نکاتی برای انتخاب آتلیه عروسی

راهنمای انتخاب آتلیه عروسی, اصول انتخاب آتلیه عروسی

به سابقه کار عکاس و آتلیه عروس توجه کنید

فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی یکی از بخش های مهم آن است. استخدام یک عکاس و یا فیلمبردار و یا همکاری با یک آتلیه عروسی امری است که هزینه بالای خود را دارد و با بودن انواع و اقسام آتلیه ها، انتخاب یک فیلمبردار و عکاس حرفه ای که بتواند مراسم شما را به خوبی ثبت کند باید به دقت انجام شود و برای آن باید وقت گذاشت.

پیشنهاد ما برای انتخاب آتلیه مناسب: زمانی که به یک آتلیه عروس مراجعه می کنید، نکاتی بسیار ریز و ساده هست که با توجه کردن به آن می توانید از کیفیت آن آتلیه اطمینان حاصل کنید.

توجه کردن به ژست عکس ها، شیوه نورپردازی، کیفیت و میزان شارپ بودن عکس ها از ساده ترین راه های انتخاب آتلیه مناسب است.

اگر ممکن است نسبت به تجهیزات آتلیه شک داشته باشید به شما پیشهاد می شود تا دررابطه با تجهیزات مانند دوربین ها، فلاشها، تجهیزاتی که برای عکاسی فضای باز آورده می شود صحبت کنید.

توجه داشته باشید اگر تعداد دوربین ها و هلی شات ها بیشتر باشد عکسها و ویدیو جذابتر و بهتری خواهید داشت. اما به این نکته هم توجه داشته باشید هرچه تعداد تجهزیات فیلمبرداری و عکاسی بیشتر باشد هزینه بیشتری را شامل می شود.

شما می توانید درباره تعداد دوربین ها و رفلکتورها و همچنین هلی شات ها با تیم عکاسی و فیلمبرداری صحبت کنید.

پیشنهاد می کنیم ساخت کلیپ برای نمایش در سالن عروسی را مدنظر داشته باشید که این کلیپ می تواند چند روز قبل تر از عروسی به صورت فرمالیته تهیه شده باشد تا شما نگرانی برای زمان آماده شدنش نداشته باشید.

در انتخاب آتلیه عروس باید به نکات زیادی توجه کرد اغلب مردم فقط با مشاهده عکس ها و فیلم هایی که به عنوان نمونه کار به آن ها نشان می دهند اکتفا می کنند اما برای انتخاب آتلیه عروس خوب بسیار نکاتی بیشتری است که باید آن ها را مدنظر قرار دهید که برخی از آن ها را می توانید در لیست زیر مشاهده فرمایید.

 به سابقه کار عکاس و آتلیه عروس توجه کنید زیرا سابقه بی تاثیر در تجربه نیست.

 داشتن مجوز رسمی

 ساخت فیلم عروسی به مشابه نمونه کارهای قبلی

 متعهد بودن و همراه بودن در کل روز مراسم عروسی

 امنیت عکس ها و فیلم ها

 نوع دوربین های فیلمبرداری

 دارا بودن کادر آقا و خانم

 مشخص کردن تعداد افرادی که در روز عروسی شما حاضر خواهند شد.

 حتما قبل از قرارداد بستن بپرسید هزینه چاپ عکس یا درست کردن آلبوم روی هزینه ای که پرداخت می کنید اعمال می شود یا نه.

 اگر عکاسی روی روتوش خیلی تاکید می کند، دو برابر حواستان را جمع کنید. چون روتوش بیش از حد چهره شما را با آن همه آرایش و… بسیار مصنوعی جلوه می دهد.

 از آلبوم ها و نمونه کارهای آتلیه های عروس اصلا غفلت نکنید.

 حتما زمان کافی برای انتخاب آتلیه عروس را در نظر بگیرید، مطمئنا از این وقت گذاشتن پشیمان نخواهید شد.

می توانید در اینترنت جستجو کنید و نمونه های مد نظرتان را به عکاس خود نشان دهید.

در بسیاری از موارد پیش آمده که برای ناهماهنگی ها میان عروس و داماد و تیم عکاسی و فیلمبرداری باعث به وجود آمدن اختلافاتی کلیشه ای شده است.

این مسائل و مشکلات برای این پیش خواهد آمد که برنامه ای برای کارهای روز مراسم عروسی چیده نشده است و تیمی را برای هماهنگی برنامه هایتان با هم در نظر نگرفته اید

 

آتلیه عروسی,انتخاب آتلیه عروسی

از آلبوم ها و نمونه کارهای آتلیه عروس غفلت نکنید

آیا فردی مذهبی هستید؟

اگر فردی مذهبی هستید شاید انتخاب آتلیه مناسب برایتان سخت باشد.

تمامی آتلیه های عروسی بخشی از تیم شان آقایان هستند که ممکن است شما با این موضوع راحت نباشید.

توجه داشته باشید که ممکن از در روز عروسی تان باغی که برای عکاسی انتخاب می کنید همزمان چند عروس داماد دیگر در آنجا مشغول عکاسی باشند.

پس پیشنهادی که برای شما داریم این است که چند روز قبلتر از مراسم عروسی به صورت فرمالیته برای عکاسی در محل مشخص شده آماده شوید و حتما این موضوع را با آتلیه و تیم عکاسی و فیلمبرداری هماهنگ کنید.

اخلاق و نوع برخورد تیم با عروس داماد

این موضوع را به خاطر داشته باشید که برخورد تیم عکاسی و فیلمبرداری با عروس وداماد و ساقدوش ها بسیار مهم است. شما یک روز کامل را که بهترین روز زندگیتان هست را در هر زمان و هرکجا در کنار عکاسان و فیلمبرداران می گذرانید.

میزان صمیمیت آنها با شما بسیار مهم است. هرچقدر این صمیمت بیشتر باشد عروس و داماد مقابل دوربین عکاسی شما احساس راحت تری خواهند داشت و عکس هایی با احساسات واقعی و خوب ثبت خواهند شد.

اعتماد به تبلیغات زبانی و مجازی

درست است که سخت می شود به تبلیغات اعتماد کرد و راه انتخاب آتلیه مناسب را دشوار می کند. اما باکمی پرس و جو و تحقیقات می شود از صحت آن اطمینان حاصل کرد.

در بعضی از آتلیه ها با تبلیغ کردن از امکاناتی که در واقعیت کارشون وجود ندارد نظر شما را جلب می کنند و در آخر کاری به شما تحویل می دهند که باب میل تان نیست. به همین خاطر برای انتخاب آتلیه به سابقه و تجربه ی آن آتلیه و عکاس نیز توجه کنید.

حتما از نزدیکان خود که به تازگی ازدواج کرده اند درباره آتلیه عروسی شان سوال کنید. مشتری های راضی همیشه بهترین تبلیغ هستند. به آتلیه هایی که اسمشان زیاد به گوشتان خورده بروید و نمونه کارهایشان را بینید.

پیشنهاد ما برای شما وقت مشاوره است. حتما حتما یک وقت مشاوره رزرو کنید و درباره کلیت کار و پکیج ها صحبت کنید.

عکاسی فرمالیته

اگر دوست دارید تا در روز عروسیتان اضطراب دیر رسیدن به محل عکاسی و یا خراب شدن لباس و آرایش تان را نداشته باشید پیشنهاد ما به شما عکاسی فرمالیته است. شما با در نظر گرفتن تاریخ عروسی می توانید چند روز قبل تر از مراسم با لباس عروس متفاوت و آرایش متفاوت نسبت به روز عروسی تان در لوکیشن هایی خارج از شهر و یا خارج از ایران و در مناطقی که دسترسی به آنها در روز عروسی دشوار است برای عکاسی و فیلمبرداری آماده شوید.

شاید به نظر عجیب بیاید ولی، بسیاری از آتلیه ها پیشنهاد پروژه فرمالیته را به عروس و داماد ها می دهند. این کار حسن بزرگی دارد و آن صرفه جویی در وقت است. شما می توانید با خیال راحت تمام روز را صرف عکاسی کنید و تمام فیگورهای مد نظرتان را امتحان کنید. بدون اینکه نگران از دست دادن زمان باشید و در روز عروسی با خیال راحت همراه با عزیزان و خانوادتون عکس بگیرید.