نحوه درست کردن بابل تی خوشمزه

بابل تی یا چای حباب دار تایوانی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید با تهیه این چای حبابی روزی فوق العاده را برای اعضای خانواده تان بسازید. در طرز تهیه بابل تی از چای کیسه ای سیاه یا برگ سیاه چای و آب داغ و مرواریدهای تاپیوکای زودپز و شیر کامل و شیره ساده استفاده می شود.

چای دو رنگ، چای به، بابل تی و چای ماسالا از انواع روش ها برای تهیه چای می باشند و اگر شما به نوشیدن چای علاقه مند می باشید بهتر است به کمک روش های ذکر شده در تهیه چای تنوع ایجاد نمایید.

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر

  • چای کیسه ای سیاه : ۸ عدد ( در صورت تمایل می توانید از برگ چای سیاه به مقدار سه قاشق غذاخوری استفاده نمایید).
  • آب داغ : ۴ لیوان
  • مرواریدهای تاپیوکای زودپز : ۳/۴ لیوان ( می توانید این نوع مرواریدها از مغازه های لوازم قنادی تهیه نمایید).
  • شیر کامل برای سرو : به میزان لازم
  • شیره ساده برای سرو : به میزان لازم
  • نعناء : چند برگ

مواد لازم برای تهیه شیره ساده

  • آب : ۱/۲ لیوان
  • شکر : ۱/۲ لیوان

طرز تهیه بابل تی در منزل

جای کیسه ای یا برگ های چای را درون ۴ لیوان آب تازه جوشیده بریزید و اجازه دهید تا چای به آب رنگ پس دهد. توجه داشته باشید که باید چای های کیسه ای تا زمانی که آب سرد شود درون آن باقی بمانند.

برای تهیه شیره ساده ابتدا آب و شکر را درون قابلمه ای کوچک بریزید سپس آن ها را با یکدیگر ترکیب نمایید و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و شکر درون آب حل شود. قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا شیره خنک شود سپس آن را درون شیشه ای درب دار بریزید.

 

۴ لیوان آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت زیاد شعله گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد. مرواریدهای تاپیوکا را درون آب بریزید و مرواریدها را هم بزنید و اجازه دهید تا روی سطح آب شناور بمانند سپس آن ها را به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزید.

 

یکی از مرواریدها را بردارید و اگر به اندازه کافی نرم شده باشد باقی مانده مرواریدها را درون کفگیر سوراخ دار بریزید سپس مرواریدها را به کمک آب بشویید و آن ها را درون آبکش بریزید.

 

چای را صاف نمایید و آن را درون یک پارچ بریزید. مرواریدهای تاپیوکای پخته شده را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید و درون ۴ لیوان بزرگ ریخته سپس چند قطعه یخ را درون هر لیوان بیفزایید.

یک لیوان چای صاف شده را درون هر یک از لیوان ها بریزید سپس روی هر کدام ۱.۵ قاشق غذاخوری شیر و ۱.۵ قاشق غذاخوری شیره را بیفزایید. مواد درون لیوان ها را هم بزنید و چای شیری را مزه نمایید و طبق مزاج تان شیر یا شیره بیشتری را به چای بیفزایید.

 

درون هر یک از لیوان ها یک قاشق شربت خوری یا یک نی بلند را قرار دهید تا بتوانید بابل تی را هم بزنید و مرواریدها را بالا بیاورید. بابل تی را به کمک چند برگ نعناء تازه تزیین نمایید و طعم بی نظیر این نوشیدنی نهایت لذت را ببرید.

 

نکات طلایی برای طعم بهتر بابل تی

۱.اگر تمایل دارید از مهمان هایتان به کمک بابل تی پذیرایی نمایید بهتر است یک شیشه شیره یا شیر اضافه داشته باشید تا آن ها بتوانند طبق ذائقه خود طعم آن را تنظیم کنند.

۲. اگر شیره ای که تهیه کرده اید اضافه آمد می توانید آن را به مدت سه تا چهار هفته درون یخچال نگهداری نمایید.

۳. برای تهیه شیره مخصوص می توانید از انواع شکر نظیر شکر قهوه ای و شیر نارگیل استفاده نمایید.

۴. در صورت تمایل می توانید برای تهیه شیره چند زنجبیل تازه را به قابلمه بیفزایید تا بابل تی طعم بهتری پیدا کند.

۵. برای تهیه ۴ لیوان بابل تی باید از ۸ چای کیسه ای استفاده نمایید زیرا موادی که برای تهیه این نوع نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد دارای مقداری زیادی می باشند و در نتیجه طعم چای نیز از بین می رود به همین دلیل بهتر است چای کیسه ای ها تا زمان سرد شدن آب درون آن بمانند تا نوشیدنی قوی و تلخی بدست آید و اگر نگران تلخ شدن چای بیش از اندازه مجاز هستید می توانید بعد از گذشت ۵ دقیقه چای کیسه ای ها را از درون آب بیرون آورید.

 

۶. برای طرز تهیه بابل تی بهتر است مرواریدهای تاپیوکا را از یک ساعت قبل از آخرین مرحله تهیه بابل تی آماده نمایید و نباید زودتر این کار را انجام بدهید.

۷. اگر مجبور هستید مرواریدها را زودتر آماده کنید بهتر است آن ها را خیلی سریع آبکش نکنید و اجازه دهید تا مرواریدها درون آب گرم باقی بمانند تا حرارت آب باعث نرم شدن آن ها شود.

۸. اگر از بافت و طعم مرواریدها خوشتان نمی آید می توانید یک لیوان از آن ها را برای دستور تهیه بابل تی استفاده نمایید.

۹. شما می توانید مرواریدهای تاپیوکا را بعد از آبکش کردن درون شیره بریزید و به مدت طولانی تری آن ها را نگه دارید.

۱۰. جویدنی های فرم مروارید تاپیوکا زمانی حاصل می شوند که به مدت چند ساعت پخته شوند. توجه داشته باشید که مرواریدهای تاپیوکا را باید بلافاصله درون شیره بریزید تا سفت تر نشوند سپس آن ها را در دمای اتاق نگهداری نمایید. توجه داشته باشید که این ترکیب را نباید به هیچ وجه درون یخچال قرار بدهید زیرا به سرعت سفت خواهند شد.

 

۱۱. برای تهیه بابل تی می توانید از چای سبز نیز استفاده نمایید.

۱۲. اگر تمایل دارید از عسل برای شیرین کردن بابل تی استفاده کنید بهتر است آن را در مرحله اول که چای داغ می باشد به نوشیدنی بیفزایید تا عسل درون چای حل شود. برای هر دو لیوان چای به دو قاشق غذاخوری عسل نیازمند می باشد.

۱۳. شیر کامل طعم بی نظیری به بابل تی می بخشد همچنین می توانید برای تهیه بابل تی از خامه پرچرب استفاده نمایید ولی اگر احساس می کنید ک خامه این نوشیدنی را سنگین می کند می توانید از ترکیب ۵۰ درصد خامه و ۵۰ درصد شیر برای دستور تهیه آن استفاده نمایید.

۱۴. اگر شما گیاهخوار هستید می توانید از شیر سویا یا شیر نارگیل برای تهیه بابل تی تهیه نمایید.

۱۵. برای تهیه بابل تی میوه ای می توانید به جای استفاده از شیر از آب میوه یا نکتار میوه استفاده نمایید.

۱۶. مزه و طعم بابل تی به طعم شربت و میوه ای بستگی دارد که شما آن را برای دستور تهیه این نوشیدنی انتخاب می کنید.

۱۷. طعم دهنده هایی که برای تهیه بابل تی استفاده می کنید می توانند دارای طعمی شیرین و تلخ یا ترش باشند.