نحوه ترد و مزه دار کردن مرغ گریل

اگر دوست دارید که غذای سالمی داشته باشید و کمتر از روغن در طبخ انواع گوشت‌ها کمک بگیرید، قطعا تنوری یا گریل کردن، یکی از بهترین روش‌ها است. این روزها با توجه به تغییر سبک زندگی و کم شدن وقت ما برای پخت و پز، پیدا کردن راه‌هایی برای ترد کردن گوشت‌ها و سریع‌تر پختن آنها، کمک بزرگی برای‌مان خواهد بود.
یکی از بهترین گوشت‌هایی که روند آماده‌سازی و طبخ آن هم وقت چندانی از شما نمی‌گیرد، گوشت مرغ است. اگر بتوانید گوشت مرغ را برای گریل یا تنوری کردن، با ترکیبات مناسبی طعم‌دار کنید، هم می‌توانید غذایی ترد و خوش‌طعم داشته باشید و هم نگران خشک شدن این گوشت نسبتا لطیف نباشید.

فواید پوست انبه 

برای حفظ سلامت، طعم، بافت و ارزش تغذیه‌ای گوشت مرغ بهتر است حداقل 2 و حداکثر 24 ساعت قبل از گریل یا تنوری کردن، آن را طعم‌دار کنید. بهترین روش برای طعم دادن به مرغی که قرار است داخل فر برود یا تنوری بشود، این است که آن را در ترکیبی از سس سویا یا آبلیمو یا آب ماست، سیر تازه یا پودر سیر، آب پیاز، عسل، روغن کنجد یا روغن زیتون، نمک و فلفل بخوابانید. معمولا بهتر است به ازای هر 4 عدد فیله مرغ از 2 قاشق غذاخوری سس سویا یا آبلیمو یا آب ماست، 1 حبه سیر له‌شده یا نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر، 2 قاشق غذاخوری آب پیاز، 1 قاشق چای‌خوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد یا روغن زیتون، نصف قاشق چای‌خوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل کمک بگیرید. اگر طعم آب پیاز را دوست ندارید، می‌توانید روی مرغ‌ها را با پیاز حلقه شده بپوشانید. بهتر است برای طعم گرفتن بهتر و لطیف‌تر شدن گوشت به منظور پایین آوردن مدت زمان پخت، گوشت طعم‌دار و ترکیبات آن را داخل نایلون‌های زیپ‌کیف قرار دهید.
این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.