طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه

میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه و در عین حال پر طرفدار شمال کشورمان است. این غذا بیشتر در گیلان و مازندران پخت می شود اما در سراسر کشور هم تهیه می شود. میرزا قاسمی را هم می توان به عنوان وعده غذایی مصرف کرد و هم به عنوان پیش غذا می توان سرو کرد.


مواد لازم برای درست کردن میرزا قاسمی

مواد مورد نیاز میزان لازم
بادمجان  پنج عدد متوسط
گوجه فرنگی ۲ عدد تازه
سیر یک بوته
تخم مرغ ۳ عدد متوسط
روغن و فلفل و نمک به مقدار دلخواه

مراحل تهیه میرزا قاسمی

در ابتدای پخت این غذای خوشمزه، بادمجان ها را کباب کنید. چنانچه در آپارتمان زندگی می کنید، می توانید بادمجان ها را در فر و یا روی اجاق گاز کباب کنید؛ در غیر اینصورت آنها را روی آتش کباب کنید. وقتی بادمجانهای کبابی آماده شدند، پوست آنها را کنده و سر آنها را هم جدا کنید؛ و بعد بادمجان ها را ساطوری کنید.

در مرحله بعد، سراغ گوجه ها بروید. گوجه فرنگی ها را شسته و در آب جوش بیاندازید و پوست آنها را بگیرید و بعد خرد کنید.

در گام بعد از درست کردن میرزا قاسمی با بادمجان کبابی، سیر را پوست کنده و بکوبید و در روغن داغ که از قبل در ظرف مناسب و روی حرارت گذاشته اید، بریزید تا سیر ها سرخ شوند. بعد بادمجان های ساطوری شده و گوجه های آماده شده را به سیر اضافه کرده و سرخ کنید؛ کار سرخ کردن را تا زمانی که آب آن کشیده شود ادامه دهید. وقتی که غذا کمی روغن به روغن افتاد، می توانید حرارت را کم کند.

سپس به مقدار دلخواه نمک و فلفل به آن اضافه کنید و مایه آماده شده را به یک طرف ظرف یا تابه بکشید و در طرف دیگر خالی تابه تخم مرغ ها را بشکنید و همه مواد داخل ظرف را مخلوط کنیدو آنقدر هم بزنید تا بسته شده و بادمجان و گوجه سرخ شوند.

در این مرحله دیگر غذای شما حاضر است و می توانید در ظرف مورد نظر کشیده و با گوجه یا سبزی آن را تزیین کرده و سرو کنید.


نکات پیشنهادی برای خوشمزه تر شدن میرزا قاسمی

  • اگر شرایط آتش درست کردن را ندارید، می‌توانید بادمجان را در فر یا روی اجاق گاز نیز کباب کنید، اما حتی اگر روی آتش نمی توانید بادمجانها را کباب کنید، پیشنهاد می کنیم که از شعله اجاق گاز برای این کار کمک بگیرید چون طعم نزدیک به بادمجان کباب شده روی آتش را دارد.
  • چنانچهتمایل داشته باشید، می‌توانید تخم مرغ‌ها را به صورت جدا نیمرو کرده و بعد از آنکه میرزا قاسمی را در ظرف سرو کشیدید، نیمرو‌ها را روی آن چیده و میل کنید. این روش هم بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.
  • در صورت تمایل می توانید به جای کبابی کردن بادمجان، آنها را سرخ کرده و با گوشتکوب له کنید و باقی مراحل را مانند آنچه گفته شده است ادامه دهید. این روش یعنی میرزا قاسمی با بادمجان سرخ شده برای کسانی که مشکل چربی خون و سایر مشکلات در حوزه قلب و عروق دارند، مناسب نیست. در صورتی که در حوزه سلامت بدن تان مشکلی وجود ندارد، پیشنهاد می کنیم تا این روش از درست کردن میرزا قاسمی را هم امتحان کنید.

طرز تهیه ماکارانی