فواید مصرف اوتمیل برای سلامت بدن

اوتمیل چیست؟

اوتمیل غذایی است که اغلب برای وعده صبحانه مصرف می‌شود. این غذا با ترکیب جوپرک، شیر، دارچین، عسل و چند مغزی تهیه می‌شود و به دلیل کربوهیدرات و کالری بالا به افزایش وزن در افراد لاغر کمک زیادی می‌کند. حتما می‌دانید که جودوسر حاوی کربوهیدرات زیادی است و به دلیل داشتن فیبر بالا به رفع سوءهاضمه هم کمک زیادی می‌کند.

بنابراین اوتمیل که با کمک جودوسر تهیه می‌شود، همین ویژگی‌ها را دارد. این غذای لذیذ و سبک براحتی درست می‌شود. در واقع زمان زیادی نیاز ندارد. در عوض می‌توانید یک غذای ساده و مقوی برای خود درست کنید.

اوتمیل چیست؟ اغلب غذای اوتمیل برای چاقی مصرف می‌شود.

کالری اوتمیل چقدر است؟

مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده این معجون ساده برای چاقی جودوسر است. کربوهیدرات هم مهم‌ترین ماده‌ای است که در این غذا یافت می‌شود. در عین حال ۱۳ درصد از این وعده غذایی را پروتئین، ۷.۵ درصد چربی و ۴ درصد فیبر تشکیل می‌دهد. یک وعده غذایی اوتمیل حاوی ۱۵۳ واحد کالری است. اما خبر خوب اینکه به غیر از کربوهیدرات، این غذا حاوی قند نیست. مگر اینکه بخواهید به آن عسل زیادی اضافه کنید.

آیا مصرف اوتمیل صبحانه باعث چاقی می‌شود؟

اوتمیل برای چاقی افراد لاغر، نوجوانان، کودکان و سالمندان غذای مناسبی است. زیرا به دلیل داشتن جوپرک و برخی از موادغذایی مقوی باعث قوی شدن بدن می‌شود. بهترین وعده مصرف اوتمیل در زمان صبحانه است. هرچند برخی ترجیح می‌دهند آن را در زمان شب مصرف کنند. خوردن این غذا در صبح انرژی روزانه را تأمین می‌کند. در عین حال در سلامت دستگاه گوارش هم تاثیرگذار است.

فواید مصرف اوتمیل برای سلامت بدن

از آنجا که برای درست کردن اوتمیل از مواد مغذی مثل جوپرک استفاده می‌شود، این غذا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی فسفر، منیزیم و روی است. از آنجا که مصرف غلات سبوس‌دار به سلامت بدن کمک زیادی می‌کند، مصرف این غذا هم چنین مزیتی را به همراه دارد.

اوتمیل صبحانه حاوی مقدار زیادی پتاسیم، کلسیم و ویتامین A است. کلسیم و پتاسیم این غذا به استحکام استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر ویتامین A موجود در این غذا به سلامت بینایی کمک می‌کند. همچنین یکی از فواید این معجون ساده برای چاقی کاهش کلسترول خون است. در این غذا نوعی فیبر محلول (بتاگلوکان) وجود دارد که میزان کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد.

فواید مصرف اوتمیل برای ورزشکاران

این معجون ساده برای چاقی فقط برای افراد لاغر نیست. حتی افرادی که ورزش بدنسازی انجام می‌دهند و می‌خواهند شاخص توده بدنی (BMI) در آن‌ها کمتر شود، می‌توانند روی این غذا حساب باز کنند. این غذا به دلیل داشتن مواد مغذی می‌تواند به عضله‌سازی کمک زیادی کند.

اوتمیل غذایی است که اغلب برای وعده صبحانه مصرف می‌شود.

آیا خوردن اوتمیل به کاهش وزن کمک می‌کند؟

اگرچه اوتمیل برای چاقی توصیه می‌شود، اما برای افرادی که اضافه وزن دارند، می‌تواند غذایی مناسب باشد. جودوسر موجود در این غذا حاوی کربوهیدرات زیادی است. اگر بیش از حد این غذا را مصرف کنید، به چاقی منجر می‌شود. اما از آنجا که یکی از ترکیبات این غذا دارچین است، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

همچنین خوردن این غذا باعث احساس سیری می‌شود. اوتمیل معجون ساده برای چاقی است. اما به دلیل اینکه انرژی کل روز را تأمین می‌کند، حتی افراد چاق اگر این غذا را بخورند، در طی روز میل کمتری برای خوردن غذا دارند. در نتیجه به رژیم غذایی آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

طرز تهیه اوتمیل

برای درست کردن این غذای لذیذ مواد زیر را آماده کنید:

  • جو دوسر پرک: ۴ قاشق غذا خوری
  • شیر: ۱ پیمانه
  • دارچین: نصف قاشق چایخوری
  • مغزها: گردو، بادان و یا موز
  • عسل یا شیره انگور: به میزان دلخواه
اوتمیل برای چاقی افراد لاغر، نوجوانان، کودکان و سالمندان غذای مناسبی است

طرز تهیه ی اوتمیل صبحانه

درست کردن این غذا بسیار ساده است و سریع آماده می‌شود. برای درست کردن آن به صورت زیر عمل کنید:

برای درست کردن این معجون ساده برای چاقی ابتدا شیر و جو پرک را به مدت ۲۰ دقیقه با هم بجوشانید. شعله را کم کنید تا جو پرک با حرارت کم داخل شیر نرم شود. وقتی مواد غلیظ شد آن را در ظرف بریزید و سپس روی آن را با پودر دارچین و زنجبیل تزئین کنید. موزه ریز شده، مغزیجات و یا کشمش هم برای خوردن این غذا توضیه می‌شود. اگر می‌خواهید اوتمیل صبحانه خوشمزه‌تر شود، به آن شیره انگور و یا عسل هم اضافه کنید.