن راغب بشوند. بهتر است این نوشیدنی خوشمزه را داخل لیوان های بلند بریزید تا به خاطر ظاهرش به چشم کودکان بیاید.
  • این اسموتی در وعده های عصر خورده می شود و برای صبح که ناشتا هستید، اصلا مناسب نیست.
  1. اسموتی مخلوط ماست و توت فرهنگی

نوشیدن این نوع اسموتی در فصل زمستان لذت بخش است به دلیل این که نوشیدنی گرمی است. طرز درست کردن این اسموتی این است که اول از همه ۱۵عدد توت فرهنگی که دارید را خرد می کنید و همچنین یک موز را هم برش می دهید.

پوست انبه را به آهستگی از آن جدا و گوشت آن را خرد می کنید و همه آن ها را داخل مخلوط کن می ریزد و مخلوط می کنید. عسل را به اندازه پنچ قاشق غذا خوری و آبلیمو را به تعداد دو قاشق غذا خوری به همراه ماست کم چرب، اضافه و مخلوط نمایید. رنگ این اسموتی فوق العاده جذاب است و به قول معروف با دیدن این اسموتی دهنتان آب میوفتد. اسموتی غلیظ شده و خوشمزه را داخل لیوان بلند بریزید و نوش جان کنید.

  1. اسموتی سبز

نوع دیگر نوشیدنی های خوشمزه، اسموتی سبز نام  گرفته است. علاوه بر مقوی بودن، سم زاده قوی هم هست. توصیه می کنیم حتما از این اسموتی برای رفع سموم و پاک سازی بدنتان استفاده کنید و همچنین نوشیدن این اسموتی در فصل سرما فوق العاده مفید است.

برای تهیه این نوع نوشیدنی، اول از همه به مقدار یک فنجان، اسفناج را خرد کنید و همچنین برگ چغندر (یک عدد کوچک) و کلم پیچ (چند برگ) را تیکه تیکه کنید. یک عدد لیمو و زنجیل به هر مقداری که دوست دارید را در مخلوط کن باهم میکس نمایید. بعد از درست شدن این اسموتی خوشمزه، می توانید برای بهتر شدن مزه آن کمی تخمه کتان اضافه کنید. در حال حاضر یک اسموتی خوشمزه دارید. این نوشیدنی لذت بخش را میل بفرمایید.

  1. اسموتی نارنگی و توت فرنگی

این نوع اسموتی دارای ویتامین سی فراوانی است به همین دلیل در فصل سرما با خورن این نوشیدنی مقوی، سرما خوردگی سمت شما نمی آید و سیستم ایمنی بدن شما را مقاوم می کند. همچنین سیستم گوارشی شما را هم در برابر میکروب ها حفاظت می کند.

طرز تهیه این اسموتی مفید این گونه است بعد از شستن نارنگی آن را پوست بگیرید. توت فرنگی ها را خرد کنید.  شیر طعم دار مانند، شیر موز، توت فرنگی  که دو لیوان است را با عسل با مخلوط کن میکس نمایید. آخر از همه بستنی را اضافه کنید و یک دور دیگر باهام مخلوط کنید.

اسموتی نارنگی و توت فرنگی

  1. اسموتی دتوکس

این اسموتی ۶۰ درصد میوه و ۴۰ درصد سبزیجات است. شما می توانید بنا به سلیقه خودتان سبزیجات و میوه هایی که علاقه دارید را میکس کنید. توصیه می کنیم با تغییر کردن هر فصل میوه و سبزیجات هم تغییر کند.

برای درست کردن اسموتی دتوکس برای لاغری می توانید از میکس کردن خیار، پرتقال، لیمو ترش، زنجبیل، آب ویخ استفاده کنید.

از فواید این اسموتی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پیشگیری از سرطان
  • کاهش وزن
  • جلوگیری از چروک شدن پوست
  • چربی سوزی
  • بهبود گوارش
  • اسموتی کیوی

این اسموتی یکی از تاثیر گذارترین اسموتی ها برای لاغری به حساب می آید. کیوی ویتامین سی و چربی سوزی بسیار بالایی دارد. طزر تهیه این اسموتی خوشمزه این گونه است که باید ابتدا برگ کاهو و اسفناج را به خوبی بشورید و پس از پوست کیوی را بکنید. کاهو، اسفناج، کیوی و عسل که از بهترین ماده های مقوی محسبوب می شود را با هم ترکیب کنید. این نوشیدنی خوشمزه آماده خوردن است.

  • اسموتی شکلاتی

این اسموتی غلظت بسیار مناسبی دارد. می توانید با سلیقه  و طعم مزاج خود برای رقیق کردن این اسموتی از مقدار شیر بیشتری استفاده کنید. اگر تمایل به غلیظ بودن بیشتر این نوشیدنی دارید، میزان موز آن را زیاد کنید. برای درست کردن این نوشیدنی از کره بادام زمینی بهره مند شوید. حتی شما می توانید این نوع نوشیدنی فوق العاده خوشمزه را جایگزین خامه شکلاتی در وعده صبحانه بکنید.

برای تهیه کردن این نوع اسموتی، موزها را به مدت دو ساعت داخل فریز بگذارید تا به طور کامل یخ بزند. موز یخ زده، دو تیکه یخ، پودر کاکائو، جو پر شده و شیر را داخل مخلوط کن بریزید و به مدت پنچ دقیقه هم بزنید. برای شیرین تر شدن این اسموتی می توانید به دلخواه دو قاشق عسل یا یک قاشق غذا خوری شکر بریزید.

این نوع اسموتی در بین افراد طرفداران زیادی دارید. اگر شما این نوع اسموتی را دوست دارید می توانیم بگوییم شما خیلی خوش سلیقه هستید.

  • اسموتی نارگیل و گلابی

این نوع اسموتی باید با شیر شاهدانه تهیه شود که بهترین جایگزین برای شیرهای پاستوریزه است. این نوع  اسموتی خوشمزه مواد مغذی را به پوست می رسانند.

درست کردن این اسموتی بسیار راحت است اول از همه نصف پیمانه شیر شاهدانه و آب، یک گلابی، یک کلم و دو قاشق غذا خوری پودر شاهدانه و چهار یا پنچ تکه یخ را با هم ترکیب کنید. همه این مواد را داخل مخلوط کن می ریزید و میکس می کنید. بعد از این که کاملا ترکیب شدند، داخل لیوان بریزید و با لذت نوش جان کنید.

  • اسموتی چای سبز

این اسموتی دارای موادی است که برای زیبایی پوست بسیار مفید است. این اسموتی خوشمزه حاوی چای سبز و و ماده مغذی به نام عسل است. که هر دو این ها باعث از بین رفتن باکتری های بدن می شود. اگر دنبال نوشیدنی هستید که پیری چهره شما را از بین ببرد، توصیه می کنیم این اسموتی خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن این اسموتی این گونه است که یک پیمانه چای سبز دم شده، یک پیمانه ماست لیمویی، نصف پیمانه نعناع خرد شده و شیش قالب یخ، یک قاشق چای خوری عسل، آب و پوست  لیمو سبز تازه را باهم ترکیب و این اسموتی خوشمزه و مغذی را سرو کنید.

نکاتی برای تهیه اسموتی

در این بخش نکاتی که باید برای تهیه اسموتی مد نظر قرار دهید را یک به یک برایتان شرح می دهیم:

  • آیا دقت کردید که در درست کردن اسموتی ها، هرگز از شکر استفاده نشد؟ این امر به این دلیل است که شکر سیستم ایمنی بدن را از بین می برد.
  • می توانید جایگزین شکر، از شیرینی عسل استفاده کنید که نوشیدنی شما را بسیار طبیعی و دل چسب تر خواهد کرد.
  • استفاده از سبزیجات در اسموتی ها به علت داشتن ویتامین سی زیاد می تواند محافظ بدن شما باشد.
  • به طور کلی اسموتی ها در فصل های زمستان و پاییز بسیار سودمند هستند.